1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

utorrent ja telewell TW-EA510 v.3

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi jeppuli 09.12.2007.

  1. jeppuli

    jeppuli Member

    Liittynyt:
    27.02.2007
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli ongelmana on (vanha tuttu?) Utorrentin oikein säätäminen.
    Kun latausnopeus pyörii siinä 10-30 kts megan netillä. Modeemi on todellakin telewellin TW-EA510 versin3. olen kyllä luekellut noita muita oppaita joissa kerrotaan porttien avaamisesta mutta tuntuu että kyseisen modeemin valikko(juttu) on muuttunut siinä määrin ettei se näillä minulta onnistu. Eli voisiko joku selventää asiaa ja vaikkapa antaa muita vihjeitä latausnopeuden kasvattamiseen ;)
    Mutta ensisijaisesti haluiaisin tuon porttiasian kohdalleen sillä se taitaa olla aika tärkeä?

    kiitos kaikille etukäteen!
     
  2.  
  3. jugez

    jugez Regular member

    Liittynyt:
    11.01.2007
    Viestejä:
    104
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mulla sama modeemi eli varmaan pääset modeemin asetuksiin käsiks.sieltä asetukset ja sit ohjelmallinen palvelin, siitä lisää. sitten vaan valitset protocollan ja laitat portti numerot ja oman sisä verkon ip:n mikä löytyy ipconfig komennolla.ja painat paluu ja tallennat asetukset.
     
    Viimeksi muokattu: 09.12.2007
  4. Jupeliks

    Jupeliks Regular member

    Liittynyt:
    10.12.2007
    Viestejä:
    114
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo mullaki on samanlainen onkelma: lataa pirun hitaasti ja ja uTorrentin alareunassa on keltainenkolmia joka sanoo, ei saapuvia yhteyksiä, jos kuvake ei muutu vihreäksi, se saattaa merkitä vikaa verkkoasetuksissasi. olen sitten selaillut täällä eri sivuja löytääkseni ratkaisua pulmaani, ja löysin tämän aiheen. mutta en ole mikään paras näissä jutuissa, joten saisinko selvennystä vielä nuoihin ohjeisiin kun en saanut toimimaan.

    Palvelun valinta: tarvitaanko siihen laitaa mitään

    Protokolla: onko se sama kumpi se on vai kannattaisiko laittaa BOTH

    Julkinen porttialue (alkaa)..(päättyy): näihin varmaankin riittä jos pistää saman kumpaankin vai?

    Sisäverkon IP -osoite: ku ajoin ipconfigin tuli IP-adress, Subnetmask, Default gateway. minkä niistä pistän? järkikin sanoo et IP-adress tietenkin, mut pitää varmistaa silti..

    Sisäverkon portti: tarvitseeko tähän enää laittaa mitään?

    sitten kun saisin noihin vastaukset toivottavasti saisin sen uTorrentin toimimaan(oli sama homma azureuksella, valitti NAT-onkelmasta..) onko sit viel jokin vikana jos menee http://whatismyipaddress.com/ ja se näyttää eri IP:n ku sit kun ajaa ipconfigin ja siit kattoo IP-adressin? sitä paitsi toi mun ip näytää vähän väliä erillaiselta...

    Toivoisin saavani vastaukset tähän kos tympii ku just sain uuden netin ja sit se lataa hitaammin ku edellinen :/...
     
  5. jugez

    jugez Regular member

    Liittynyt:
    11.01.2007
    Viestejä:
    104
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    palvelun valinta: ei tarttee laittaa mitään. protokolla: mulla on both.portteihin riittää kun laittaa saman.sisä verkon portti:ei tarttee laittaa mitään.
     
  6. heikki75

    heikki75 Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2007
    Viestejä:
    1,563
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    Viimeksi muokattu: 10.03.2010
  7. Jupeliks

    Jupeliks Regular member

    Liittynyt:
    10.12.2007
    Viestejä:
    114
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kiitän näistä tiedoista. uTorrentti lähti pelittämään ihan niinkuinpitääkin! tämä shouvi oli ajaa minut hulluksi mutta nyt kaikki on reilassa, Kiitos! :)
     
  8. Aamukahvi

    Aamukahvi Guest

    Voiko asetukset laittaa toiselta koneelta joka on liitetty piuhalla samaan modeemiin?
     
  9. heikki75

    heikki75 Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2007
    Viestejä:
    1,563
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    Jos samaan reitittimeen on kytketty kaksi konetta niin tietokoneille on asetettava kiinteät IP-osoitteet, jotta tietokoneiden IP-osoitteet pysyisivät muuttumattomina. Saman verkon tietokoneissa ei saa käyttää samaa porttinumeroa ohjelmien asetuksissa.

    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/604799#3654613
     
    Viimeksi muokattu: 28.10.2009
  10. oki1

    oki1 Member

    Liittynyt:
    11.11.2005
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    HIENO OHJE!!
    KIITOS!!!!
    toimas het, eikä tarvinnu manuaalia avata:)
     
  11. aamuna87

    aamuna87 Member

    Liittynyt:
    30.05.2006
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tere! Itsellä myös kyseinen TW-EA510 ADSL modem router. Wlanilla yhdistetty koneeseen. Adsl nopeutena soneran 24mekanen. Nyt pitäisi saada utorrentin alareunaan se vihreä pallo. tällä hetkellä punainen ja portin tarkistuskin sanoo että error. Porttina käytä 64683:sta jonka utorrent antaa itse suosituksena. Yritin noilla eirittäin hyvillä ja selkeillä ohjeilla mutta pallo vaan pysyy punaisena. Onko wlanilla osuutta asiaan??? Muuten kyllä pelaa utorrent mutta se pallon väri *näkee punaista*. Muita porttiohjattavia ohjelmia en käytä! Mikä neuvoksi? Kiitos!
     
  12. oki1

    oki1 Member

    Liittynyt:
    11.11.2005
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    niin, kait sulla on tuo ip portille auki, minkä verkkoyhteys näyttää,eikä se palvelun tarjoajan todellinen ip?
    itellä ainakin mätti tuo kun tarjosin väärää ip:tä.
    itellä ei tuo wlani käytössä joten sen vaikutukseen en sano mitään!
     
    Viimeksi muokattu: 28.01.2008
  13. aamuna87

    aamuna87 Member

    Liittynyt:
    30.05.2006
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ip:n otin sillä ippconfig komennolla ja laitoin sen sinne portti porttiohjauksiin.
     
    Viimeksi muokattu: 28.01.2008
  14. RemiL

    RemiL Member

    Liittynyt:
    17.08.2004
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hmm... Erittäin hyödyllistä tietoa tässä oppaassa.

    Mietin vain tuossa, kun muutin noin TCP/IP asetukset kiinteäks. Soitin dna:lle ja kysyin niiden sen DNS serverin. Avasin portit Azureukseen PortForward.comin ohjeiden mukaan.

    Mutta, minulla on tuossa läppäri vieres ja se on välillä johdol kiinni tuossa adsl boksissa ja välillä käytän wlanin kautta. Verkkoyhteyksissä on luonnolisesti local are connection ja Wireless network connection. local areaan määrittelin kiinteäks sen. Toimii. ip on 192.168.0.137
    Entäpä tämä wireless? Laitanko siihenkin xxx.xxx.x.137 vai .138?
    Periaatteessa sama konehan se on, mutta mac osoitehan vaihtuu tietty. Joten olettaisin, että wlan yhteyteen eri ip kuin tuohon local areaan?
    Tosin onhan vaihtoehtona myös, se että wireless hakee automaattisesti kaikki ip sun muut. Ip:ksi silloin antaa muistaakseni .100.

    Tällä hetkellä siis niin, että desktop pc on .136 loppu ja laptopis nyt sit .137. Lähiverkot sun muut toimivat moiteetta.

    edit. Niin ja nuo DHCP-palvelimen asetukset boksista on kans vähän hakuses. Onko se minun tilanteessa välttämätöntä tehdä, että porttien ohjaus menee OK... Ja onko sinne sitten lisättävä aina kaikki liitetyt koneet, nimi, mac ja ip....?
     
    Viimeksi muokattu: 23.04.2008
  15. heikki75

    heikki75 Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2007
    Viestejä:
    1,563
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    Viimeksi muokattu: 28.10.2009
  16. RemiL

    RemiL Member

    Liittynyt:
    17.08.2004
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin kyllä mä ne osaan... mut niin... hmm.... :D

    Asetukset on tehty nyt vähän niiku molempiin. :D

    Parit kuvat selvittämään asiaa...

    http://www.virtualfuture.net/dhcp.jpg
    http://www.virtualfuture.net/tcp.jpg

    niin, editoin pois noi mac osoitteet, ettei ny ihan kaikki näy... :S

    Luulen, että tässä on nyt joku ongelma kun tuo azureus alkoi vähän tökkiin... Latausnopeudet on aika heikohkot vrt. mitä olivat päivällä. Tosin voihan se olla että jotkut osat tulivat vaan todella, todella nopeasti. Vihreetä naamaa kyllä muuten näyttää ja työkalut -> NAT -ja palomuuri testi antaa OK tuloksen, kun portit on auki. Joten kai pitäs toimia.

    vielä edittii... Onko noi mun TCP/IP asetuksiin tehdyt muutokset sitten turhia ja pitäisikö ne poistaa, jos kerta purkkiin tehdyt DHCP asetukset ajavat saman asian. Nythän minä soitin ISP:lle ja kysyin varta vasten tuon dns serverin, että saan määritettyä kiinteen IP TCP/IP asetuksiin, niin että yhteyskin vielä toimisi.
     
    Viimeksi muokattu: 23.04.2008
  17. heikki75

    heikki75 Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2007
    Viestejä:
    1,563
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    Tarkista jokaisen tietokoneen "Internet Protocol (TCP/IP)"-asetuksista että IP- ja DNS-osoitteet haetaan automaattisesti. Sulla on kiinteät IP-osoitteet TeleWellin asetuksissa, joten niitä ei tartte olla silloin myös TCP/IP-asetuksissa.

    Katoitko oppaasta Azureusin asetukset. Varsinkin julkiselta trakkerilta latausnopeus vaihtelee, latausnopeus riippuu siitä millä nopeudella muut käyttäjät (jakajat/lataajat) jakavat torrenttia.
     
  18. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    KIITOS HEIKKI75! Olen tuskaillut ton Portforward.com ohjeen kanssa jo todella kauan (en tajunnut siitä mitään). Toi sun ohje oli oikein "junttiohje", ja nyt kaikki pelittää. Kiitos!
     
  19. Blooddawn

    Blooddawn Member

    Liittynyt:
    09.08.2007
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itsellä samainen ongelma ja samainen motukka paitsi versio 2. Portit ei suostu toimimaan. Olen säätänyt ne ennenkin toimimaan, mutta alkoi taas valittamaan siitä tietääkseni uuden µtorrent-version tultua. Kaikki portit säädetty oikein motukan asetuksista, Windows firewallista lisätty poikkeuksien listalle, ja jopa UPnP-kartoituskin laitettu pois päältä mutta ei vaan toimi. Mitäköhän olen mahtanut unohtaa vielä laittaa.
     
  20. TurboSaab

    TurboSaab Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2003
    Viestejä:
    108
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Moro, nettinä on Soneran 8/1mb, joka tosin toimii vain 2/0,5 nopeudella, syystä josta en toistaiseksi tiedä. Mutta eli ongelmaan...

    Mitenkähän tuon uTorrentin lataamisnopeuden saisi tosiaan vähän korkeammaksi, sillä kokeillut tuota TeleWell TW-EA510v3(b) porttiohjaus ohjetta, mutta nopeus on silti yleensä vain 15-20kts, korkeimmillaan kävi reilu 30kts. Välillä latausnopeus laskee lähes nollaan.

    Olen myös kokeillut modeemin 3,4 portteja, joissa ei ole NAT ja palomuuritoimintoa, mutta sama homma jatkuu. Portti testi näyttää vihreää valoa aina ja portti valo on tosiaan vihreä ympyrä ja verkko toimii.

    Mitäs seuraavaksi?
     
    Viimeksi muokattu: 05.11.2008
  21. matrix82

    matrix82 Regular member

    Liittynyt:
    15.03.2006
    Viestejä:
    567
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sulla on todennäköisesti IP-osoite vaihtunut(ellei ole kiinteä) ja ne täytyy käydä modeemin asetuksista korjaamassa.

    Toinen vaihtoehto, että sun Utorrentin portti on eri mitä modeemin asetuksiin olet laittanut.
     

Jaa tämä sivu