Oon myymässä tota omaa Sapphire X1950 Pro 512mb PCI-E näyttistä 120e ja nyt olisi siis uuden näyttiksen paikka. Rahaa olisi tuhlattavissa 8800 GT:hen, mutta toissalta ei tekisi mieli tuhlata kaikkia rahoja tuohon 8800 GT:seen. Katsoin että Jimssillä olisi noita Club 3D 8800 GT malleja aika paljon, joten saatavuudesta ei olisi ainakaan nyt kiinni, mutta en luota taas oikein Clubiin. Toinen vaihtoehto olisi Atin HD 3850 joka on paljon halvempi, mutta toisaalta haen eroja tuohon X1950 Pro näyttikseen, joten onko tuo HD 3850 selvästi parempi? Virtalähteessä ei pitäisi olla ongelmaa Antec NeoHE 430W hoitaa asiansa, mutta nyt on taas se kysymys HD 3850 vai 8800 GT?!
On tuo hd3850 huomattavasti tehokkaampi kun x1950pro. Itse tuon hd:n tilasin, ensi viikolla näkee että miten paljon tuo näyttis tuo lisätehoa tohon edelliseen verrattuna.
Jos rahaa on ostaa 8800GT ja parasta mahdollista etsii tuossa hintaluokassa niin GT siinä tapauksessa. Jos tulee toimeen vähän heikommalla ja rahasta tekee tiukkaa niin on tuo HD3850 ihan hyvä laite ja tulee reilusti potkua lisää 1950:een verrattuna.
itse kyllä ostaisin 8800 GT:n, jonka myös teinkin silloin kun siirryin X1950 PRO:sta siihen. mikset luottais Clubiin? sehän on melkeinpä sama minkä valmistajan näyttiksen ostaa, niissä ei kuitenkaan kauheasti ole eroja ja tässä 8800 GT:n tapauksessa jäähdytysratkaisukin on Clubissa sama kuin muissa. en nyt ala Clubin ohjaimia ylistämään mutta itselläni on ollut ainakin 4 sen valmistajan näyttistä ja kaikki toimineet niin hyvin mitä pitääkin. kyllä tuo HD 3850 on myös hyvä vaihtoehto kun budjetti on vähän pienempi, mutta kyllä 8800 GT hakkaa tuon mennen tullen.
Jos se 8800 GT on niin hyvä, niin kyllä kai sitten voisi Jimmssiltä sen Club 3D:n tilata, mutta kuinka tuo jäähdytys puoli, eikös noissa 8800 GT:eissä ollut jotain vikoja?
vaikka ne 8800 GT:t käykin melko kuumina niin silti ne on tehty niin kestäviks että ne kyllä kestää ne lämpötilat ihan hyvin. itselläni ei kertaakaan ole jämännyt missään pelissä tai tullut ongelmia vaikka 8800 GT onkin ollut lähellä 90 °C:tä. ja sulla on varmaan vaan ollut huonoa tuuria Clubin kans ;P mulla taas on hajonnut PNY:n GF4 Ti 4400 mutta se meni vaan hajalle kun tuuletin lakkas toimimasta ja näyttis sano sopimuksensa irti. en kuitenkaan syytä siitä PNY:tä, näyttis oli vanha ja tuuletin loppuun kulunut. edit: ja voi olla että saat tuon näyttiksen uudemmalla tuulettimella varustettuna, se on paljon hiljasempi mitä vanhan 8800 GT:n tuuletin ja pitää näyttiksen vähän kylmempänä^^
Itse en kyllä ottaisi Clubia, kun vain 12kk takuu... http://www.jimmspc-store.fi/tuote/PX8800GT-ZL Hommaa tuo niin ei ainakaan kuumana pitäisi käydä. Tai sitten Jetwayn: http://www.jimmspc-store.fi/tuote/N88GTEN512M-S?classid=3&groupid=108&subgroup=10802