Olisi suunnitelmissa päivittää kone tänä vuonna, mutta kun nuoruus on sen verran kesken, ja kesäkään ei ole vielä - niin periaatteessa budjetti vaatii yhden osan kerrallaan tyyliin ja siinäkin tapauksessa, jos on rahaa. Tällä hetkellä on tullut kerättyä: 1. Noctuan U12-F Tuuletin 2. Palit 8800 GT 3. Corsair 520HX Ja pitäisi vielä jatkaa matkaa tässä päivittelemisessä. Mutta kirjoitan tänne siksi, koska pitäisi priorisoida järjestys, mitkä osat ensinnä. Olen miettinyt seuraavanlaista järjestystä: 1. Emolevy/Kotelo (Mietityttää paljon, kumpihan kannattaisi... kannattaisiko edes koteloa vaihtaa...?) 2. Sama, kuin äsken (jos tarvitsee). 3. Prossu 4. Muisti 5. ? (Jos on vielä jotain ostamisen arvoista...) Mutta ehdotuksia, mitä osia kannattaa hankkia, voi heitellä. Itse sain tietää, että Intel aikoo julkaista uusia prossuja tänä vuonna ainakin, että jos on varaa, voisi tuollaisen (kai) hankkia. Mietteitä ja mielipiteitä+apua, sitä varten täällä käyn !
Jos kerran virtalähde ja näyttis löytyy jo, niin kannattaa priorisoida prosessori, emolevy sekä muistit seuraavaksi. Jos kerran koppa löytyy jo niin uuden oston voi jättää viimeseksi jos sille on vielä tarvetta siinä vaiheessa.
AIVAN!!! Emo: ASUS A8N-E Prossu: AMD Anthlon 64 3500+ Muisti: 2xDDR SDRAM 512MB Näyttis: Ati Radeon X800 GTO (Palithan on, muttei asennettu... vielä). Virta: 340 Watin lähde (ei varma, mikä valmistaja/malli). Tuossa ois.
Oottelet vielä hetken Intelin Penryn prossuja, dual coret kaupoissa muutaman viikon päästä, quadeilla menee puolitoista kuukautta.
Eihän tässä nyt mikään kiirre ole, kun lompakon saldo näyttää uskomattomat 7€! Eli ei tässä mitään, heti kun rahaa saa, sitten vasta voi miettiä... EDIT: Onko muita, mielenkiintoisia vaihtoehtoja noille tarvittaville osille? Esim. Mikä emo jne...
juu elikkä mulla ois kans samanlainen "osa osalta" päivittäminen tulossa ja tämän hetkinen paketti on.. Suoritin: AMD Athlon(tm) 64 Processor 3500+ emolevy:Asus A8NE-FM (3 PCI, 1 PCI-E x16, 2 DDR DIMM, Audio, LAN, IEEE-1394) näytönohjain:Radeon X300/X550/X1050 Series (256 MB) (tulossa atin x1950pro) Keskusmuisti 1024 MB (PC3200 DDR SDRAM ) virtalähde fortron 350w (sanokaa vaan jos tarvitaan lisätietoa jostain) ja seuraavaksi ois tarkotus uus prossu hankkia niin millane ois tohon pakettiin hyvä ja pitääkö vaihtaa emolevy tai jotain samalla? kiitos etukäteen. ja niin vielä pelikäyttöön kone ois tulossa