1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelmia Siemens Gigaset M206CCX

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi Turelure 27.12.2007.

  1. Turelure

    Turelure Member

    Liittynyt:
    22.12.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli ongelmani on kyseinen..Mikä mahtaa olla vikana tai mikä avuksi kun jos olen tietokoneella netissä ja toinen katsoo digiboksin kautta telkkaria niin kuva ei tahdo näkyä juuri ollenkaan. Pätkii ihan sikana. Luulen, että signaalissa jotain häikkää. Luulisi, että signaali riittää molemmille mutta minun tapauksessa niin ei varmaan ole.. Digiboksini on Siemens Gigaset M206CCX.. Onko muilla ollut samoja ongelmia..? Minulla on jo hommattuna sellainen perus signaalinvahvistin mutta käytännössä siitä ei ole mitään apua. Jos joku tietää mikä auttaa ongelmaani niin voisiko yästävällisesti kertoa ihan selkokielellä, että minäkin ymmärtäisin jotain :) Olisin enemmän kuin kiitollinen jos joku auttaisi minut eroon tästä ongelmasta. Onko jotain parenpia signaalivahvistimia(edullisia kuitenkin) olemassa ja mistä niitä voisi ostaa???

    Kiitos jo etukäteen vastauksista..
     
  2.  
  3. calebo

    calebo Guest

    Jep, mulla on sama digiboksi, ja kuten jo tossa toisaalla kerroinkin, niin kaikki vaikuttaa todennäköisesti kaikkeen; eli kun suurinpiirtein meen veskiin ja pierasen, niin jos hehkulampun langat värähtää, niin digiboksin kuva värähtelee samaan tahtiin... Otaksun, että vanhoissa taloissa, joissa on heikot sähkönousut ja vähän rasioita, ja asunnoissa vähän sähköryhmiä, laitteille ei yksinkertaisesti riitä tarpeeksi tasaista virtaa-kaan.
    Olen itse joutunut vedättämään kokonaan uuden ryhmän tietsikalle ja / tai vaihtoehtoisesti pesukoneelle & kuivausrummulle, koska kun alakerran mummelilla oli uuni päällä, ja pesukone, ja hän alkoi vielä imuroimaan, niin mulla poksahteli sulakkeet, ja kynttilälamput kanssa, jos oli hiemankaan enemmän virran kulutusta; vaikka kalsaripyykki koneessa.
    En oikein jaksa uskoa, että signaalinvahvistimista on hyötyä...
    Ja tämä koskee myös uudempia taloja jotka on ylipäätään rakennettu niin huonosti, että esim. juuri sähköt, on melkein minimillä tehty.
    Ja jos vielä asut yläkerroksissa niin avot. Ei riitä tasainen stamina.
    Ja sitten jos sulla on vielä langaton routeri joka haukkasee sitä signaalia muutaman kymmenen sekunnin välein, eikä kuormita tasaseen
    kuten lankaversio... itse hylkäsin langattoman routerin jo heti, ja moni ongelma katosi. Alkavat tulla takaisin, yleisön vaatimuksesta, langalliset routerit. Ammattilaiset käyttävät vain niitä, kuulemma.
    Eli vaihda routeri lankaversioon, ja kokeile vaikka vetää toisesta huoneesta, vaikka tosipitkä jatkojohtokin, tietsikalle, kokeile ensin sulakkeita irti ruuvaamalla mikä sulake menee mihinkin rasiaan.
    Ei tule kovin kalliiksi, mikäli kartanosi eteläsiipi ei ole kovin kaukana... näin minäkin tein alkuun, mutta sitten pyysin sähkömiehen paikalle kun tepselien kiskominen alko potuttaan. Ja se taas ei ollut kovinkaan edullista, mutta eipä järsi hermoa enää.
    P.S. Siemens on mulla se langallinen routeri, A-Linkit possahteli, niitä meni 2 kpl vuoteen, josta syystä päädyin myös digiboksissakin Siemensiin. Duunissa meillä on myös A-Linkien jälkeen ollut käytössä Siemens ja Zyxelin jerkummat versiot, ja nyt kokeeksi yksi D-Linkin KYTKIN. Kaikki lankaversioita. Mutta kyllä nuo digiboxit ovat aika heppoista kamaa, olkoon merkki mikä hyvänsä.

     

Jaa tämä sivu