Vista ja iki-ihana tietojen suorittamisen estäminen

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Kere 06.01.2008.

1. Kere

Kere Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkäs tämmöinen ongelma:

1) Sain koko tietojen suorittamisen estämisen pois päältä kauan aikaa sitten ja homma toimikin moitteetta

2) Tein palautuspisteen ja jouduin muistin lisäämisongelmien takia käyttämään bcdedittiä PAE:n yms kanssa taistellessa (tosin tuloksetta)

3) Lopulta palautin koneeni siihen tilaan, missä se oli ennen koko "muistishowta" ja nyt tietojen suorittamisen estäminen on taas napsahtanut päälle, vaikka se on ollut päällä viimeksi syksyllä, jolloin koneen ostin.

4) En enää onnistu laittaa sitä kiinni normaalilla menetelmällä, joten järeämpiä keinoja kaivattaisiin. Järjestelmä --> Lisäasetukset --> Suorituskyky --> Asetukset --> Tietojen suorittamisen estäminen näyttää, ettei kumpaakaan "palloa" voi valita eikä listassa ole yhtään ohjelmaa eikä Lisää.. tai Poista pysty valitsemaan. Sen sijaan niiden alapuolella lukee: Näiden asetusten käyttäjän täytyy olla järjestelmänvalvoja. Käytössä on oltava bcdedit.exe -tiedosto. Lisätietoja on Microsoftin Knowledge Base -tietokannassa. Olen luonnollisesti admini, joten siitä se ei pitäisi olla kiinni.

5) Mikä ihmeen Knowledge Base? Googlettamalla ei löytynyt mitään (järkevää)!

6) Ja eihän bcdedit.exe voi olla pois käytöstä, koska sitähän tarvitaan käynnistykseen/uudelleenkäynnistykseen? Siis eikö tämä ole mahdottomuus? Mistä pystyn varmistamaan että se on päällä ja näin pääsisin käsiksi tuohon TSE-valikkoon?

7) Vista on 32-bit Home Premium ja aito.

8) Olen 2 yötä taistellut tämän kanssa ja pikkuhiljaa alkaa kuluttaan nuppia :)

Olisin todella kiitollinen, mikäli joku ystävällinen vaivautuisi selvittämään ongelmaa ja auttamaan.

2.  
  3. Kere

Kere Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei ole totta! Ratkaisin juuri tämän.

Bcdeditissä pitää laittaa nx arvo esim. alwaysoff:lle, niin johan ei Vista marmata enää tietojen suorittamisen estämisestä. Minä-Vista 1-0.

Jaa tämä sivu