1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

DVD asema ei tunnista dvd levyä

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi hegetsu 10.08.2002.

1. hegetsu

hegetsu Guest

Minulla on Sony DDU 1621 DVD-ROM,ekat pari Päivää asema pyöritti levyjä normaalisti. Mutta nyt asema ei suostu tunnistamaan dvd levyjä vaan väittää niitä audio levyiksi ja kun koittaa tästä huolimatta PowerDVD:llä kattoa leffaa nii tulee ilmoitus että levy on virheellinen tai puhdistettava vaikka levy on ihka uusi eikä yhtään naarmua.Onko vika DVD asemassa vai jossain muussa?Thänks etu käteen!

2.  
  3. Khauron

Khauron Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Itsellä samainen asema ja joskus minulla oli sama ongelma. Taisi olla PowerDVD:n versiolla kolme.jotain mikä tuota minulla teki. Kun vaihdoin 4-versioon ongelmat hävisivät.

Kannattaa muuten kokeilla Oma tietokone -> Ohjauspaneeli -> Järjestelmä -> Laitteisto -> Laitehallinta -> DVD- ja CD-asemat -> Valitse asema ja hiiren oikealla ominaisuudet -> Ominaisuudet -> Käytä digitaalista ääntä tällä CD-laitteella. Vaihda tuo asetus toiseen (siis siihen mikä se ei ollut) ja boottaa. Voisi auttaa muistaakseni.

Asema on mielestäni hyvä, lukee kyllä todella likaisia ja naarmuisia levyjä + bonuksena se että siitä saa aluekoodivapaan (RPC-1) firmware-päivityksellä.

4. CheG

CheG Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itselläni mitsumin "laatu" dvd-asema ei suostunut lukemaan tav. cd, cd-r, vaan tunnisti ne "audiolevyiksi". Selvisi, että dvd-asemissa on 2kpl lasereita, toinen lukee DVD ja toinen CD. Asemasta oli palanut cd-laser. Tottakai takuu oli mennyt umpeen edellisenä päivänä :)

Viimeksi muokattu: 22.08.2002

Jaa tämä sivu