1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

uuden amd 64x2 prossun asennus. apua kaivataan =)

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Timi1991 03.02.2008.

  1. Timi1991

    Timi1991 Regular member

    Liittynyt:
    15.10.2006
    Viestejä:
    211
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    tere tota olen tssä päivittelemässä tietokonetta ja täytyisi tietää miten uusi prosessori asennetaan olisiko jollai neuvoa miten se tehdään.
     
  2.  
  3. PeteTK

    PeteTK Active member

    Liittynyt:
    20.06.2004
    Viestejä:
    3,061
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Emolevyn manuaalissa kerrotaan.
     
  4. MikroMake

    MikroMake Active member

    Liittynyt:
    03.02.2006
    Viestejä:
    3,864
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
  5. Timi1991

    Timi1991 Regular member

    Liittynyt:
    15.10.2006
    Viestejä:
    211
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mutta kun joku sano mulle et joutuis pitää kotelost kii ku asentaa prossuu =/ oon ite aika amatööri ja käytetty prossu on tulos kaverilta ja ehjä on.
     
  6. Timi1991

    Timi1991 Regular member

    Liittynyt:
    15.10.2006
    Viestejä:
    211
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mikä juttu tämä on ku tuossa ohjeissa oli lkuvalmistelut

    Ensimmäiseksi kannattaa varata riittävästi aikaa kasaamiseen, että saa kaikessa rauhassa näperrellä. Kannattaa siivota riittävästi tilaa esimerkiksi johonkin työpöydälle, että on tilaa levitellä tavaroita kasaamisen aikana. Työpisteen lähistöllä olisi hyvä olla maadoitettu pistorasia tai lämpöpatteri, johon voit maadoittaa itsesi maadoitusrannekkeen välityksellä.

    Staattiselle sähkölle herkkiä laitteita!Staattisen sähkön syntyä on syytä välttää. Helppo konsti on ottaa kaikki sähköiset (tekokuituiset) vaatteet pois päältä ja sukat pois jalasta (tai vaihtoehtoisesti käyttää antistaattisia ESD-jalkineita kuten minä). Varsinkin ns. tennissukat ovat yleensä melkoisia sähkögeneraattoreita. Pitkähihainen paita kannattaa ottaa pois tai ainakin kääriä hihat ylös, hihat ovat vain näkyvyyden tiellä koneen parissa näprätessä. Pitkät hiukset kannattaa myös pitää kiinni kasaamisen aikana ja estää lemmikkieläinten, varsinkin kissojen pääsy kasaamispaikalle.

     
  7. MikroMake

    MikroMake Active member

    Liittynyt:
    03.02.2006
    Viestejä:
    3,864
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    Katso tuo AMD-prossun asennusvideo, joka on aikaisemmin laittamani linkkilistan alimmaisena.

    Vinkki:
    Älä lähetä peräkkäisiä viesteja vaan käytä sitä >Muokkaa viestiä -nappulaa.
     
    Viimeksi muokattu: 03.02.2008
  8. Timi1991

    Timi1991 Regular member

    Liittynyt:
    15.10.2006
    Viestejä:
    211
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26


    niin mutta kun tuossa videossa kehoitetaan pitämään jotain kenkiä tai sitten jotain juttua ranteessa :S
     
  9. MikroMake

    MikroMake Active member

    Liittynyt:
    03.02.2006
    Viestejä:
    3,864
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    Ne ovat suojautumiskeinoja staattista sähköä vastaan. Itse olen asentanut muutaman prossun ihan normaaleissa vaatteissa ja joka kerta on asennus onnistunut.

    Huolehdit vaan siitä että ei ole sellaisia asusteita päällä (villapaitaa yms.) jotka keräävät sitä staattista sähköä eli kannattaa käytää sitä "maalaisjärkeä".
     
  10. Kakikello

    Kakikello Active member

    Liittynyt:
    15.10.2007
    Viestejä:
    1,116
    Kiitokset:
    22
    Pisteet:
    68
    T-Paita on hyvä, ei tuu hihat eteen. Kädet maadoitetaan koskemalla kotelon metallisiin osiin, ennenkuin aletaan hiplailemaan tietsikan osia.
     

Jaa tämä sivu