1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Miten aukaistaan jokin portti?

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi jpekkam 01.12.2003.

  1. jpekkam

    jpekkam Guest

    Elikkä miten saan jonkin portin auki esim.411? vissiin tuolta ADSL purkin asetuksista?
    Mulla ois tämmönen tuolla selaimella olevissa asetuksissa..

    Virtual Server Configuration

    ID
    Public Port
    Private Port
    Port Type
    Host IP Address

    Eli siellä pitäis nuo laittaa... onkohan tuo se oikea paikka? (TW-EA200)
     
  2.  
  3. Tuff

    Tuff Active member

    Liittynyt:
    10.10.2003
    Viestejä:
    3,621
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    jos internet palvelun (isp) tarjoaja on sulkenut kyseisen portin et saa sitä itse auki..
     
  4. jpekkam

    jpekkam Guest

    Mutta miten yritän aukaista porttia?
     
  5. naamio

    naamio Guest

    Anna sen id:n olla (siihen tulee juokseva numerointi). Public port 411 (tämä on adsl purkista ulos näkyvä portti). Private port 411 (tämä portti on se jossa serveri ohjelmasi odottaa yhteyttä). Port type TCP (riippuu, yleensä TCP). Host ip address oman koneesi ip. Itselläni on NAT eli purkki saa palveluntarjoajalta ip osoitteen ja oman koneeni osoite on sisäverkossa 192.168.0.1 (eli minulla tämä ip tulee tuohon host ip address kohtaan). Jos ei ole selvillä niin ainakin win2kssa näkee ipconfigilla.
     
  6. jpekkam

    jpekkam Guest

    joo... Pääsen nyt kaikista porteista ku tuli ADSL purkki huollosta... ku yritin päivittää Biosia niin tuli keskenkaiken sähkökatkos ja olivat päivittäneet Biosin... Lapuissa kyllä luki kun olivat päivittäneet Biosin, että "ei palomuuriominaisuutta" taitaa johtua tuosta... ehkä... en tiiä? on mulla kyllä tuo F-Securen (softa) Palomuuri päällä...
     
  7. snow-man

    snow-man Member

    Liittynyt:
    30.08.2003
    Viestejä:
    39
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    siis tarkottaako toi host ip adress sitä ip:tä mikä näkyy muille ihmisille vai sitä, mikä se on lähiverkossa olevien koneiden kesken? Mulla on NAT. A-Linkin ADSL Ethernet Router RoadRunner 44B.A-link
     
    Viimeksi muokattu: 16.01.2004

Jaa tämä sivu