Päivittelin Abit IP35-E emon biossia Abin Flashmenu ohjelmalla. Kaikki sujui hyvin ja ohjelma ilmoitti että bios on päivitetty ja kone pitää käynnistää uudelleen, jotta homma toimii. Painoin käynnistä uudelleen valintaa ilmoituksessa, mutta mitään ei tapahtunut. Odotin 5 min mutta ei mitään. Lopulta käynnistin koneen "normaalisti" uudelleen alapalkin kautta... Nyt kone vain hurisee tuulettimet/ledit päällä, mutta näyttö on pimeä eikä mitään tapahdu... Halusin vain ärsyttävän rebootin pois mutta sainkin vain biossin sekaisin? Osaisiko kukaan auttaa, en ole aiemmin biossia päivittänyt... :S
Miten kauan teillä on mennyt Biossin päivityksessä..? Mullahan ei tuo itse softa ole pysähtynyt mihinkää prosenttiin...
Itse tein samoin, sain biosin päivitettyä. Bios asetukset (kellot ym.) nollaantui, mutta tupla boot ei vissiin poistunut. Kone ei aluksi käynnistynyt uudelleen kun käynnistin uudelleen, joten käynnistin koneesta uudelleen. Lopulta sain koneen käynnistymään uudelleen normaalisti, mutta en usko että bios päivitys onnistui. IP35-E kyseessä.
Viimeksi kun päivitin biosin Winflash -ohjelmalla niin ei siinä koko operaatiossa varmaankaan mennyt kuin 3 minuuttia (ehkä ei niinkään pitkään).
Abitin virallinen bios ei ainakaan minulla korjannut tupla-boottia, pitää ladata joku beta-bios että korjautuu. mutta, mutta ootkos nollanut biosia clear cmos jumpperilla? Ja sekin saattaa auttaa että käyttää kaikki virrat pois koneesta (johto seinästä)
Ainiin itellä kävi kans noin, sammuuko sulla USB kamat ku käynnistät uudelleen? Sain sen toimimaan kun ehkä kerran käynnistin ihan koneesta napista uudelleen. Sen jälkeen sain toimimaan.
Huhh.. homma skulaa taas. En enää odottanut vaan sammutin koneen ja käynnistin uudelleen, valitti että CMOS on virheellinen tms. Resetoin jumpperilla ja heti lähti toimimaan. ...bios näyttää että on uusi versio mutta tupla bootti ei poistunut. prkl.
Ei se tuplabootti mitään haittaa kun ei siihen montaa sekunttia mene. Jaksa lähteä pelleilemään BIOSin kanssa tuommoisen pikkuvian takia.