1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Netwjork reitittimen portin avaaminen

Viestiketju WLAN ja lähiverkot -osiossa. Ketjun avasi erppa86 05.03.2008.

  1. erppa86

    erppa86 Member

    Liittynyt:
    24.10.2006
    Viestejä:
    56
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minulla on verkkokaupasta saatava Netwjork langaton reititin. Olen yrittänyt saada avattua siitä porttia uTorrent ohjelmalle ja ventrilo serverille, mutta en ole onnistunut. Osaisiko joku neuvoa miten se tapahtuu.
     
  2.  
  3. roax

    roax Member

    Liittynyt:
    09.08.2008
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tismalleen samanmoista ongelmaa täälläkin päin että tietoa kaipais.
     
  4. Lippo89

    Lippo89 Member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    67
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse sain toimimaan sillee että laitoin sinne reitittimen asetuksiin mis on se "virtual server" ni koneen ip:een, sitte sen portin mikä haluu käyttöö ja ruksi siihen missä lukee "enabled"
    Kyseinen juttu toimii kun käyttää piuhaa, mutta ei wlanin kanssa. Voisko joku viisaampi auttaa miten sen sais toimii wlaninkanssa?
     
  5. Rubertti

    Rubertti Regular member

    Liittynyt:
    30.10.2003
    Viestejä:
    581
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    No mulla ainakin toimii wlanissa samanlailla kuin langallakin. Tosin mulla on käytössä modemin UPnP jolloin Utorrent avaa portin itse. Tietty tuo ip täytyy olla jokaisella yhteydellä kiinteä jonka voi asettaa laitteen asetuksista. Muutenkin on todella yksinkertainen ja simppeli laite.
     
  6. _CC_

    _CC_ Member

    Liittynyt:
    26.01.2009
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itselläni on myös samanlaista ongelmaa netwjork-reitittimen kanssa. Yhteystyyppinä on PPPoE. Vaikuttaako yhteystyyppini myös näihin onglemiin? Apuja tarvisi jotta saisi tämän ongelman ratkaistua.
     
  7. 1mmo

    1mmo Guest

    Ostin juuri samanlaisen reitittimen, enkä saa porttia avattua. Onko joku saanut ratkaistua tämän ongelman?
     
  8. Rubertti

    Rubertti Regular member

    Liittynyt:
    30.10.2003
    Viestejä:
    581
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
  9. 1mmo

    1mmo Guest

    Kyllä tuo boksi toimii, tosin kannettavan atheros wlan-piiri tiputti latausnopeudet murto-osaan tavallisesta. Erilillisellä a-linkin kortilla toimii. Perheen muut koneet toimivat ihan normaalisti

    E: Nyt sain portin avattua noilla ohjeilla. Kiitos avustasi!
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 03.06.2009
  10. Kames

    Kames Regular member

    Liittynyt:
    10.07.2006
    Viestejä:
    154
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitenkäs kun koneen ip näyttäisi olevan aivan muu kuin tuolla reitittimen asetus-sivustolla oleva? Esim. Utorrent yrittää avata porttia tuosta "82.128.xxx.xxx" mutta tuolla reitittimen asetuksissa ei ole vaihtoehtona kuin muuttaa tuon "192.168.0.xx" viimeiset numerot? Miten saan tuon Utorrentin nyt tajuamaan että käyttäisi tuota reitittimen ip:tä?
     
  11. Lippo89

    Lippo89 Member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    67
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Käsittääkseni tuo 82.128 alkunen ip on ulos näkyvä osoite, niinkun sen pitääkin. Sinun pitää vain avata reitittimestä portti mitä utorrent käyttää, eli laitat sinne reitittimeen koneen ipeen ja porttinumeron minkä pitää olla auki.

    Porttien avaaminen.
     
    Viimeksi muokattu: 19.08.2009

Jaa tämä sivu