Virtalähde

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi A4L 10.12.2007.

1. A4L

A4L Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mun virtalähde on muutaman kuukauden surissut/inissyt hyvin ikävällä tavalla. Kysymys kuuluu, voiko siitä päästä eroon jollain muulla tavalla kuin ostamalla ja asentamalla uuden? (asennus voi olla hankalaa) Olen jo hieman yrittänyt imuroida sitä, jos vika olisi jokin moinen, mutta ei onnistu. Ääni häiritsee sen verran, että unta ei saa ja se ei katoa sulkemalla koneen vaan virtalähde täytyy sulkea siitä napista. Uuden ostamista kauhistelen sen takia, että vaikka tietokoneet ovatkin jossain määrin tuttuja, niin rautaan en ole oikein koskaan koskenut. Mitä nyt vaihtanut äänikortteja, näyttiksiä ym.

Kyseessä on "Antec smartpower 450W", joka tuli tämän kopan kanssa.

Ehdotuksia? Voiko tätä korjata vai pitääkö ostaa uusi virtalähde?

2.  
  3. Kiedis

Kiedis Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minkä ikänen virtalähde on? Kuulostaa vaan siltä, että olisi hajoamassa. Eivät ne toki paljoa sinänsä maksa tietokoneen kokonaishintaan nähden. Eihän niitä kovin vaikea ole vaihtaa uuteenkaan.

4. A4L

A4L Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pistitpä pahan ja kuitti piti etsiä. 8.8.2006 ostettu, mutta takuu on mennyt umpeen tovi sitten.

En kyllä osaa sanoa uskallanko ruveta muuten ehjän koneen kanssa räveltämään juuri tuon vaikeimman osan kanssa. Kauhuissani katson tota johtoviidakkoa koneen sisällä.

E: En usko, että tämä on mitään, mutta huomasin yhteyden emolle integroidun verkkokortin ja tuon äänen kanssa. Se vahvistuu mielestäni kun verkkokortin ottanee pois.

Viimeksi muokattu: 10.12.2007
  5. A4L

A4L Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pienen googletuksen ym. jälkeen aloin epäillä resonointia. Mielestäni tämä ei ole ollut alusta lähtien, joten en tiedä, mutta antec sonata II kanssa tätä on kuullemma ollut. Vaikka korvapelillä onkin vaikea havaita tarkkaa sijaintia, olen 80% varma, että se tulee virtalähteestä.. murr.

Jaa tämä sivu