User Käyttäjä Salasana  

lauantai 19.7.2008 / 05:27
Haku:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > uutta tietokonetta ostamassa > apua m(!)atx emolevyn valintaan :)
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Apua m(!)ATX emolevyn valintaan :)
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
jarikahe
Newbie
_
25. joulukuuta 2007 @ 19:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tervehdys!

Tässä olen saanut budjetin kuntoon joten olisin laittamassa osia tilaukseen. Ainoastaan mietityttää toi emolevy. Mulla on 2v vanha HP:n Pavilionin kotelo (virtalähde ATX-kokoa, emo ilmeisesti mATX-kokoa, ex-emo MSI RS/RX480M2-IL (ms-7093). Mikä olisi paras mikroATX-emolevy lähinnä pelikäyttöön 50-70€ luokassa. Tiedän että budjetti on tiukka mutta asialle en tässä vaiheessa voi mitään.

Itse olen ajatellut jotain tällaisia:

ASUS M2A-VM

ASUS M2N-MX

ASUS M2N-VM DVI
Gigabyte GA-MA69GM-S2H
Abit AN-M2HD

Mitä mieltä noista emoista? Ei haittaisi jos emossa olisi jtn kellotusominaisuuksia. Muitavaatimuksia: RAM 8gb, AM2/AM2+.

Muita tilaukseen lähteviä osia:
AMD Athlon64 x2 5200+
XFX GF 8800 GT 256mb
Kingston 2*1GB 800mhz
Antec NeoHe 430W on jo itsellä.

Onko emolevyjä mATX-luokassa jossa PCIe 2.0-väylä? Onko siitä mitä etua suhteessa PCIe x16-väylään verrattuna?

Ehdotuksia vaan tulemaan! :) Ja myös mielipiteitä mATX-emoista.

Kiitos vastauksistanne ja Mahtavaa tulevaa Uutta Vuotta 2008!!

Huomasin muuten että laitoin vahingossa, tämän kysymyksen väärään aihealueeseen. Anteeksi siitä! :S

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. joulukuuta 2007 @ 19:57

KustaaIII
Member
_
25. joulukuuta 2007 @ 22:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Emosta en osaa sanoa, mutta kotelo kannattaisi kyllä vaihtaa.
Itse laitoin 8800gts:n Pavilion koteloon,ei hyvä. Jäähdytys ei toimi niin pienessä kotelossa kun näyttis täyttää koko kopan.

Osta joku atx-kotelo ja atx-emo saat paljo tilaa lisää, asentaminen helpompaa ja tilaa riittää vielä uusillekin härpäkkeille.

Ite ostin tuon Acase-kotelon kun siinä iso 25cm sivutuuletin, jäähdyttää hyvin koko koppaa, näyttiksen lämmötkin tippui huimasti.
(Cooltekin Storm-kotelossa myös 25cm sivutuuletin Jimm`s PC-storessa 49€.)

AMD X2 4200+ s939 / Asus A8N-Sli / 8800GTS 320 / NeoHe 430W / Acase XClio2 kotelossa
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > uutta tietokonetta ostamassa > apua m(!)atx emolevyn valintaan :)

Multimedia: AfterDawn.com | AfterDawnin keskustelualueet
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit | Blasteroids.com (engl.)
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | Gaming downloads | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2008 AfterDawn Oy