ei voi kellottaa, koska bios patteri loppu?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi CheodR 25.01.2008.

1. CheodR

CheodR Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Luin täältä foorumilta vähän aika sitten, että biosin patterin loppumisen huomaa siitä että tietokoneen kello ja päivämäärä on väärässä. Itselläni on semmoinen ongelma että en pysty kellottaa prossuu, vaikka olen monta kertaa clearannut cmosin, mutta fsb ei siltikään nouse vaikka sitä nostaa. Ja eilen huomasin että minun tietokoneen kello jätättää 15 minuutilla, joten voisko tää johtuu siitä biosin patterin loppumisesta? Mutta se vaan ihmetyttää että miten se voi olla loppu, kun sain tän emon joskus 3 viikkoo sitten(onkohan abitilta tullut tyhjä patteri). Oon siinä toivossa että se että en pysty kellottaa prossuu, koska toi patteri on loppu! :)

2.  
  3. Bluekkis

Bluekkis Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tietokoneen kello ei koskaan pidä täysin paikkansa ellei sitä pidä synkassa nettien aikapalveluilla. Ominaisuus löytyy kaikista modeneista käyttiksistä. Kellottamiseen... ota pois päältä speedstep biossista, se asetaa kellotaajuudet ja voltit oman taulukkonsa mukaisesti.

4. CheodR

CheodR Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    kokeiltu on^^ kaikkee on tullu kokeiltuu tässä, clearasin jopa cmosin, sillä välin kun kone oli päällä biosissa.
    Ja ei tietenkää voi pitää täysin paikkansa kello, mutta jos se heittää 15 minuutilla kyllä siinä on vähän epäilemisen varaa. Ja kun luin jostain että jos bios patteri on loppumassa, se heittää sen verran mitä tietokone on sammuksissa.

Viimeksi muokattu: 25.01.2008
  5. stay

stay Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos vaihtaisit sen patterin ja testaisit? Ei kai sellainen montaakaan euroa maksa...

Jaa tämä sivu