1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

SLI ongelma geforce 8800gt näytönohjaimissa.

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi miihkali1 28.01.2008.

1. miihkali1

miihkali1 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    eli ongelma on tällainen. Kasasin vajaa viikko sitten. En ole saanut Sli-toimintoa toimimaan. Tämä on ensimmäinen sli-systeemi minulla. Nvidian control paneliin ei tule koko kohtaa josta voi enabloida joko multi gpu:n tai vastaavan. Laitehallinta tunnistaa vain yhden kortin. Olen kokeillut kortteja toisinpäin ja myös kokonaan toisia kortteja. Kortit on sillattu sli-connectorilla. Kortit on sli ready ja myös emo joka on m2n32-sli deluxe. Käyttis Vista 64bit. Muutamia ajureita olen kokeillut. Joitain kokeilemattakin. Vistan olen kerran asentanut uudelleen. Emon piirisarjat on myös Nvidian valmistamat ja ajurina nforce 590 sli:n ajurit. Hotfixejä olen kokeillut. Mitä kaikkea softaa tämä sli tarvitsee toimiakseen. Olen ymmärtänyt ettei ajurit vain riitä. Vai olenko väärässä. Että ei tarvitse netframework rajapintoja yms. Kaikki apu on tervetullutta. Pienikin vinkki. Niin ja virtalähde on 700w:n ja siitä lähtee lisävirrat molemmille pci-e väylille, jotka olen kytkenyt. Tahtoisin jo kovasti kokeilee koneen suorituskykyä ja pelaamaan pelejä täydellä teholla. Kiitos jo näin etukäteen kaikille, jotka kehtaa auttaa ja paneutua asiaan. Kiitos. Ps: laitoin ongelmasta viestiä myös Leadtekin ja Nvidian tukeen. Nvidia:lle lähetinkin heidän pyynnöstä lisätietoja ja msinfo32 tiedoston. Odottelen tietoja mutta jos jollain on tietoa tai samanlaisia kokemuksia niin eikun vinkkejä...

Viimeksi muokattu: 28.01.2008
  2.  
  3. fps0

fps0 Guest

Pelottavaa,itellekkin tulossa sli härpäke ja kukaan ei näytä tietävän näistä yhtään mitään.

4. Mummy

Mummy Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Oletko tutkinut emolevysi BIOS asetukset, omassani NF4 sarjalaisessa piti SLI-tuki pistää sieltä päälle, sitten uudelleen asennetaan näyttiksen ajurit(käynnistetään uudelleen kone), laitetaan ohjauspaneelista SLI tuki päälle ja sit eiku pelaan.

Jollei auta niin emon manuaali kannattaa myös vilkasta...

5. miihkali1

miihkali1 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    joo. Emon manuaali luettu useita kertoja. Ei löydy sellaista mitä en olisi kokeillut tai muuten tiennyt. Mun bios 1503:ssa ei ole mitään sli.hin viittaavaa. Yksi uudempi bios 1603 on julkaistu mutta kun olis joku joka asentanut sen niin tietäisi onko siitä apua. Tätä kysyin nvidialta ja odotan vastausta. Huomenna taas koneen kimppuun. Viikonlopun rauhoitin ja en ollut edes kotona. Kiitos vastauksesta mutta lisää tarvitaan. Sellainen tunne on manuaalinkin perusteella että xp:lle olis helpompi mutta kaikki ovat kyllä vista tuella olevaa tavaraa... Tässä emossa ei manuaalissakaan sanota biosin slistä mitään. Vaan että sitten tuki control panelista päälle.

Viimeksi muokattu: 28.01.2008
  6. Mummy

Mummy Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Joku Sli-ready muistin(Optionaaliks) säätö asetus pitäsi olla ja kummankin PCI-E 16x väylän kellontaajuuden(100MHz) säätö.

Uudemma BIOS sin selitykses ainakin oli jotain näyttikseen viittavaa eli kokeilisin itte myös sitä, jos vaik tuki ko.korteil paranis.

7. miihkali1

miihkali1 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    pitääpä katsoa biosista ko. olevat asetukset. Näin minäkin ymmärsin että uudemmassa biosissa olisi parempi tuki eri korteille. Pitänee uskaltaa tehdä bios päivitys. Siitä vaan pelotellaan kuin emot menee rikki jos ei tee kaikkea oikein. Voisko joku antaa vinkkejä mitä ottaa päivityksessä huomioon. Ei ole itse tarvinnut biosia päivittää niin on hieman epävarma olo siitä operaatiosta.

8. Mummy

Mummy Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Muistaakseni Asuksel o Upgrade" ohjelma joka pystyy päivittään BIOS.sin suoraan Windowsist ettei tartte pelleil diskettien,usb-tikkujen tai muutten kaa...
    Kokeilisin sitä ja eiköhän siihenkin löydy netist oike "step bai step" -ohjeet.

9. miihkali1

miihkali1 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kyllä on asuksella just sellainene softa windowsiin. Nyt vaan on ongelmana ettei vista mene millään koneelle. Vaihdoin korttien paikat ja aloin asentaa vistan niin tulee se sininen ruutu ja herjaa irq:sta ja välillä vaan sarja numeroita ja merkkejä. Nyt teen niin että nollaan biosin uskon että sitten saan käyttiksen kuntoon. Sitten teen päivityksen biosiin. Uskon että sitten alkaa toimia. Kun just uusi bios tarjoaa video korteille paremman tuen. Olin yhteydessä leadtekiin ja siellä on testattu kyseisten korttien toimivuus. Olin yhteydessä nvidiaan ja siellä testaavat kyseisellä emolla kortit jos vaikka joutuvat tekee sit ajuri päivityksiä. Nvidian tuki on kyllä nopea vastaamaan ja antavat vinkkejä ja muutenkin loistava palvelu.

10. miihkali1

miihkali1 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ei auttanut biosin nollaaminen. Onneksi liike josta ostin osat on tien toisella puolen ja soitin sinne niin tulivat vastaan ja päivittävät uusimman biosin ja saan gt korttien tilalle gts versiot. Nämä pitäisi olla helpompi heittää SLI moodiin. Tekevät vielä testauksen että varmasti toimii kaikki nyt viimein. Mielellään otin gts kortit... Laitan viestiä kuin äijälle kävi kun kaikki valmista. Tänään tai huomenna on kone kotona.

11. Tohatsut

Tohatsut Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olin hankkimassa toista 8800gtssää koneelleni kun huomasin tän jutun. Toivottavasti saadaan tietää kuinka tää tarina päättyy. Huomasin, et mun Asuksen emolla on semmoinen ympärikäännettävä pieni piirilevy joka laitetaan sli asentoon ja lisäksi biossissa on sille oma kohtansa, mutta se näyttää olevan oletusarvoisesti "auto" asennossa. Olisi kiva kuulla myös kuinka käy powerin SLI käytössä, mulla on 700W Be Quiet.

12. Mummy

Mummy Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Sun on turha kuunnel miten muiden on käynyt koneet on meinnaan yksiöitä vaikka tulis samalta tuotantolinjalt peräkkäin!

BeQuiet on käsittääkseni laatumerkki" ja omalla Anteckin NeoHe 430 olen SLI.tä pyörittänyt joten en usko virransaannin olevan esteenä.
    Noita GTS malleja on sit vanhempaa ja uudempaa joten senkun tietäää kumpaa on ja kun muistia(näytönohjaimessa) on yhtäpaljon kummassakin, niin eikun tilaukseen.

13. Jansku07

Jansku07 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Elikkä GTS-malleja kannattaa ottaa vain 512 Mb:n (g92) muisteilla. g80-pohjaisissa GTS:issä on 320 Mb ja 640 MB malleja, jotka ovat kummatkin paljon hitaampia kuin 512 Mb:n GTS-malli.

14. miihkali1

miihkali1 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    emolevy oli rikki. Nyt kone toimii. Joo. Tuli sitte ne nopeammat kortit. Kiitos vastauksista. Nyt kellottamaan.

Jaa tämä sivu