1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

KAON KCF-N620 TWIN TUNER DVB-C + 160G HDD

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi vilzu82 11.09.2006.

  1. coxu

    coxu Guest

    Joo mulla kävi sama ja ei auttanu muu kuin viedä laite takas ja ne anto uuden.

    Mulla olisi sellainen kysymys että pitääkö toi nyt paikkansa että uusin paivitys ei suostu ollenkaan toistaan vanhoja nauhoituksia. Saako vanhoja nauhoituksia näkyyn tietokoneella mitenkään. Onko olemassa mitään kooderia mikä pystyis tähän kaonin formaattiin jotta sais koneella näkyyn?
     
  2.  
  3. TeroV

    TeroV Member

    Liittynyt:
    15.10.2006
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    uusimmallakin päivityksellä boxi sammuu joskus kun alottaa kuvakelausta... tiimalasi pyörii hetken ja sitten vehje sammuu. aika surkee esitys edelleenkin tämä Kaon.
     
  4. pelpro

    pelpro Member

    Liittynyt:
    12.03.2007
    Viestejä:
    91
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Pitää paikkansa ettei vanhoja pysty katsomaan. Ja ei ole koodekkia joka osaisi niitä vanhoja näyttää tietokoneessa. Erittäin mukavata.

    Uudet päivitykset eivät suostu toistamaan vanhoja, koska tiedostomuoto on muutettu sellaiseksi, että tietokoneellakin pystyy katsomaan. Eivät siis saaneet mistään koodekkia joka olisi ymmärtänyt vanhaa muotoa, joten joutuivat muuttamaan boxin tallennustapaa ja siinä menetettiin mahdollisuus katsoa vanhoja tallenteita.
     
  5. jarry77

    jarry77 Member

    Liittynyt:
    27.09.2004
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sama homma mulla.

    Mutta mulla on vähän sellainen tunne, että vielä nykypäivänä sama minkä laitteen hommaan niin niissä on omat ongelmansa. Lukekaa vaikka digiboksien lippulaivan Topfieldin palstoilta, kyllä käyttäjät senkin kanssa tuskailee. Ongelmat vaan on erilaisia.

    Eli jos et oo tyytyväine Kaoniin, etä oo tyytyväinen myöskään toiseen laitteeseen, varsinkaan kovalevylliseen.

    Tämä johtuu siitä, että digiaikaan siirryttiin liian nopeasti ja pakolla, tuotteet ei oo vielä valmiita. Sama juttu oli 90-luvun kännyköissä. Ne oli ihan susia.

    Veikkaan, että sen jälkeen kun analogilähetykset loppuu, niin käyttäjiltä tulee enemmän palautetta laitteiden toimimattomuuksista ja se pakottaa valmistajat muuhunkin kuin vain "siinä sivussa korjauspäivityksiin".

    Täysin toimivan boksin voi mun mielestä odottaa saavansa vasta jokus 2009 jälkeen, tai jotain. Tänä vuonna ette täysin toimivaa boksia saa.. tää on mun mielipide.
     
  6. juka39

    juka39 Regular member

    Liittynyt:
    20.02.2007
    Viestejä:
    137
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen samaa mieltä kuin jarry 77. Erityisesti tämä koskee kaapelibokseja. Asiaa hämmentää vielä se, että Suomen kaapelioperaattorien lähetteissä on eroja, joten kaikki viat eivät johdu bokseista. Kaapelitelevisioliitto saisi ottaa jäsenensä tarkempaan valvontaan. Me kaapelikatsojat maksamme signaalista, antennista sen saa ilmaiseksi. TV luvan maksavat kaikki. Näin ollen kaapelitv:n katsojille pitäisi tulla vähintään yhtä hyvä kuva televisioon kuin antennista katsojillekin. Se, että kaapelista näkyy enemmän kanavia ei pelkästään riitä maksun perusteeksi, koska useimmat lisäkanavat ovat maksullisia ( kolminkertainen maksu tv: katselusta!) ja ilmaiset hömppää.
     
  7. omppa

    omppa Member

    Liittynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyllä se näin on. Mä mietin itse jossain vaiheessa Toppariin vaihtamista, mutta tulin toisiin ajatuksiin kun luin siihen liittyviä keskusteluja. Varsinkin kun Toppari on ollut markkinoilla todella pitkään, ja siinä on edelleen noita ongelmia.

    Mulla on Kaonin kaapeliboksissa nyt softa 1.1.24 ja se toimii lähes moitteetta. Kelaukseen liittyviä buuttailuja ei juuri tapahdu, vaikka katselen noita nauhoituksia viikottain. Jonkun verran tulee sellasia räpsyjä, että kuva tai ääni pätkäsee.. en tiedä johtuuko ne lähetyksistä vai mistä.

    Toppari on kyllä siistimmän näköinen..
     
  8. coxu

    coxu Guest

     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 26.03.2007
  9. kaonisti

    kaonisti Member

    Liittynyt:
    08.03.2007
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla tulee nykyisin 01.01.31:lla aika usein "räpsyjä" (eli kuva ja/tai ääni pysähtyy hetkeksi). 01.01.23 versiolla ei niitä tullut. Tässä uusimmassa softassa on kyllä luotettavampi tekstitysohjelma.

    Tuo räpsytys pitäisi kyllä korjata. En usko, että se johtuu lähetyksistä. Minulla oli aikaisemmin kovalevytön Humax ja sekin räpsyili, mutta ei niin usein kuin tämä Kaonin 01.01.31 !!!!
     
    Viimeksi muokattu: 26.03.2007
  10. TeroV

    TeroV Member

    Liittynyt:
    15.10.2006
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No toi oikeestaan vähän helpottaa kun kerroitte että ei topfieldkään hyvin toimi:)
     
  11. harjula

    harjula Member

    Liittynyt:
    07.03.2007
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pistää hieman miettimään näiden toimittajien asiantuntemuksen taso kun joka lehdessä missä näitä vermeitä testataan,niin annetaan ymmärtää että koneet muka toimii kuin unelma.Eipä tietysti maahantuoja kovin montaa kertaa tuotteitaan testattavaksi anna jos ne lyttyyn haukutaan,mutta jotenkin odottaisi edes rehellistä palautetta.
    Olisi jäänyt koko boksi hankkimatta jos olisi aavistanut millaisen riesan moisen härvelin päivittämisestä saa...
     
  12. TeroV

    TeroV Member

    Liittynyt:
    15.10.2006
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    niimpä. Tekniikan Maailman testin perusteella omanikin ostin...
     
  13. omppa

    omppa Member

    Liittynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo, kai noita tekstitysongelmia on Ylen kanavilla. Mä itse en yleensä tekstityksiä seuraa, joten se ei haittaa.

    Ihmettelen kyllä noita päivitysongelmia. Mun mielestä se softa on ihan helppo käyttää ja toimii hyvin... paitsi tietenkin että pitää olla kivikautinen sarjaportti...
     
    Viimeksi muokattu: 27.03.2007
  14. ElefAntti

    ElefAntti Regular member

    Liittynyt:
    20.01.2004
    Viestejä:
    112
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kuten kaonistikin kirjoitti niin versiossa 1.1.31 YLEn tekstit näkyvät ongelmitta.
    Version 1.1.31 pitäisi tulla myös OTA päivityksenä maaliskuun aikana.
    http://www.hedoy.fi/ajankohtaista_uutinen?id=2045052
    Jos sitä ei ole vielä näkynyt kannattaa odottaa kiltisti. Ei Hedengrenin/Kaonin lupaukset päivämääristä ole aikaisemminkaan pitäneet...
     
  15. amorooso

    amorooso Member

    Liittynyt:
    17.03.2007
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    vein kaonin boxin 19. päivä huoltoon, kun ei käynnistynyt. tänään kävin liikkeessä muissa asioissa ja kyselin kaonia. 7h päästä tuli viesti, et laite haettavissa. mitä luulette, oliko se vaan kokoajan hyllyssä liikkeessä, vai kävikö maahantuojalla?
    (itse sitämieltä, että laite oli samas paikas kokoajan, kun kyselin sitä, se kaivettiin esiin.)
     
  16. jarry77

    jarry77 Member

    Liittynyt:
    27.09.2004
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla on sellainen tunne, että nuo liikkeet, varsinkin jos ne on isoja, niin ei siellä ole noiden laitteiden huoltologistiikka koko aikaa kaikkien tiedossa... Eli jos tyyppi joka lähetti laitteen huoltoon on lomalla, niin sitten sitä laitetta etsii muut työntekijät kissojen ja koirien kanssa jos asiakas kysyy. (on omia kokemuksia asiasta)

    Oletan tietenkin, että veit siis laitteen kodinelektroniikka liikkeeseen ja kun sitten kysyit boksia, niin asiasta tietävä henkilö oli lomalla :)

    Sitä paitsi, toimiko boksi? Et kertonu sitä. Jos toimi. niin tuskin ne myymälässä sitä kuitenkaan on korjannut.

    Soitin huoltoon tuosta samasta ongelmasta ja ne sano, ettei se johdu softasta. Ensin kannattaa yrittää toisella kaukosäätimellä, sillä se saattaa joskus lähettää väärää signaalia ja sammuttaa siksi laitteen. Jos tämä ei auta niin laite huoltoon, sillä raudassa on vikaa.
    Tämän boottailun jälkeen ainakin itselläni kun laitan boksin taas päälle, niin siinä näkyy 2 tai useampi kuva lomittuneena päällekäin, erilailla joka kaatumisen jälkeen. Sitten joutuukin vetää pistokkeen irti seinästä ja antaa boksin sammua kunnolla ennen kuin kuva on taas normaali. Eli se menee johonkin vikasietotilaan tms.
     
    Viimeksi muokattu: 30.03.2007
  17. omppa

    omppa Member

    Liittynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eilen tallensin yhden ohjelman ja tänään kun yritin katsoa sitä, näkyi pelkkää mpg-muussia. Eli täysin käyttökelvoton tallenne. Eka kerta mut ihmettelen mistä voi johtua..?
     
  18. Maffa

    Maffa Guest


    Mun boksi toimii kelauksen aikana sammumisen jälkeen aivan normaalisti, kuva näkyy niin kun pitääkin. Taitaa kake sit lähetellä ihan ittekseen signaaleja, jos siitä johtuu meinaan, kaatuilua tapahtuu lähinnä 4,8,16 kertasilla kelauksilla ilman että näppylää paina kokoajan!
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 30.03.2007
  19. TeroV

    TeroV Member

    Liittynyt:
    15.10.2006
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    nyt tää romu on sellanen että kun laittaa epg:stä tallennuksen niin se ei kuiteskaan tallenna!
    äskenkin kun katoin toista kanavaa, niin ruutuun tuli että "tallenus alkaa" muttaa pvr:ään ei tullu mitään.
    Mikä ihme vehje tää on?!
     
  20. jarry77

    jarry77 Member

    Liittynyt:
    27.09.2004
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sulla ei taida TeroV olla viimeisintä 01.01.31 softaa boksissas? Meinaa aiemmilla softilla mullakin teki niin, että boksi ilmoitti että tallennus alkaa vaikka se ei alkanutkaan. Tällä uusimmalla 01.01.31 softalla boksi ei tee sitä.
     
  21. TeroV

    TeroV Member

    Liittynyt:
    15.10.2006
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    uusin on.
     

Jaa tämä sivu