Ajattelinpa tässä perustaa tälläisen keskustelun, kun en löytänyt aiempaa keskustelua aiheesta. Itseäni on jo pitkään mietittänyt tuo kysymys, ostaako Nanoxiaa vaiko Noctuaa... Tiedän jo varmaksi että noctualla on hyviä, laadukkaita ja hiljaisia tuulettimia, mutta nyt kun tuli nämä uudet nanoxiat niin oon vähän niitäkin havitellut. En vaan tiedä onko ne sitten millaisia, tyylikkäitä ne ainakin ovat ja se mua himottaakin mutta että saako niistä kuinka äänettömiä. Olen lukenut että 5-7 voltilla nanoxiat on lähes äänettömiä, mutten tiedä että kuinka. Olen tässä nexuksia vaihtamassa uusiin ja vähän ollut vaikea valita noiden kahden tuulettimien välillä, nanoxiaan olen lähestulkoon päätynyt koska ne toisivat lisää hienoutta koneeseen. Kun nyt on niin tylsän näköinen kone, Mutta noctuan tuulettimet on hiljaisia ja hyviä varmasti. Nanoxian puolella olen vähän myös hintansa puolesta, kun pitäis ainakin 4 tuuletinta ostaa uutta: 3x 120m ja 1x 92mm, niin noctuaa ostaessa tulisi vähän kalliimmaksi, mutta ei kait se haittaisi jos noctua olisi enemmän ostamisen arvoinen. Meneillään on itselläni nyt semmoinen koneen hiljennys projekti, yritän tehdä koneestani mahdollisimman äänettömän. Nytkään se ei pidä paljoa ääntä, mutta silti sen verran että haluaisin nuo tuulettimet vaihtaa, ja kun se on ollut suunnitelmissa jo jonkun aikaa niin nyt olisi sitten hyvä hommaa kun rahaa on ja vanhat tuulettimet saan ehkä myytyäkin. Näyttiksellä on jo passiivijäähy (Accelero S1), ja virtalähteen tuuletin pitää tasan sen verran ääntä että oma korva ei kuule sitä vierestäkään. joten vielä 4 tuuletinta pitäisi vaihtaa hiljaisempiin. Siksi ajattelin kysyä tässä että onko kenelläkään käytännön kokemusta kummistakin tuulettimista? Tai vaikka vertailuja noiden kahden väliltä tai mitä vain Tehokkuudesta en välitä nyt tässä. Kun kummatkin, nanoxia ja noctua ovat varmasti tehokkaampia liikuttamaan ilmaa mitä vanhat nexukset, joten nyt kyse on vain äänestä ja mielipiteistä. Pyydän anteeksi hemmetin pitkää viestiäni, taas =D tulee aina seliteltyä niin että tekstiäkin syntyy, toivottavasti ei haittaa^^
Tuolla kokemuksia Nanoxia -tuulettimesta: http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t506163 http://www.skenegroup.net/fi/artikkelit/nanoxia_tuulettimet
juu kiitän tuosta muron linkistä, olin käynytkin siellä aiemmin mutten muistanut nyt tuota. vähän huono juttu noissa nanoxioissa justiinsa nuo laatuongelmat, jokku valittaa että on säätöpotikat ihan rikki ja jokku valittaa että johdotkin on rikki, sitten toiset taas valittaa että moottori pitää kummaa ääntä ja laakerit menee... eipä mulle ole niinkään väliä noilla säätöjutuilla kun etupaneelissa on zalmanin fan controlleri, mutta jos niissä sitten jotain muutakin vikaa niin ei sitä tiedä voi olla että hommaan vaan noita noctuoita vaikka se tuleekin kalliimmaksi mutta pelaanpahan varman päälle... ja kun jokku sanoo että jos haluaa hiljaisempaa niin hommaa noctua, ainakin tuolla. ois ollut näyttävyydeltään hienot nuo nanoxiat, omasta mielestäni. mutta enemmän arvostan sitä että toimii hyvin, luotettavasti ja hiljaisesti... olis kiva jos jollakin olis noctuan 120mm ja nanoxian 120mm tuuletin niin vois sanoa kumpi on hiljaisempi pienimmillä kierroksilla ja suurimmilla jne...
No ei Noctuan 120mm tuuletinta löydy, mutta Nanoxian vihreä paholainen tuossa koneessa pyörii ja hyvin on toiminut. Ei pidä suurta ääntä ja säätöpaneelikin on hieno. Ainoa vika tuulettimessa on se, että niitä vihreitä tappeja ei saanut mitenkään kiinni. Loppujenlopulta päädyin ruuveihin, joita paketissa ei tullut mukana.
Hah, en siis ole ainoa jonka Nanoxia levisi käsiin heti pakasta veettynä Tai no itseasiassa tuuletin toimii niinkuin pitää, mutta tuon säätöpotikan piuhat lähti ihan pienellä nykäsyllä irti juotoksistaan... ei näin Aloinkin ihmettelee, kun koneen piipperi alkoi huutamaan heti virtojen päälle laitettua, juuri kun olin saanu Nanoxian paikoilleen säätöpotikan kanssa. Siinä sitä ongelmaa etin ja lopuksi huomasin säätöpotikan keltaisen piuhan irallaan kädessäni... Rupesin kattelee niitä muitakin piuha juotoksia tarkemmin ja meinas iskee infarkti. Olisin voinu lähettää tämän kerralla vaihtoon, mutta minulle ihan sama tuo säätöpotikan toimivuus aivan turha muutenkin... sen potikan säätövarsi krahisee sitä paitsi. Laatu on tainu olla lomilla, kun tuota on tehty. Ei tuota voi oikeasti suositella kenellekään osta mieluummin Noctua... minä en ainakaan ole törmännyt vielä mihinkään ongelmiin niiden kanssa edit: kirihäröjä
hah joo ei sulla nuo ongelmat oo vielä pahoja mitä jostain muiden käyttäjien kommentteja lukee. joillakin on jätetty johdot juottamatta kiinni kokonaan ja kun ottaa paketista niin johdot tipahtaa pois... ja sit yks tais valittaa että se tuuletinliitin mikä laitetaan emolle oli rikki ja sit jokku sanoo että kun pitänyt käynnissä muutaman minuutin niin moottori ruvennut pitämään ihme ääntä, jokku valittaa että ulisee, jokku että inisee. mitä vaan näiden takia justiinsa päädyinkin noctuaan, en halua että pitäis vaihtaa omani heti kun paketista ottanut on se noctua kalliimpi kyllä mutta enemmän arvostan laatua, hiljaisuutta ja toimivuutta... se säätöpalikka nyt onkin mulle yks ja sama kun on tuuletinsäätöpaneeli etupaneelissa mutta en halua että alkaa rahiseen tuuletin tai mitään kun joudun 4 kappaletta tuulettimia uusimaan = isompi riski että joku tuuletin on pahasti hajalla edit: hyvä kuulla kommentteja ja mielipiteitä ihan afterdawnin puoleltakin^^ on se hyvä että meillä on tälläinen mahtava sivu josta voi tarvitessaan pyytää apua ja informaatiota ja keskustella asioista =)
Noctuan tuulettimet itselläkin pörrää koneessa eikä voi valittaa. Heitin sorsaa antecin kopan mukana tulleella "hiljaisella" 120mm tuulettimella ja kyllä kannatti. Ovat tosiaan miltei äänettömiä kun säätää vielä pyörimään hitaammalla nopeudella.
nyt kyllä pakko kirjottaa tänne taas niin mitäs mieltä ootte noista noctuan NF-P12 tuulettimista? ku sais niitäkin melko sopivaan hintaan nytten niin ajattelin että ostaisko, siis että pitääkö nuo P-sarjan tuulettimet enemmän melua vai saako yhtä hiljaiseksi mitä S-sarjan tuulettimet?
Lainaanpas tätä ketjua, kun ei viitsi uutta perustaa. Mitä 8 cm tuulettimia suosittelisitte? Tavoite olisi tehdä koneesta vielä muutaman asteen hiljaisempi, matotus ei ole ihan kohdallaan, ja koko projekti on muutenkin hieman vaiheessa. Nyt koneessa pörrää tämä Nexusin tuuletin http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=8644 Olen tuohon ihan tyytyväinen, mutta ajattelin, että saisiko jostain vielä hiljaisempaa 8 cm tuuletinta? Tiedän, että 12 cm olisi parempi, mutta kun kotelooni ei sovi moiset, niin ne eivät voi olla vaihtoehtona.
http://www.jimmspc.fi/tuote/NF-R8 noctuallahan näitä 80mm tuulettimia myös löytyy ainakin itse jos olisin ostamassa 8 sentin kokoista tuuletinta niin ostaisin tuollaisen noctuan, vaikuttaa hyvältä ja noctuan tuntien tuo on myös laadukas. itsekin omistin ennen tuon nexuksen mikä sullakin on, oli se ihan hiljainen alemmilla kierroksilla muttei kuljettanut juurikaan yhtään ilmaa, joten uskon että tuo noctua pitäisi olla parempi vaihtoehto.
Selvä juttu, täytynee pistää tuo harkintalistalle. Tosiaan, kone on jo nyt ihan kiitettävän hiljainen, kovalevyjen ruksutus kuuluu tuuletinmelua selvemmin. Kun ne saa vaimennettua, niin lähden miettimään vielä viimeisiä silauksia koneen hiljennyksessä. Kotelon matotuskin on "hieman" kesken. Superlonia kyljissä, eristää hieman, mutta on materiaalina turhan kevyttä. Tilalle on tulossa Verkkokaupasta saatua äänenvaimennusmattoa ja mahdollisesti lyijylevyä.
sullapas nyt on kunnon äänenvaimennus projekti menossa =D itselläkin menossa juuri samanlainen, kone on aika kiitettävän hiljainen jo nytten ja kiintolevyn raksutus kuuluu selvästi tuulettimien yli, onneksi on muutenkin hiljainen kiintolevy kun ostin parhaasta päästä olevan kiintolevyn kun piti uusi kiintolevy hankkia nyt vielä kaikki tuulettimet jotka pitävät tuota kuultavaa ääntä uusin noctuoihin ja laitan ne mahdollisimman pienille kierroksille pyörimään, ihme juttu kyllä mutta lämmötkin on mulla perhanan hyvät vaikka oon tehnyt hiljaisen tästä, no kaippa se on kun oon suunnitellut kaikki nuo jutut hyvin ja laittanut huolella tuonne olen myös miettinyt äänenvaimennusmattoa mutta enpä sitä juurikaan tarvitse, ja tässä mun P182:ssä (itseasiassa P180 uudempi versio), niin on äänenvaimennusmattoa valmiina ympäri koteloa, tosin se on sellaista erillaista, ohkasempaa, mutta silti kone hiljenee jonkun verran kun sulkee sivuseinämän, eli kaippa nuo jonkun verran pelaa kuitenkin. ja DVD-asemankin valitsin hyvän, testien perusteella päädyin tähän mikä mulla nyt on, kun oli niin kehuttu hyväksi testeissä ja muualla, ja kyllähän tämä hiljainen ja hyvä onkin itseasiassa koneessa ei oo enään paljon mitään laitettavaa, mitähän sitä keksis sitten kun on hyvässä kunnossa tuo kone... Edit: lisäänpä tämän vanhan viestin perään ettei tarvitse uutta viestiä pistää, tai no niinku afterdawnin säännöt kertoo niin lisätä mieluummin vanhaan viestiin kuin kirjoittaa uusi jos on lisättävää. elikkäs, tänään laskeskelin rahojani vähäsen, sitten kun jimmsissä kävin niin huomasin että NF-P12 tuulettimet oli alennuksessa 15€! alunperin ne oli melkein 20€ per tuuletin. no pistinpä tilaukseen sieltä 3x noita NF-P12 tuulettimia ja sitten yhden NF-B9 tuulettimen kerron sitten lisää kun olen saanut nuo tuulettimet itselleni, arvosteluja oon lukenut noista noctuoista koko päivän ja sen verran vakuutti kaikki testit ja kommentit että en enään epäillytkään nanoxian ja noctuan välillä. sattu justiinsa sopivasti tuo alennus! olin juuri ajattelemassa että "oispa nuo noctuan tuulettimet alennuksessa kun tuolla kerta muitakin alennuksia on" päivitin jimmsin sivun ja huomasin että ei hemmetti NF-P12 15€ ei tullut juurikaan kalliimmaksi ostaa noctuoita ku nanoxioita kun oli alennus. muutkin jotka nyt on ostamassa noctuan 12 senttisiä tuulettimia niin jimmsissä on vielä tuo alennus, mutta se on vain assemblyn ajan. ei oo tarkoitus mainostaa, ilmoitusasiana vain.
itse päädyn Nanoxiaan ihan ulkonäön perusteella. tällä hetkellä 1 120mm tuuletin ja hyvin on toiminut ja suht hiljainenkin. ainut vika on tuulettimen säätöpaneeli josta on kaikista mahd. kohdista juotokset irronnut tai ei ole ollut edes kunnolla kiinni. ostan lähiaikoina ton Noctuan NH-U9B prossucoolerin ja siihen aion kokeilla tuota nanoxian 92mm tuuletinta niin näkee sitten että paljon on eroa.
itse meinasin päätyä Nanoxiaan ulkonäön takia mutta halusin pelaa varman päälle, sitten jos ei joku tuuletin ois toiminutkaan niin ois pitänyt lähettää takuuseen eikä oikein huvittais yhtä tuuletinta heittää takuuseen... ja kun jimmsissä oli alennus että saa NF-P12 15€:lla joka oli minusta todella halpa hinta, ei paljoa tullut lisähintaa verrattuna että ois nanoxioita tilannut. se on muuten hyvä kuulla että täällä on sellaisiakin jotka ovat tyytyväisiä ostoonsa! harmittaa vaan todellakin kun nanoxian tehtailla tai missälie ei oikein laadunvalvonta pelaa :/ ois voineet olla hyviä tuulettimia jos kaikki toimis niinku pitäiskin, se ei vaan oo kiva huomata että kun on viikonkin käyttänyt että ykskään tuuletin alkais mahdollisesti rahiseen...
Anteeksi että nostan vanhan aiheen, mutta: http://www.nanoxia.com/ NANOXIA - CLOSED nanoxia will be discontinued. The ex european distributor xen micro GmbH registered the trademark nanoxia against all aggrements on their own name. All products wich will come with the nanoxia trademark on the market will not be original "nanoxia" products. the original founder and engineer behind nanoxia - May 08" Eli vissiin vaihtaa nimeä koska Xen Micro GmbH on rekisteröinyt "Nanoxia" tuotenimen.