win xp sp2 fin. miten saan tietyn ikkunan pysymään päällimmäisenä? Linuxissa(KDE) onnituu kätevästi klikkaamalla otsikkoriviä hiiren kakkospainikkeella ja valitsemalla "stay on top" (tai vastaavaa), mutta mites wintoosan puolella?? tarvitaanko joku erillinen ohjelma?
Minä olen käyttänyt HeldUp ohjelmaa. Vistassa ohjelman joutuu klikkaamaan käyntiin erikseen joka bootissa, koska se tarvitsee admin oikeudet. Olen jättänyt sen käynnistymään automaattisesti (pikakuvake Käynnistä-kansiossa) ja klikkaan sille luvan, kun tarvitsen. Samoin siellä on lupaa odottamassa muutama muu ohjelma, jota ei heti tarvitse. Voi olla joku parempikin ohjelma olemassa. Rekisteröinti on ilmainen.
Vastaus yhteen ohjelmaan tulikin. Tuskin xp:ssä vakiona mitään. Hakkerointi neuvo jostain vois ehkä löytyä, miten pakottaa haluamansa ohjelmaikkuna toimimaan kuten Tehtävienhallinta, Ctrl-Alt-Del, sehän on aina päällimäinen, ellei tehtäväpalkkiin pienennä. Alt-Tab näppäinkomennolla jotain apua saa Win3 aikaisella ohjelmanvaihto ominaisuudella. Jos on tarve pitää vain näyttönä pikkuikkuna päälimmäisin, kun täysruutu alla jota operoi, niin ei auta. Tavallaan apuohjelma, joka tekee sillä ajettavsta ohjelmasta kelluvan paletin. Ohjelmakoodareilta kysymään miten tehdään.