Eli tuota prossua on tullut jonkinverran kelloiteltua, mutta yhden "häiritsevän" tekijän olen huomannut. Eli ip35-e:llä mennään ja BIOSista on laitettu EIST ja C1E pois päältä. Kellot olen nostanut 3.0GHzaan ja Vcoren pitänyt defaulttina, eli jossain 1.21V:ssä. Cpu-z kuitenkin näyttää vain 1.168V. Eikö tuo kuulosta kovin alhaiselta? Paljonko tuossa 3.0GHz pitäisi olla? Kone on kaatunut kertaalleen ilman BlueScreeniä, eli se vain sammui. Siitä en tiedä mistä johtui. Enempää en kuitenkaan uskalla kellottaa, ennenkö olen saanut tämän ratkaistua... PS. tuossa eilen ottamani SC EDIT: CoreTemp sen sijaan näyttää defalult volttia, eli samaa mitä BIOS. CPU-zaan ei näköjään jostain syystä kannata luottaa?
Pitääpä kohta koettaa juu, kiitos. Primellä olen kyllä ajanut n. 1h tällä taajuudella/vcorella. Tulin kuitenkin siihen johtopäätökseen, että cpu-z on väärässä. Hehe...
Vcoren pistin 1.27 - samalla innostuin laittamaan 100MHz kelloja ylöspäin (nyt 3.1GHz). Tosin laitoin aluksi kellot ylöspäin, mutta tämä vain vahvisti epäilykseni - kone meni kyykkyyn 15min primen jälkeen. Nyt tuntuisi olevan vakaampi, kun tuota primeä tosiaan kestää ihan hyvin, lämmönnousun kustannuksella. Keskim. 34C idlelämmöt --> 39C ja 50C rasituslämmöt --> 59C. Aika moni joutuu pitämään kuitenkin Vcorea siellä 1.35, niin olen tähän kuitenkin tyytyväinen. Taitaa jäädä tähän hetkeksi...
Terve! Katselin, että täällä kellotuksesta puhutaan ja siihen oma ongelmani myös liittyy. Prossuna tuo samainen Q6600, mutta emolevynä DFI Blood Iron P35. Ongelmana on se, että CPU Core Voltage ei nouse kirveelläkään. Kaikki virransäästöön liittyvät on otettu pois päältä ja ties mitä koitettu, mutta se pysyy siellä vakio 1.20V vaan. Loppui kyllä iteltä ideat eilen kesken, olisikohan täällä joku joka tietää mitä namiskaa vääntää, että nuo voltit lähtis nousuun? Kerrotaan nyt vielä, että kone kaatui Orthosia ajaessa, kun kelloja olin nostanut 2,5Ghz.
Mahtaakohan tuohon ylläolevaan viestiin saada vastausta vai pitäisikö tehdä kokonaan uusi viestiketju.
Ootko kokeillu painella noita page up ja down nappeja, veikkaisin että menee siitä koska omalla emolla meni. Onkos sulla boxed cooler? ja jos tulee vastaan semmonen onkelma et kone käynnistyy mut ei tuu näyttöön kuvaa nii pitäs nostaa PCI-E Frequencya pikkasen, ainakin itellä korjaantu asia nostamalla sitä.
Minun Q6600 on 3.0 GHz ja voltit 1.3375 vakiojäähyllä. Ei ole mitkään kovat lämmöt. Hyvin toimii, ennen kaatuili joskus bluescreeniin mutta nostin voltteja niin eipä ole kaatuillut. =)
Vakiolla 3.0ghz? mitkä on rasitus lämmöt? Oman prossun päällä pyörii zallun 9500cnps ja on 3,4ghz voltit 1.38 ja lämmöt rasituksessa 67'C Edit: ja jos tosta nostan nii ei oo enää orthos vakaa
No pelattaessa esim COD4 lämmöt joku 45-55 ja everestin rasitustestissä joku 60-65, mutta kotelona Antec ninehundred niin se selittää vähän.
Juu kyllä tuo mun ongelma aika nopeesti selvisi. Ratkaisuna oli, että kun vcorea nostaa niin täytyy buutata kone välillä, että muutos näkyy biosissa. En tiedä sitten onko tuo vain Blood Ironin ominaisuus vai ihan yleinen piirre. Parhaimmillaan on nyt tullut kellitettyä Q6600 3,2Ghz ja Vcorea 1.31. Lämmöt pysyy ihan kohtuu hyvin kurissa Xigmatekin jäähyllä.