eli nyt on pöytäkoneen kovo tullut täyteen musasta ja leffoista yms. tilaa tarvittaisiin lisää, niin ettei päätä tarvitsisi vaivata jatkuvasti leffojen poistelulla ja tilan järjestelyllä. käytössä on pöytäkoneen lisäksi yksi kannettava joka olisi luultavasti ainakin välillä yhteydessä kovoon. kovalevyn tulisi olla siis helposti liikuteltava, melko iso (<320 gb), mahdollisimman nopea tietty, luotettava (ei jatkuvaa pelkoa ylikuumentumisesta tai muusta) ja mahdollisimman halpa (ei mielellään ainakaan yli 200€). joo, mahdoton yhtälö, mut yritetään. Ehdotuksia otetaan vastaan.
Topicissa kysyttiin ulkoista kiintolevyä. http://www.jimmspc.fi/tuote/WDE1U5000E?t=false AAKS-sarjan laatulevyllä, hiljainen ja toimiva kapistus. Muutaman kuukauden käytön perusteella voin suositella.
sitähän mä. mut eikös oo semmosia malleja mitkä ottaa sähkönsä usb portista? onko semmoset hyviä? tai onko siitä oikeestaa mitään hyötyä. lähinnä meinasin et jos kannettavalla käyttäis ni pystyis kattoo leffoi vaik autossa.
Ise voin kanssa suositella kyseistä Western Digitalin "Elements" levyä. Se on hieman hintavampi kun esim Maxtor tai Seagate, mutta on rakenteeltaan erittäin tukeva ja osaa sammuttaa ite itsensä eikä jää hurisemaan, kuten esimerkiksi Maxtor.
Itse kanssa omistan tuon WD 500gb Elementsin ja hyvin on toiminu noin 5kk. Joten voin suositella ostoa.Jos tuo virtajohto vaivaa, niin osta vaa sisäinen kovo ja usb linkki kaapeli. tuossa olis esimerkki: USB 2.0 Link-Kaapeli 1.9m.....16,90€ edit: linkin korjaus
vielä rahaa ei oo tullu joten en oo ostanukkaa.. toi westerni vaikutti oikeen hyvältä. sattumalta törmäsin tämmöseenki: http://www.gigantti.fi/is-bin/INTER...b8&CatalogCategoryID=Wv_D4QFH1Z8AAAEOYlg03xil eli jos te osaatte kertoo onko toi täys susi. ymmärsin et toi olis sellai mikä saa virtansa usb-kaapelista.
Itse ostin vastikään 500gb Western digitalin. (Western Digital MyBook Home Edition 500GB). Home editionin ostin sen takia koska siinä on pelkän USB:n lisäksi myös e-sata ja firewire liitännät. Ei koskaan tiedä vaikka tulevaisuudessa tarvitsisi kyseisiä liittimiä, sen takia kannattaa maksaa muutaman kympin lisää.