Minulla oli täysin toimiva tietokone. Kokoonpano: AMD Sempron 2200+ (1500MHz) DDR 1GB MSI emolevy (en nyt muista numeroa mutta tarvittaessa tarkistan senkin) ATI Radeon 9200 Eilen ostin kaverilta vanhan Sapphire Radeon 9800 Pro näyttöojaimen. Tulin kotiin ja asensin kortin paikalle ja vanhan laitoin laattikoon. Nyt tapahtui outoa: Yritin laittaa tietokone päälle, se meni kyllä päälle mutta näyttö ei reagoinut siihen ja jäi odotustilassa. Katsoin kaikki johdot, otin kortin pois ja asensin taas paikkalleen mutta mitään ei auttanut. Sitten luin netistä että vika voi olla ajureissa. Asensin vanhan kortin, kone käynistyi normaalisti, ja poistin omegan ajurit. Mutta sekin ei auttanut. Uusi kortti ei tominut. Kun olen yrittänyt kaikkea päättin että sen on oltava rikki tai jotain, ja että minä paluttan sen MUTTA! Asensin vanhan kortin paikkalleen ja nyt sekin jostain syystä ei tomi. Kone käynistyy, asemista kuulu tyyppilistä rähinää, kaikki tuulettimet toimivat, sitten asemat hiljastuvat ja kone vain pyörittää tuulettimia. Outoa on myös se että se mene kiinni napin kerran painauksella. Niin ei pitäis olla sillä kun windows on käynnistetty nappia olisi pitänyt pohjassa 3 sekuntia. Onko kenelläkään tietoa missä vika voisi olla? Olen yrittänyt paljon turhia asioita eikä mitään auttaa. Olisin tosi kiittollinen silä tässä tilaanteessa olen täysin avuton. P.S Anteeksi tällaisesta romaanista mutta ajtellin että on helpompi kun tietoja on paljon
Kiitos nopeasta vastasesta. Virhe oli nimen omaan AGP portissa. Pari pinniä olivat vinossa,korjasin ongelman tavalisella nuolilla. Nyt kaikki toimii. Uusi näyttis uudet ongelmat Niin tästä voi oppia, kannattaa olla varovainen ettäkortti ei heiluu edes takaisin kun sitä joko laitettaan porttiin tai otettaan pois sieltä. Minulle kävi vielä tuuri ettei pinni mennyt rikki...sehän on niin herkkä