1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Mikä olisi toimiva digiboxi seuraavilla toiminnoilla?

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi Milli81 02.03.2008.

  1. Milli81

    Milli81 Member

    Liittynyt:
    12.01.2008
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Haluaisin digiboxin jossa olisi seuraavat ominaisuudet (tai joitakin noista ei saa olla...):
    1. pystyy tallentamaan vähintään 2 kanavaa ja samalla voi katsoa kolmatta.
    2. jatkaa ajastettua tallennusta sähkökatkon jälkeenkin
    3. kelausnopeus eteen ja taakse vähintään 8x
    4. kirjanmerkki toiminto (omassa painikkeessa, ei samassa kuin eteenpäinhyppytoiminto)
    5. hyppytoiminto eteenpäin (olisi hyvä jos taaksepäinkin olisi)
    6. kuvasuhteen saisi muutettua "kirjelaatikoksi"
    7. virran pystyy sammuttamaan kesken tallennuksen niin ettei tallennus pysähdy
    8. ajastintallennusta laitettaessa, laite näyttäisi ajastetun ohjelman loppumisajan (ei siis riitä, että laite näyttää pelkästään aloitusajan ja tallennuksen keston)
    9. ei pysäytä toistoa, jos toinen tallennus alkaa
    10. laite toimii

    Minulla on ollut Handan DVB-C 9800, jonka ominaisuuksiin olin tyytyväinen (verrattuna esim. Topfieldiin), mutta jouduin palauttamaan laitteen koska se ei toiminut (maahantuoja myönsi suoraan minulle, että kyseisille vioille ei voi mitään, joten hän itsekin ehdotti palautusta, 3 testatun boxin jälkeen).

    Nyt minulla on Topfield 5100PVRc (ajattelin koittaa testivoittajaa) jossa on yksi hyvä puoli, se toimii. Mutta muuten kyseinen laite on NIIN alkukantainen (10 vuotta vanhoissa videoissanikin on enemmän toimintoja kuin tässä), että haluan siitä eroon.

    Kyselin yhdestä liikkeestä Procaster PVR-6300c:stä (kun olin kertonut Handan ongelmistani) ja hän sanoi että kyllä niissä kaikissa on jotain ongelmia.

    Osaisiko kukaan neuvoa minulle digiboxia yllä mainituilla ominaisuuksilla? Minä käytän laitetta suurimmaksi osaksi tallentamiseen (ja tietysti tallennuksien katseluun) joten niiden kanssa ei saisi olla mitään ongelmia.

    KIITOS! :eek:)
     
  2.  
  3. cpenter83

    cpenter83 Regular member

    Liittynyt:
    28.05.2005
    Viestejä:
    1,353
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kohtaan 2. en osaa ottaa kantaa, mutta muut vaatimuksesi täyttää Humax 9200C
     
  4. venalaine

    venalaine Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    893
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Kysäisen ihan mielenkiinnosta mitä vikoja sulla siinä Handan 9800 boksissa oli?

    Itsekkin suosittelisin tutustumaan Humaxin bokseihin. Tuo kohta 2. on hoidettavissa hommaamalla UPS.
     
    Viimeksi muokattu: 02.03.2008
  5. Milli81

    Milli81 Member

    Liittynyt:
    12.01.2008
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Handanissa ongelmina olivat:

    Kun laitoin tallennuksia ohjelmaoppaan kautta boxin samalla tallentaessa, boxi jäi jumiin, jolloin se lopetti kaikki tallennukset kesken (laite oli jumissa muutamasta minuutista useampaan). Joskus se jäi jumiin kesken tallennuksen katselun jolloin se pätkäisi taas tallennukset. Joinakin kertoina pelkkä virran sammuttaminen ei auttanut, vaan jouduin vetämään sähköjohdon seinästä.
    Kerran laite jumitti 15 min aikana 5 kertaa, jolloin se myös pätkäisi kaikki tallennuksetkin.

    Kuvasuhdetta ei saanut muutettua "kirjelaatikoksi", vaikka ohjeissa niin mainittiinkin, eli jouduin katsomaan melkein kaikki ohjelmat venytettyinä tai ilman osaa tekstiä.

    Ajastintallennuksia ei voinut laittaa vuorokauden eri päihin (samalta kanavalta), koska boxi kuvitteli niiden menevän päällekkäin.

    Viimeinen naula arkkuun oli, että laite lopetti osan ajastetuista tallennuksista kesken kaiken, vaikka kukaan ei edes käyttänyt laitetta. Voin sanoa että liian moni hyvä ohjelma jäi katsomatta Handanin takia.

    Paljonko tuo UPS maksaa ja mistä sen saa hommattua?
    Tarviipas perehtyä tuohon Humaxiin, kiitokset vinkistä. Onko muuten teillä omakohtaisia kokemuksia tuosta laitteesta? Oletteko olleet tyytyväisiä laitteen ominaisuuksiin ja toimintaan?
     
  6. Milli81

    Milli81 Member

    Liittynyt:
    12.01.2008
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Semmoista vielä piti kysäistä, että onkohan tuossa Humax PVR 9200c mallissa jotain muuta eroa Humax PVR 9500C:n kuin kovalevyn koko?
     
  7. arskaxx

    arskaxx Active member

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    1,056
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ulkokuoren väri, ei muuta eroa :)

    Mulla on antenniverkon Humax ja siihen olen todella tyytyväinen.

    Welhon kaapeliverkossa on kuulemma jotain ongelmia Humaxin kanssa :(

    http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=67617
     
    Viimeksi muokattu: 02.03.2008
  8. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Viimeksi muokattu: 03.03.2008

Jaa tämä sivu