µtorrentia käyttäessäni yritin avata epähuomiossa erästä exe-tiedostoa notepadilla, ja nyt KAIKKI exet avautuvat notepadiin! Käyttiksenä Vista Home Premium ja käyttäjä Aivan Avuton. Olen järjestelmän palauttamista kokeillut, mutta eihän se lähde käyntiin vaan aukenee jo niin tutuksi tulleella Notepadilla..:S Mietin että jos tietäisin sovelluksen, jolla Vista aina itse aukaisee ko. tiedostot, voisin määrittää sen oletussovellukseksi kaikille exeille.. Vai onko muita keinoja ratkaista tämä niin nakertava probleema? Kiitokset etukäteen!
Käynnistä kone uudelleen, ja painele F8 (tai boottaa asennus-DVD:llä) kunnes tulee käynnistyksen lisäasetukset, sieltä valitset Korjaa tietokone -> System restore (Järjestelmän palauttaminen). Lisää tietoa: Järjestelmän palautusasetukset (ilman asennus-levyä) Tietoja Windows Vistan järjestelmän palautusasetuksista
Tein kuten neuvoit ja pääsin kyllä valikkoon missä voi valita vikasietotilat ynnä muut, mutta kohtaa "Korjaa tietokone" ei ollut. Yritin myös järj.palauttamista msconfigin kautta mutta itse msconfigkin paljastui exe-ohjelmaksi. :S ..masentavaa., kun avaa koneen niin näyttöön tupsahtaa heti alkuun 22 notepadia ja mikään ohjelma ei toimi. Lisää kullanarvoisia neuvoja?
täällä olisi com-tiedosto Eri korjaus vain VistalleRekisteritiedostolla Lataa kohdasta ohjeen lopusta ennen keskustelua Attachments exefix_cu.reg Täällä täydellisempi exe:n ja muiden tiedostotunnisteiden assosiaatioiden korjaustiedostot. XdN File Association Siinä koneessa voi olla myös F10 tai joku muu, millä pääsee WinRE-tilan korjauksiin.