Normaalisti XP:n ilmoitusalueella on 20 kuvaketta. Jostain syystä nyt niitä tulee käynnistyksen yhteydessä vain 5-14. Vaikka ohjelman, jonka kuvake puuttuu ilmoitus alueelta, käynnistää uudelleen kuvake ei tule näkyviin. Miten kaikki kuvakkeet saisi näkyviin?
Olen tätä ihmetellyt myös, netistä löytyy asiasta tietoa mutta 100% korjausta en ole löytänyt. Yksi jota suositellaan usein, on ottaa automaattinen sisäänkirjautuminen pois päältä, se lienee auttaa yleensä.
Käytin järjestelmänpalautusta ja nyt kaikki kuvakkeet tulevat näkyviin. Toivottavasti SP3 korjaa tuon ilmoitusalue sotkun.
Tuskin, sillä tuo on ollut jo pitkään Windowsissa, myös Vistassa eikä järjestelmän palautus sitä korjannut: ne kuvakkeet joko ilmaantuu tai ei
Minulla kans ei kaikki kuvakkeet lataudu jokakerta. Mistä otetaan pois päältä tuo automaattinen sisäänkirjautuminen? Toimiiko homma niin, että luodaan käyttäjälle salasana? -JH
Käynnistä -> Suorita -> kirjoita alla oleva teksti ruutun ja paina enter control userpasswords2 Laita rasti ruutuun. Minulla auttoi verkkoympäristössä seuraavan asetuksen poisto: "Näytä Universal Plug and Play -laitteiden kuvakkeet" (Jos siinä lukee tuo vaihtoehto, se ei silloin ole käytössä. Mutta jos siinä lukee "Piilota UPnP.." niin silloin sen poistaminen voi auttaa.) Mulla on toiminut pari vuotta tuon muutoksen jälkeen.