elikkäs olen kasannut tälläisen koneen mutta nyt on ruvennut arveluttamaan että riittääkö mun poweri kaikkeen tähän eli kone on tälläinen: ATHLON 64 X2 5600+ 2.8GHZ PIB SOCKET AM2 2MB CACHE FSB1000 GIGABYTE GA-M61SME-S212499 CLUB 3D HD2600XT PCIE 256MB GDDR-4 HDMI Kingston 2048MB 667MHz DDR2 NON-ECC CL5 DIMM (2x1024MB KIT) DMG memory 1024MB (1GB) DDR2 800MHz muistimoduli SIRTEC 370W ATX-VIRTALÄHDE CoolerMaster Elite 330 niin tuo poweri pelottaa ettei se nyt sitten riitäkkään kiitos ja kumarrus kaikille jotka osaavat autaa tässä asiassa
Pitäisi tietää muitakin lukeamia kuin tuo pelkkä '370W'. Katsopa kyljestä paljon ampeereja(A) tulee siiheen +12V linjaan. Tuo poweri ei sitten ole mistään luotettavimmasta päästä, melkein suosittelisin vaihtoa turvallisuuden nimissä.
mutta se kuitenkin riittäis??? koneeseen tulee vuoden alussa uutta osaa kuten kovot ja muut krääsät...
Mielestäni sulla olisi hyvä olla vähintään 500W virtalähde ! Itse ostaisin nyt 650W jos käytössä yksi näyttis, 2xnäyttis kokoonpanoon ostaisin 850W. Ajattelisin että olisi hyvä ettei virtalaähde joudu puhkumaan kaikkea peliin niin pysyy hiljaisempanakin.
Pyh pah, tuo setti kulutttaa reilusti alta 200W rasituksessakin, niin ei siinä mitään 500W powereita tarvitse. Sirtec varmaan riittää, mutta luotettavuuden kanssa voi olla ongelmia.
Sanoisin että 3D rasituksessa menee tämän verran watteja: AMD 5600 = 130W Emo = 30W HD2900XT = 200W + muut = 20W Yhteensä = 370W Jos ylikellotusta niin menee enemmän ! Vähän perusteita peliin, tollaset pyh pahit ei ole mistään kotoisin !
http://www.xbitlabs.com/images/video/radeon-hd2600xt-gddr4/hd2600_power.gif X2 5600+:n TDP on 89W Loput osat; kovot, DVD-asema, muistit ja USB-laitteet vie sen ~30W ja sekin tulee +5V ja +3.3V linjoista... Eli veikkaus meni yläkanttiin.
Riittääkö Be Quiet 400W Straight Power näille: Intel C2D E6750 PALIT 8600GT 256Mt 4Gb DDR2 800MHz Abit IP35 4 kpl kotelotuulettimia + Coolink 120mm prosessori tuuletin
Jos haluat halvalla päästä niin Chieftecin 450W, mikäli hieman laadukkaampi ja hiljaisempi kiinnostaa niin Corsair VX450 sAME_: Riittää.
tulin tässä siihen ajatukseen että ei jaksa säästää eli kerralla kunnon poweri!!! nyt tänne ehdotuksia powereista jotka on hyviä hinta/laatu suhteeltaan...
Mulla on ollu aika usein Nexus valmistajan powereita ja ne on erittäin hiljaisia ja hyviä sekä hinnalla ne ei oo pilattu, paitsi se riippuu tietenkin kaupasta Tämähän on siis mun ehdotus)
http://www.jimmspc-store.fi/tuote/CMPSU-520HXEU loistava poweri itsellänikin tuo todella laadukas merkki huomaat asennus vaiheessa miksi tuo on loistava
Tossa jotain testiä muropaketissa Itellä ollut tuo Nexus 500W ja olen ihan tyytyväinen ollut, on aika hiljainenkin ! Tosin nuo Corsairit on kans hyviä ja plussana on se että ylimääräiset piuhat saa pois toisin kuin Nexuksessa.