Eli otsikon ongelma. Emo surisee joskus käynnistyksen yhteydessä/jälkeen ja joskus aloittaa surinan vaikka mitään ei tekisikään. Ongelmaksi olen yrittänyt paikantaa pikkutuulentinta mikä sijaitsee emon alaosassa. Kyseessä on pakettikone ostettu jos kauan aikaa sitten toissajouluna ja lisä päivityksiä on tehty 2 muistikampaa lisää ja näytönohjain vaihdettu. Kone on surissut jo pidemmän aikaa mutta se menee yleensä ohi jonkin ajan kuluttua. Pitääkö asiasta huolestua, vai jättää huomiotta? Joskus koko koneen koppa tärisee ja surisee mutta ongelma hoituu lisäämällä painoa koneen päälle, esim. kirjalla tms. Nykyään ulkoinen kovalevy hoitaa tuon kopan särinän pois, mutta emolevystä kuuluu vielä silloin tällöin sitä ihme surinaa.
Joo, eli nyt on tullut tuplapostauksen aika. Surina on vain pahentunut viimepäivien aikana. Olen miettinyt ja pohtinut olisiko surina aiheuttanut viimeaikaista tehojen menetystä prosessorista. Onko tälläinen mahdollista? Tiedän kyllä ettei prosessori ole parasta mahdollista lajia, mutta kyllä sillä toistaiseksi vielä pärjäilee jos enempää tehoja ei häviä.
onko tämä fujitsun kone?? a8ne-fm:ssä on valmistus vika. piirisarjan tuuletin hajoaa 95% varmuudella vuodessa parissa(se pikku tuuletin ala osassa). jos koneessa takuuta niin takuu huoltoon vaan niin vaihtavat sulle uuden emon passiivi siilellä. jos ei takuuta niin itse hankkimaan pikaisesti uus siili siihen mielellään passiivi teho häviö johtuu piirisarjan kuumenemisesta. yleinen ongelma tuon emon kanssa t: fusin takuuhuolto mies
Suuret kiitokset! Kyseessähän on juuri fujitsun pakettikone. Kone on kyllä ostettu muistaakseni jo 2v sitten jouluna ettei enää taida takuuta olla jäljellä, mutta voihan tuon vaihdon hoitaa itsekkin kuten kerroitkin. Käyn tässä jokupäivä sitten ostamassa passiivi siilen tuulettimen tilalle. Kiitoset vielä kun vastasit tuohon tehojen häviämiseenkin. Ehdinkin jo luulla itseäni tässä vainoharhaiseksi.