Ei löyty tuolta Oma Tietokonekkaan cd-asemaa. Laitehallinta näyttää tälläistä : http://i61.photobucket.com/albums/h67/Mestaus/Just.jpg Mikäs tos cd-asemas on sitten?On siis toiminu eilen ihan moitteettomasti.
Itselläni kävi joskus samalla lailla,menin laitehallintaan,klikkasin hiiren oikealla ja poistin,CD aseman,sammutin koneen käynnistin uudestaan,kone löysi uuden laitteen,alkoi asentamaan ja pyysi laitteen mukana tullutta CD levyä,asennus ja on toiminut sen jälkeen. En osaa sanoa mikä oli vikana toimii vieläkin,voihan vika olla myös itse asemassa. Lisäys:Katso vielä ekaksi onko mukana BIOS:issa?
Voit myös antaa windows:in asentaa omat ajurinsa,ehkä kysyy windows:levykettä?Saattaa lähteä toimimaan ihan ilman sitäkin,ei olisi ensimmäinen kerta.
Siis poistitko CD aseman laitehallinnassa ja käynnistit PC:n uudestaan,käynnitettäessä windows löytää aseman uudelleen,ja asentaa PnP- plug and play ajurit ellei sinulla ole ajureita valmistajalta,näin ainakin oma XP:ni teki. Edit:jos cd asema ei anna elonmerkkejä saattaa se olla vioittunut jotenkin.
Kokeilepa tuommoista: Mene rekisterieditorissa rekisterihaaraan HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325 -11CE-BFC1-08002BE10318} . Etsi avaimet "Upperfilters" ja "Lowerfilters". Poista nuo. Käynnistä uudelleen. Tuossa tarkempaa ohjeentynkää ihan pääkallonpaikalta: http://support.microsoft.com/kb/314060/en-us
Yleensä ei. Tuota ongelmaa esiintyy etenkin Roxion poltto-ohjelmaa poistettaessa, mutta kyllä tuo voi tulla vastaan lähes minkä tahansa CD/DVD-asemaa käyttävän ohjelman kanssa, varsinkin sitä poistettaessa.
Pari kertaa oon joutunut "korjaamaan" dvd aseman. xp muutta 5:n lukuvirheen takia (ehkä vaan likainen cd/dvd) aseman siirtotilan dma:sta pio:ksi. Ainoa korjaus on poistaa ide kanava, johon asema kytketty. Bootin jälkeen xp löytää dvd aseman ja sitten ide kanavan uutena laitteena, ajurit on jo kovolla ja siirtotila menee oikein. Olisiko tuokin korjaantunut tolla. MissBlue rekisteri muutoksen löysi.
Mitenkäs sitten ku mulla on muuten sama asia mut aseman sijasta ei toimi näppis? :S (Kirjotan tän OnScreen-Näppäimistöltä)