1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Rakenteleeko joku VGA-Scart kaapeleita?

Viestiketju TV-out -ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi putkonent 02.01.2008.

  1. putkonent

    putkonent Member

    Liittynyt:
    07.04.2006
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oma kolvikäsi ei ole harjoituksen puutteesta johtuen vakaa, mutta tarvetta olisi VGA->scart sovittimelle (uskoisin etten ole ainoa). Rakentelisikohan joku näppärä sellaisia vielä halukkaille?
     
  2.  
  3. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jonkinlainen VGA-->SCART-kaapeli oli honkkarissa myynnissä, hinta muistaakseni jotain 20-25 euroa. Mielestäni sen verran edullinen, ettei varmaan maksa vaivaa rakennella, tuohon kun väkisin joutuu hieman jotain elektroniikkaa pistämään sisälle.
     
  4. putkonent

    putkonent Member

    Liittynyt:
    07.04.2006
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Biltemassa on myynnissä scart->vga mutta ei siis toimi toiseen suuntaan. Oletko varma ettei Honkkarin kaapeli ole samanlainen? Toki tehdaskaapeli sopisi jos sellaisen jostakin löytäisi (itse en ole moiseen törmännyt).
     
  5. Mikkopee

    Mikkopee Regular member

    Liittynyt:
    25.02.2007
    Viestejä:
    107
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kysäsempä tässä kun en halua uutta aloittaa. Tarkoitus olisi saada YUV signaali digipoksin scartista muunnettua VGA sopivaksi ja kytkeä töllön vga porttiin. Tällä bilteman kaapelissa siis onnistuu? Eli toi bilteman kaapeli on scart->vga eikä päinvastoin?
     
  6. juksori

    juksori Member

    Liittynyt:
    17.08.2007
    Viestejä:
    86
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tuohon tarkoitukseenhan itse kaapeli on juuri suunniteltu
     
  7. Mikkopee

    Mikkopee Regular member

    Liittynyt:
    25.02.2007
    Viestejä:
    107
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niinno kysäsin ihan siksi että olen kuullut toisaalla että tämä kaapeli toimisi vain VGA->scart suuntaa, eikä toisin päin. En tiennyt kumpi tieto oli oikea. No, ostin kuitenkin kaapelin ja pelittää hienosti.
     
  8. juksori

    juksori Member

    Liittynyt:
    17.08.2007
    Viestejä:
    86
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hyvä kuulla, että toimii.
     
  9. Zufushiki

    Zufushiki Regular member

    Liittynyt:
    13.09.2007
    Viestejä:
    152
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Paljonko maksat? ollaan tekemässä tuollaista johtoa.
     
  10. Make_72

    Make_72 Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2007
    Viestejä:
    1,666
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    tikkurilan hong kongissa on 10 metrin VGA>SCART piuhoja sekä DVI>VGA ja DVI>HDMI kaapeleita ,sekä niihin muunnos paloja jos ei sopivaa löydy,10 metrin VGA>SCART piuha maksaa 20 euroa ja 10 metrin DVI>VGA piuha on 29 euroa,ostin semmosen perjantaina,se on puolet halvempi kuin bilteman vastaava piuha , sekä sieltä löytyy valmiita s-video+ääni piuha paketteja hintaan 16 euroa, en tiedä kuka niitä sinne tekee , ne on siellä piuha hyllyn alahyllyllä olevissa koreissa,se on aika ihme juttu että edes ne myyjät ei näytä tietävän niistä yhtään mitään,ekan kerran kun menin sinne kysymään s-video piuhaa niin se näyti sieltä hyllystä semmosen 40 euron paketin,aikani itse kun etsiskelin niin löysin 10 metrin paketin,menin siltä myyjältä kysymään siitä,se oli ihan ihmeissään koko piuhasta ja nyt sinne on se joku kuka niitä piuhoja tekee tehny myös noita VGA,VDI ja HDMI piuhoja,kannattaa käydä sieltä katsomassa jos on tarvetta,on ainakin puolet halvempia kuin muualla,eikä laadussakaan ole moitittavaa,olen ostanut sieltä nyt neljä piuha pakettia ja kaikki toimii kuin junan vessa,jos sieltä on joku tietty piuha loppu niin sitä kannattaa käydä seuraavalla viikolla katsomassa uudestaan,niitä tulee sinne aina sillon tällöin ja aika pian ne viedään käsistä.

    EDIT:pieni kommentointi tuohon piuhojen sopivuuteen suunan suhteen,en ole koskaan kuullut että piuha toimisi vain toiseen suuntaan,miten se yleensä on edes mahdollista,myydäänhän niihin eri muunnos päitäkin,olen lähes sata varma että kyllä se sähkö kulkee siellä piuhassa ihan kumpaan suuntaan tahansa,se on sit eri asia kun esim. jossain irto scartti päässä on valittavana in ja out namiskalla,mutta kyllä se kuva ja ääni kulkee ihan saman lailla piuhoissa molempiin suuntiin,korjatkoon sit joku joka tietää VARMASTI pitääkö se paikkansa.
     
    Viimeksi muokattu: 20.04.2008

Jaa tämä sivu