Minulla on ollut windows xp home edition (oem versio joka tuli koneen mukana) käytössä nyt 4 vuotta ja matkan varrella on ollut monenlaista ongelmaa joista tosin on selvitty... nyt olen kuitenkin kyllästynyt kaiken maailman virheraportteihin sun muihin p-askoihin ja tarkoitus olisi formatoida kovo ja laittaa sama winukka uusiksi... Vastaani tuli kuitenkin eräs mietityttävä asia... Minulla on toinenkin kone jossa on samalta cd:ltä asennettu winukka ja sitten vielä kolmas jolle yritin asentaa samalta levyltä. Aktivointivaiheessa kun soitin aktivointipalveluun minulta kysyttiin onko tämä cd OEM ja vastasin kyllä, ja sitten kysyttiin vielä että onko sama windows useammalla kuin yhdellä koneella. tähänkin vastasin kyllä.. ja sitten tuli että aktivointia ei voida suorittaa, koska windows on tarkoitettu vain yhdelle koneelle... No sitten asiaan tuleeko minulle nyt vastaan se ongelmam, että kun formatoin tämän koneen, jolle windows on asennettu, että en voikkaan aktivoida sitä enään, koska aktivointipalvelu sanoo että windows on liian monelle koneelle asennu? periaattessahan koneesta joka formatoidaan tulee windowsille uusi kone... Hirveen pitkä juttu ja varmasti kirjotus virheillä höystetty mutta koittakaa ymmärtää..
vastaa että Ei Tai soita palveluun ja asioi henkilökohtaisesti. siihen samaan koneeseen johon se XP on ostettu/asennettu voit asentaa ja activoida XP:n.
Joo niin minäkin ajattelin... Mutta mitähän se puhelu tulee maksamaan... No ennenmin maksan pari euroa puhelusta kuin ostan uuden xp:n... Olis pitäny sillon vastata että vain yhteen koneeseen asennettu... Enpä tajunnnu sillon...
Aktivointikeskus: puh. 0800 770215 (ma-su klo 9-22) Tuoteaktivointi mm. Windows-, Office- ja Windows Server –ohjelmistoille. PS. Tuo puhelinumero on tietääkseni ilmainen. http://www.microsoft.com/finland/infocenter/default.mspx