millä pois vanhat tahnat prosessorista kun vaihan jäähyn siihen. mikä olisi paras aine tai vastaava tuohon
Itse en vanhoja poistanut millään, uudet tahnat vain päälle. Kai se prossu olis käyny vielä viileempänä sillälailla mutta kyllä tuo 40-44 idle lämpötila riittää. Rasituksessa ei nouse kuin 52 max.
Kyllä ne vanhat aina kannattaa poistaa, haittaa lämmönsiirtoa hyvinkin paljon. Itse aina vetäsen paperilla suurimmat pois ja sitten tärpättiin kostutetulla pehmeällä paperilla loput. Kangas olisi parempi mutta eipä ole koskaan mitään joutavaa riepua ollut käsillä. Paperin kanssa vain saa olla varovainen ettei märkänä pehmene liikaa.
Kynsilakanpoistoaine sisältää asetonin lisäksi usein myös monia muita aineita, jotka soveltuvat kyllä ihonhoitoon, mutta eivät lämmönsiirtoon. Tärpätti puolestaan tuntuu jättävän jälkeensä rasvaisen pinnan, tai ainakin haihtuu hitaasti. Itse suosittelisin tahnanpoistoon Sinolia, joka on muistaakseni polttonesteeksi tarkoitettua denaturoitua alkoholia. Se haihtuu nopeasti, eikä käryä ympäri kämppää kuten liuottimet. Ainakin huoltoasemilla olen tuota nähnyt myynnissä.