Kyseessä kotoa pikkusiskon käytössä ollut vanha kone joka hänellä mennyt sekaisin, tarkoituksena olisi tehdä tästä itselle kakkoskone. Eli konetta käynnistäessä tulee joka kerta käynnistysvalikko joka kehoittaa käynnistämään vikasietotilassa. Mutta millään valinnoista kone ei käynnisty kuin siihen asti että Windowsin taustakuva tulee esille. Ajatuksena minulla olisi asentaa tähän Windowsin XP vanhan ME:n tilalle, mutta millä ilveellä saan asennuksen alkamaan? Laitan käynnistäessä Windows XP:n levyn sisään mutta asennus ei ala, joten mikä olisi oikea tapa saada asennus alkamaan?
Tiedän ettei viestien uppailu olisi suotavaa, mutta tällä olisi tavallaan kiire kun nyt olisi todella hyvää aikaa laittaa kone kuntoon. Vai onko tämmönen WinME niin vanhentunutta tekniikkaa ettei kukaan enään muista miten näitä ropattiin Tuossa mietiskentelin että olisiko käynnistyslevykkeestä hyötyä? Olisin jo hommaa koittanut muttei satu olemaan diskettiä.
Windows XP-cd sisään ja pistä kone boottaamaan CD:ltä.. Sitten sillä formatoit koneen ja asennat XP:n.. ei se niin vaikeaa ole
Mitenkäs tämä sitten tapahtuu? Eikös tuo buuttaaminen tarkoita uudelleenkäynnistämistä? E: Koitin laittaa muuten aikasemmin tuolta BIOS:ista cdrom aseman first buut deviceksi, ei vaikutusta. Tiedä sitten olisiko käynnistäessä pitänyt painaa jotain nappia? E2: Ei sinne ainakaan tullut mitään tekstiä että "buutdisc" tjsp kun jossain toisessa topicissa luki että näin pitäisi tapahtua kun käynnistän koneen XP:n levy sisällä. Painelin koko käynnistyksen ajan nappuloita mitään ei tapahtunut.
Menee OT:n puolelle mutta onko netissä muita saitteja josta voi kompuutteri propleemista kysellä? Olisi mukava saada vastaus noihin kyselyihin niin osaisitteko vaikka tuohon edelliseen mahdollisesti vastata, eli mistä kannattaa neuvoa kysyä? Itse olen aika noviisi näiden koneiden suhteen ( kai sanomattakin selvää, en varmaan muuten näin helppoja kysymyksiä edes esittäisi), mutta sen verran tajuan näiden päälle että suht'koht yksinkertaisesta asiasta minun tapauksessa kyse, joten jos olisi mahdollista laittaa linkkiä johonkin saittiin missä ymmärretään jotain tietokoneista ja osattaisiin neuvoa antaa.