Miten saa Windowsin asennettua siten, että XP:ssä tai Vista:ssa. Muilla käyttäjillä on "järjestelmävalvojan" oikeudet, mutta jos esimerkiksi joku unohtaa salasanan itselläni on ylemmät tunnukset, että pääsen heidän tileihin käsiksi..?
Järjestelmänvalvoja pääsee käsiksi myös muiden järjestelmänvalvojien tileihin, joten ei tarvita/ole mitään ylempää tunnusta. Eli siis jv:n oikeuksilla voi muokata kaikkia winukan asetuksia. Se on 'ylin tunnus'.
Että kun perheessäon 3 käyttäjää 2 Järjestelmän valvojan tunnukset.. 2 Salasanan Toisella järjestelmän valvojalla ei salasanaan niin voi muuttaa salasanan ja kirjautua katsomaan toisen tietoja.. Perseestä
Ylipäätään ei pitäisi olla kuin yksi järjestelmänvalvojan tili, ja sitten taas päivittäisessä käytössä käytettäisiin normaalia käyttäjätiliä.
Tervehdys! Aihetta sivuten, minulla on yksi merkillinen ongelma järjestelmänvalvojana. Olen omistanut tämän koneeni nyt 3 vuotta ja käyttöjärjestelmänä XP. Olen luonnollisesti koneeni järjestelmänvalvoja, mikä näkyy myös tilini määrityksissä. Pystyn asentamaan ohjelmia yms., mitä oikeuksiin kuuluukin, mutta: kun yritän palauttaa järjestelmää aikaisempaan palautuspisteeseen, niin tulee herja, että järjestelmän palauttamiseen ei ole tarvittavia oikeuksia. Ota yhteys järjestelmänvalvojaan tai kirjaudu järjestelmään uudelleen Järjestelmänvalvojana. Uudelleen kirjautuminen ei muuta tilannetta, eikä kone "tunnista" minua järjestelmänvalvojaksi!!! Ongelma esiintyy ajoittain myös XP:n tietoturvapäivitysten yhteyksissä eli kaikki tarvittavat päivitykset eivät asennu. Mikä ihme tämä ongelma mahtaa olla? Tarviiko mahdollisesti koko käyttöjärjestelmä ajaa koneeseen uudelleen vai mitä voin tehdä?