Mikä emolevy

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Riuska77 25.02.2008.

1. Riuska77

Riuska77 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terse kaikille tasapuolisesti!

Olen tässä pikkuhiljaa päivittämässä vanhaa konettani joka tosissaan ansaitsee pääsyn laitumelle. Koneeni näyttää joltain mallilta tältä:
    - Optinen asema mallia DVD+-R/RW/DL/R/
    - GeForce 8800GT 512MB
    - Microsoft Windows Vista Ultimate 32 (tai 64 bit jos päätän kokeilla 8Gb muistia ilman paging fileä)
    - Samsung T166 500G
    - Antec Performance One P180
    - Antec TP3-550 EC TruePower Trio 550W ATX
    - Intel Core 2 Duo E8400 -prosessori, boxe
    - OCZ 2GB DDR2 SO-DIMM 800MHz (riittävän monta)

Emoksi olen miettinyt seuraavaa Gigabyte GA-X38-DS5 Intel X38, mutta emon hinta ja muutenkin näiden foorumeiden käyttäjien vankkumaton huutaminen ABIT IP35 puolesta on saanut minut miettimään. Tarkoitukseni ei ole kellotella (jos emolevy vetää oletuksena sen +20% tjsp, niin olkoot). Tarkoituksena saada vakaa ja toimiva paketti (tiedän, että tuo on paljon vaadittu Vistalta, mutta Dx10 takia on pakko yrittää).

Koneella tullaan pelailemaan ja editoimaan jonkin verran videota, mutta jostain syystä en noihin Quadeihin vielä halua.

Eli omassa hintaluokassaan tuo ABIT IP35 on varmaan loistava, mutta miten käy kun mennään hintaluokassa ylöspäin ja kannattaako silti pysyä P35 pohjissa?

2.  
  3. OOIE

OOIE Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vaihda virtalähde Corsair VX450W:hen. On todella hiljainen ja luotettava.

4. kkuula

kkuula Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jos et aijo tosiaankaan kellotella niin silloin suurin osa emolevyistä on samalla viivalla, riippuen tietty eri piirisarjojen ominaisuuksista.

Kannattaa tsekata myös gigabyten ja msi:n P35 piirisarjalliset emolevyt.

Tuollainen täysin ylihintainen emolevy kannattaa jättää suosiolla ostamatta siitä et tule saamaan yhtään mitään hyötyä, suunnilleen samat ominaisuudet löytyy monista noin 60-100e emolevyistä. Itse ostaisin abitin, gigabyten tai MSI:n p35 piirisarjalla olevan emolevyn, noila valmistajilla niitä onkin useita eri malleja hieman toisistaan poikkeavilla ominaisuuksilla.

5. Riuska77

Riuska77 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo, tuo on juuri se puoli mitä olen itse miettinyt, kun yleensä sitä koko setti menee kuitenkin vaihtoon, niin miksi maksaa emosta noin paljon.

Mitenkäs sitten, tietääkseni tuo P35 ja X38 erot on "ainoastaan" siinä, että tuo X38 tukee PCI-E 2.0 näyttiksiä, kun taas P35 ei.

Onko näkyvillä, että tämän vuoden aikana tuosta muodostuu tekijä, eli tuleeko tämän vuoden puolella jotain mikä oikeasti hyödyntää sitä..

Jaa tämä sivu