Windows XP ongelma

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Aeres 30.11.2007.

1. Aeres

Aeres Guest

Elikkä olen nyt kamppaillut jo tovin Windows XP parissa. Ongelmani on seuraava. Kun sammutan koneen, niin se ei enää aukea. Kun avaan konetta uudestaan niin kaikki menee mainiosti kohtaan, jossa windows alkaa lataamaan itseään, sitten kone vain reboottaa itsensä, tai ruutuun ilmestyy vaihtoehtoisina valintoina "normaali windowsin käynnistys" "Viimeinen toimiva kokoonpano.." jne. Kuitenkin vaikka mitä näistä toiminnoista painan niin kone vain boottaa itsensä.

Kone oli n2kk sitten tarkastuksessa ja missään raudassa ei pitäisi olla vikaa (RAM- muistikampa vaihdettiin).

Olen koittanut formatointia, mutta ongelma jatkuu senkin jälkeen samanlaisena. Ensimmäinen rebootti muutosten käyttöön ottamiseksi ja kone ei enää aukea,sama ongelma toistuu taas.

Windowsin korjaustilaan menemällä ja chkdsk /r komentoa suorittamalla pääsen sisälle koneeseen ajoittain, mutta jos sammutan koneen on helvetti taas irralla, eikä sitä saa auki sitten millään.
    Olen myös kokeillut windows sivuston mukaan fixboot komentoa ja muita niksejä, mutta ne eivät ole auttaneet.

Itse en ymmärrä miten vika voisi olla windowssissa loppujenlopuksi kun formatoinnin luulisi uusivan käyttiksen täydellisesti. Kuitenkin epäilen itse että vaikka kone olikin juuri huollossa niin vika voisi olla raudassa. Voisiko joku kuitenkin tarkentaa,että missä vika voisi olla?

Tai miten ylipäätänsä voisi korjata tämän ongelman?

2.  
  3. Madnick1

Madnick1 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minkä muutosten?
    XP:n puhdas asennus siis toimii vai?
    Vai asensitko XP:n perään jonkun ohjelman ja sitten ei enää toimi?

Mikäli puhdas asennus ei toimi, niin sitten täytyy kyllä lähteä hakemaan vikaa siitä koneesta.

4. Aeres

Aeres Guest

Siis pelkkä Windows aiheuttaa saman ongelman
    Mitkä osat voisivat sitten aiheuttaa kyseisen ongelman?
    En uskoisi että kyse on RAM-muistista ainakaan kun se juuri on vaihdettu.

5. Madnick1

Madnick1 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tjaa...
    Olisko siinä jännitelähde hajalla?
    Ei riitä powerissa potku ja sillee.

6. Pottusose

Pottusose Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    voisiko vika olla biosin paristossa? eli että kone ei saisi tarvittavia käynnistystietoja sieltä? oletko koittanut boottidisketin kanssa? en todellakaan tajua paljoa koneista, mutta ehdotin vain.

Jaa tämä sivu