32bit ja 64bit, mitä eroa?

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Tuxi 16.01.2008.

1. Tuxi

Tuxi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen tässä pohtinut että kuinkakohan suuret tehoerot ovat 32- ja 64 bittisessä windowsissa. Siis jos esimerkiksi prosessorina toimii Amd Athlon 64 X2 3800+ niin onko tuosta 64 bittisestä winukasta mitään iloa vai vain haittaa, kun ei välttämättä kaikkia ohjelmia siihen saa toimimaan?

2.  
  3. Mikaeli26

Mikaeli26 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    en noista teho eroista tiedä, mutta itellä on 64bit vista ultimate ja mitään hyötyä ei ole ollut vielä siitä 64bittisyydestä ja jotkin ohjelmat ei vielä tue 64bit vistaa, mutta sitten taas jos 32bit hinnalla saa 64bit (ainakin OEM versioissa) niin miksi ei ottaisi? ittellä kuitenkin pelit sun muut toimii hyvin että ei tässä sitten taas mittään suuremman luokan valittamistakaan ole. 64bit käyttis osaa myös käyttää yli 4gb keskusmuistia. toivottavasti auttoi edes vähäsen :D

4. Tuxi

Tuxi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No tuollaisia juttuja olen vähän muiltakin kuullut. Mutta tosiaankin Winukka osaa varmaan (xp siis kyseessä) käyttää tuplaydin prosessoria samalla tavalla molempina ellen pahasti erehdy?

5. Askni

Askni Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tässä vastausta vähän laajemmalti kuin "mulle ei ole olut mitään hyötyä":
    Muropaketin Windows Vista FAQ
    Niin ja tulevaisuus on 64bittinen että toisaalta miksi ostaa vanhaa jos samaan hintaan saa uutta? Mulla ei ainakaan ole ollut minkään softan kanssa mitään ongelmaa. Lue lisää tuon linkin takaa.
    Minä ainakin suosittelen.

6. Thor1993

Thor1993 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No iteltä löytyy Vista Home Premium 64bittisenä ja niinkuin tuossa jo kerrottu että 64bit o nykyaikaa ja jos sitä muistia joskus tulee se 4gigaa tai enemmän otettua ni silloinhan sitä 64bittisyyttä tarvii

7. Tuxi

Tuxi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No emo on normi ddr emo joten siihen en saa 2 gigaa enempää kiinni, elikkäs melko turha ainakaan vielä on hommailla 64 bittistä...

8. Askni

Askni Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No jos sulla jo xp löytyy niin sitten on sama käyttää sitä kunnes uusit rautaa.

9. Tuxi

Tuxi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Siltä minustakin tuntuu mutta tahdoin varmistua.

Jaa tämä sivu