bluescreen kesken windows xp:n korjaus asennuksen

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi jwx143 17.02.2008.

1. jwx143

jwx143 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    eli kun yritän korjaus asentaa windows xp home editiä niin siinä kesken sennuksen tulee bluescreen, ja se välähtää niin nopeasti ettei siitä kerkiä lukemaan ongelman syytä.

nyt sitten varmaan tarvitsee asentaa uudelleen koko xp, mutta olen kadottanut cd-keyni joten saako sen näkymään jostain, mulla on vista xp:n rinnalla. onko jotain ohjelmaa millä sais sen cd-keyn palautettua?

sitten toinen juttu kun mulla oli tolla xp:llä asennettuna f-securen oem
    ja se on asennettu 2 muullekkin koneelle, niin saanko sen jotenkin asennettua tähän uudelleen? kun paketissa lukee että 3 koneelle, ja eiks oem merkkaa sitä että se on vain kerran asennettavissa, jos nyt saan sen cd-keyni takas niin saako sen f-securen asennettua uudelleen?

kiitos vastauksista etukäteen.

2.  
  3. tukis

tukis Guest

Onko merkkimikro, silloin avain on liimattu koneeseen johonkin pintaan. Tai sitten avainta ei välttämättä tarvitse.
    Avainta tarvitsee yleensä myös korjausasennuksessa, jollei sitä ole lisätty levylle vastaustiedostoon.

Toisen käyttiksen kautta saat avaimen talteen tämän ohjeen mukaan
    http://www.dagondesign.com/articles/windows-xp-product-key-recovery/

Ohjeen alussa kehoitetaan lataamaan loadhive.exe ohjelmaan tiedosto
    C:\Documents and Settings\(User Name)\ntuser.dat (c:n paikalle xp:n aseman kirjain ja user name paikalle pääkäyttäjätilin nimi)

Lopussa on vaihtoehtona (jota itse kokeilin ja toimi), jollei ntuser:a käyttämällä löydy DigitalProductID:tä

\%SystemRoot%\System32\config\software
    joka tarkoittaa esimerkiksi
    D:\windows\System32\config\software (jos D on xp:n asema)

Voit ladata ohjelman Windows XP Key Decrypter Tool avaimen purkamiseen
    tai käyttää nettiohjelmaa Web-based version

Voit kokeilla vielä korjausasennuksen viemistä loppuun irroittamalla kaikki lisäkortit ja koneeseen johdolla liitetyt lisälaitteet.
    Jätä vain näppis ja näyttö. Näppiskin mielellään koneen oma tai perus USB tai PS/2 näppis.
    Varaudu kuitenkin siihen, että asennus kysyy korjausasennuksessakin tuoteavainta eli product key:tä.

4. Chevy_75

Chevy_75 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Miten voin suorittaa korjausasennuksen koneeseeni, kun minulla ei ole alunperinkään ollut XP:n levyä. Koneeseeni oli esiasennettu XP uutena.

5. tukis

tukis Guest

Monesti koneissa on mahdollisuus tehdä asennus tai palautuslevyt.
    Tämä voi käynnistyä käynnistä-valikon jonkin ohjelman kautta tai koneen käynnistyessä painamalla jotain funktionäppäintä tai näppäinyhdistelmää. Tällöin voi löytyä myös palautusvaihtoehtoja.
    Ohjekirjassa on tähän tarkemmat ohjeet.

Asennuslevyt voi myös tilata valmistajalta tai sen edustajalta.

Jaa tämä sivu