Osaisko joku minulle neuvoa kuinka saan sammutettua lähiverkkoon kytkettynä olevat koneet? olen googlella etsiskellyt ohjeita ja niiden mukaan toiminut mitä olen sattunut löytämään. Ei ainakaan vielä muut koneet ole mitenkään reagoineet kun olen niille komentoa mukamas verkonkautta antanut , verkkoyhteys ja tiedostojen jakaminen toimii hyvin.
tossa on xp ohjeesta löytyny kappale: Käyttö: shutdown [-l | -s | -r | -a] [-f] [-m \\tietokone] [-t xx] [-c "kommentt i"] [-d up:xx:yy] Ei valitsinta Avaa tämän näytön (kuten -?) -l Kirjaudu ulos (ei voi käyttää -m option kanssa) -s Sammuta tietokone -r Sammuta ja käynnistä tietokone uudelleen -a Keskeytä järjestelmän sammuttaminen -m \\tietokone Sen etätietokoneen nimi, jolle -s,-r tai -m suoritetaan -t xx Sammuttamisen odotusaika xx sekuntia -c "kommentti" Sammuttamisen kommentti (enintään 127 merkkiä) -f Sulkee suoritettavat sovellukset ilman varoitust a -d [p]:xx:yy Sammuttamisen syy-koodi u = käyttäjä p = suunniteltu xx = varsinainen syy -koodi (positiiviluku, alle 256) yy = pienempi syy -koodi (positiiviluku, alle 65 536) tuota voi kokeilla jos satut ymmmärtämään ton tarkoituksen. (tän ohjeen saa esille kun kirjoittaa cmd:ssa shutdown)