1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Muistitikku ei näy oman tietokoneen alla

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi At_com 16.01.2008.

  1. At_com

    At_com Member

    Liittynyt:
    16.01.2008
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ongelma on seuraavanlainen, että muistitikku (-tikut) eivät näy resurssienhallinnassa eivätkä oman tietokoneen alla. Kokeiltu on kaikkia usb-portteja. Hiiri ja näppis toimii usbiin kytkettynä kylläkin, joten portit ei kai siltä osin hajalla. Muistitikku toimii myös toisessa koneessa normaalisti.

    Laitehallinnassa muistitikku näkyy omalla kirjaintunnuksellaan. Sen olen tarkistanut ettei ole päällekkäisiä asematunnuksia, ei edes mapattuja verkkolevyjä. Olen vaihtanut kirjaintunnustakin, mutta tikku pysyy näkymättömissä. USB:t olen uninstalloinut laitehallinnasta ja antanut windowsin etsiä uudestaan. Ei ole auttanut. Tehtäväpalkin oikeaan reunaan tulee myös se kuvake, mistä voi poistaa siirrettävän levyn ja tikku reagoi siihen. Myös esim. Wordin kautta jos tallentaa, tikku näkyy kansioiden selausikkunassa.

    Olen myös katsonut Käynnistä/Suorita/diskmgmt.msc, että kaikki on ok. Tikku näyttää olevan kunnossa ja FAT-muodossa.

    Onko vielä mitään keinoa, mitä voisi kokeilla, jotta tikun saisi näkyviin oman tietokoneen alla? Kone on HP:n kannettava ja telakassa kiinni ollessaan ja tikun tuikatessa telakan usbiin kiinni, saattaa tikku hyvällä tuurilla joskus näkyäkin. Varsinkin jos on kirjautuneena koneelle admin-tunnuksilla. Nämä ongelmat tulivat kovon uusimisen jälkeen.
     
  2.  
  3. nurmoosta

    nurmoosta Active member

    Liittynyt:
    15.01.2004
    Viestejä:
    2,365
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kokeile: Poista laitehallinnassa ko. tikkujen ajurit; josko winukka löytäis ne uudelleen?
     
  4. hokkaka

    hokkaka Member

    Liittynyt:
    16.01.2008
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla kävi samalla tavalla sekä muistitikun, että siirtokovalevyn kanssa.
    Windows etsi ohjainohjelmistoa löytämättä sitä (miksi se muuten etsii sitä?). Tappelin vaikka kuinka kauan sen kanssa.
    Keksin viimein antaa ohjainohjelmiston etsintäpoluksi C:/Windows, jonka jälkeen ohjelma ilmoitti löytäneensä ohjaimen ja sen jälkeen kovalevy tuli näkyviin ja toimii normaalisti, myös uudelleen käynnistyksen jälkeen. Tein sen sitten myös tikulle ja kappas vain se toimi senkin kanssa.
    Että silleen, kuka näitä CP:itä ymmärtäis?
     

Jaa tämä sivu