User Käyttäjä Salasana  

lauantai 30.8.2008 / 15:49
Haku:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > yleltä digiboksien musta lista
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
YLEltä digiboksien musta lista
  Siirry:

Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:

YLEltä "digiboksien musta lista"

uutinen julkaistu: 24 marraskuuta, 2007

Helsingin Sanomat oli onnistunut saamaan käsiinsä Yleisradion "digiboksien mustan listan", joka sisältää eniten ongelmia mm. tekstitysten kanssa aiheuttaneet digiboksit. Lähes kaikki listalta löytyvät digiboksit ovat jo poistuneet myynnistä, joten ongelmat eivät, ainakaan Yleisradion listan mukaan, koske enää niin pahasti uusimpia digibokseja. Käytännössä yhteenkään listalta löytyvään ... [ lue koko uutinen ]

Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
keitto
Member
_
24. marraskuuta 2007 @ 14:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Fintec 300T on ainakin minulla toiminut moitteetta, ilmaislaite.
tila
Junior Member

1 tuotearvio
_
24. marraskuuta 2007 @ 14:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mun Philipsin dtr 2000 hukkaa välillä tekstit vähäksi aikaa mikä on todella ärsyttävää. Ja kun säätää volumea niin tekstit hukkuu myös silloin.
hulluhese
Junior Member
_
24. marraskuuta 2007 @ 14:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mun topfield 6000 hukkaa tekstit kans kun volumea säätää
hannuhil
Member
_
24. marraskuuta 2007 @ 14:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuo Sagem ITD 60 on makkarin telkkarissa kiinni, Elisalta saatu ilmaislaite. Siinä on tosiaan tuo "latailee palveluita huvikseen" - ongelma, melko usein tulee että "uusia kanavia löytynyt virrasta", sitten kun skannaa niin mitään uusia ei löydykkään =) Ylen tekstit tuossa toimivat muuten hyvin, mutta volumesäädön jälkeen häviää muutamaksi sekunniksi....
D00mer
Member

16 tuotearviota
_
24. marraskuuta 2007 @ 15:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mun huoneessa on toi Philips DTR1000 boxi, toimii muuten ok, mutta kaukosäädin hukassa, ja sekoittaa välillä tv:n oman teksti teeveen (välillä toimii) , ja taustalla näkyy jännästi itse ohjelma... Ja ylen kanavilla ei aina teksitykset näy...
Supo
Senior Member

1 tuotearvio
_
24. marraskuuta 2007 @ 15:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos oikean tarkkoja ollaan tuohon pitäisi lisätä melkein jokainen boxi.Melkein kaikilla on jotain häikkää,oli sitten testivoittajaboxi tai joku muu.Tosin voihan olla että jos sijoittaisi monta sataa euroa uusiin antenneihin ym.niin homma toimisi joka paikassa.Se onko ihmisten tehtävä niin on jokaisen itse päätettävissä.Itse sanoin tv-luvan irti koska ennen kaikki toimi loistavasti mutta nykyään enää ei.
JLM
Newbie

7 tuotearviota
_
24. marraskuuta 2007 @ 16:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kas kun ei ole Medion/Vision 2220 päässyt listalle. Ainakin tuohon "muut ongelmat" listaan luulis olevan hyvät rahkeet.
mjk
Senior Member

1 tuotearvio
_
24. marraskuuta 2007 @ 16:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kaverilla on siemens m260c-versioinen kaapeliboxi ja siinä on kanssa tuo "latailua ja muka uusien kanavien löytymistä" ongelma, mutta tekstit ovat kuulemma pysyneet mukana...joten tuo kait kuuluisi mukaan muita-ongelmia.
ramiselin
Newbie
_
24. marraskuuta 2007 @ 17:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Handan DVB-C 5000 hukkaa osan teksteistä ja päivittelee kanavalistaa vähän väliä, jolloin joko Ylen kanavat katoavat taikka TV5 Monde.
Member

2 tuotearviota
_
24. marraskuuta 2007 @ 18:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Jos oikean tarkkoja ollaan tuohon pitäisi lisätä melkein jokainen boxi.
Minkä ihmeen takia? Nämä boksit eivät toimi tavallisissa olosuhteissa usein lainkaan hyvin, muut toimivat. Listasta, jossa olisi kaikki boksit ei olisi mitään hyötyä :)
maihel
Junior Member

2 tuotearviota
_
24. marraskuuta 2007 @ 19:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
yleensäkkin mielestäni mikään digiboxi ei toimi, niin hyvin kuin minkään tv:n alkuperäinen ohjelmisto
psymbiote
Senior Member
_
24. marraskuuta 2007 @ 20:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ihmeellistä, että littutöllöjen digivirittimistä ei puhuta mitään, näin mutu tuntumalla voisin olettaa, että ongelmia on. Ainakin appiukon Panasonic TH-37PX7 plasmatöllössä tekstit on totaalisen kateissa.
Senior Member

4 tuotearviota
_
24. marraskuuta 2007 @ 20:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tää on taas tätä YLE:n omaa pelleilyä. Pistää syyt laitevalmistajien niskaan, kun itse ei osaa tehdä toimivaa tekstitys systeemiä. Haistakoon YLE p****n minun puolesta.
Senior Member

9 tuotearviota
_
24. marraskuuta 2007 @ 20:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ramiselin:
Handan DVB-C 5000 hukkaa osan teksteistä ja päivittelee kanavalistaa vähän väliä, jolloin joko Ylen kanavat katoavat taikka TV5 Monde.
itselläni oli tuo sama digiboxi ennen, totta puhut tuon päivittämisen kanssa! mutta hei, se on "ominaisuus" jonka sai ainakin omalla boxilla pois valikosta. sen saa pois, en vaan muista miten :/ sori... mutta selaamalla luulis löytyvän :P

muuten tosiaan ollutkin ihan hyvä boxi mutta tuo päivitysjuttu oli ainut mikä mua suuresti häiritsi, ja vielä kun sen jälkeen se vielä vaihtaa yhden kanavan ylöspäin (itselläni teki), mutta juuri silloin kun olin vaihtamassa tuota boxia tutun ihan uuteen humaxiin niin huomasin että ei perhana tuonhan saikin niin ettei se enään päivittele -.- :D

ja muuten, tuo on ominaisuus joka on noissa kaikissa saman mallisissa handaneissa. meillä on noita boxeja 2 kpl, kumpikin vaihtaa kanavaa. ei tosin enään se toinen josta vaihdoin sen pois, toinen taas on ollut jos jonkun aikaa käyttämätön tuossa.

voin vielä tänään katsella tuosta toisen boxin valikosta että mikähän se oli se "ominaisuus" niin voin vielä kertoa tänne mistä se vaihdetaan pois.
mjk
Senior Member

1 tuotearvio
_
24. marraskuuta 2007 @ 21:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti psymbiote:
Ihmeellistä, että littutöllöjen digivirittimistä ei puhuta mitään, näin mutu tuntumalla voisin olettaa, että ongelmia on. Ainakin appiukon Panasonic TH-37PX7 plasmatöllössä tekstit on totaalisen kateissa.
Minunkin isälläni on saman merkkinen töllö ja samat ongelmat, tosin kuvakoko 32"..
Member

5 tuotearviota
_
24. marraskuuta 2007 @ 21:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti NorttiBoy:
Tää on taas tätä YLE:n omaa pelleilyä. Pistää syyt laitevalmistajien niskaan, kun itse ei osaa tehdä toimivaa tekstitys systeemiä. Haistakoon YLE p****n minun puolesta.
Nyt täytyy sanoa, että paskapuhetta. Muutamaa boksia olen käyttänyt, ja vain yhdessä on ollut ongelmia tekstien kanssa (Topfield 6000cot). Muita vikoja tosin on ollut, etenkin verkkokaupan Kansalaisboksi Kaapelissa. Kommentoinpa vielä tuota televisioiden digiviritin asiaa. LG 32LC2D:ssä ei ole digiviritintä käytettäessä ollut mitään ongelmaa! Tekstit toimivat, tulevat ajallaan eivätkä häviä esim. äänenvoimakkuutta säädettäessä.

EDIT: Typo

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. marraskuuta 2007 @ 23:03

falsegod
Account closed as per user's own request
_
24. marraskuuta 2007 @ 21:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ostakaa procaster tai joku muu kalliimman sortin vehje, niin onkelmia ei ole..ainakaan minulla..., no procasterin päivitykset ovat vähän niin ja näin.. mutta muuten olen kyllä ollut tyytyväinen
laitteen toimintaan. Ainut - jos haluaa polttaa ohjelmat tietokoneella,niin joutuu kääntämään tiedostot mpg. tai avi. tiedostoksi...ohjema on joku x9 tai silleen.. freeware kuitenkin.
P.S. ylen ohjelmissa tekstitys alkaa jälkijunassa muutaman sekunnin viiveellä, jos alkaa yleensä..
I hate titles

10 tuotearviota
_
24. marraskuuta 2007 @ 21:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tähän väliin muuten ihan toiveena, arvostelkaa noita käytössänne olevia digibokseja tuonne laitevertailuumme, niin nämäkin käyttökokemukset ovat vähän helpommin löydettävissä tulevaisuudessa.

Aiheeseen palatakseni, tuo ominaisuus, joka tuntuu lähes kaikista digibokseista löytyvän, että tekstitysten näyttö "katkaistaan" äänenvoimakkuuden säädön ajaksi, EPG:n käytön ajaksi, jne on IMO, todella rasittava, mutta ei sinänsä liity mitenkään tekstitysten purkuongelmiin tms, vaan on tosiaan vaan jonkun insinöörin luoma "ominaisuus".
poisoned
Senior Member
_
25. marraskuuta 2007 @ 00:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
textitys katoaa, jos samassa kothaa pitää esittää muuta grafiikkaa..

huhhaahheii ja rommia pullo ;)
Lamma
Junior Member
_
25. marraskuuta 2007 @ 04:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti poisoned:
textitys katoaa, jos samassa kothaa pitää esittää muuta grafiikkaa..

huhhaahheii ja rommia pullo ;)
öö... niinhän tuossa on moneen kertaan todettu. Kyllä noista digivermeistä sen verran laskutehoa on löydyttävä, että tekstit ja valikot pystyy yhtä aikaa käsittelemään.
ramiselin
Newbie
_
25. marraskuuta 2007 @ 10:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ramiselin:

itselläni oli tuo sama digiboxi ennen, totta puhut tuon päivittämisen kanssa! mutta hei, se on "ominaisuus" jonka sai ainakin omalla boxilla pois valikosta. sen saa pois, en vaan muista miten :/ sori... mutta selaamalla luulis löytyvän :P

Menusta "Yleiset käyttäjäasetukset" -> "Käyttäjäprofiili" ja sieltä automaattiset päivitykset pois päältä. Oli jäänyt kyseinen asetus huomaamatta. Kiitos vinkistä.
Member

5 tuotearviota
_
25. marraskuuta 2007 @ 18:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on se topfieldin testivoittaja, en muista mallia niin se ei näytä ohjelmatietoja, välillä ei miltään kanavalta...
Junior Member
_
25. marraskuuta 2007 @ 19:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla Philips DTR 1000 (ainakin näyttää tuolta :D), toimii moitteettomasti ylen tekstit.
poisoned
Senior Member
_
26. marraskuuta 2007 @ 01:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lamma lamma lamma.. =) vääännetään nyt siitä surullisen kuuluisasta rautalangasta taas kerran rommipäissään..
Eli kyse ei ole mistään "laskentatehosta", vaan siitä että samassa kohtaa ei voi esittää 2 eri grafiikkaa PÄÄLLEKKÄIN.. menikö perille? ;)

tietyissä malleissa herra/rouva insinööri on hiffannut, että esim. volume palkin grafiikan voi esittää vaikkapa näytön yläreunassa...
Tällöin voi sitä textitystä seurata alareunassa..

Laskentatehosta ei pikku silmäkarkin esittäminen tavan tallaajalle ole kiiinni.. Olen kaikkia helvetin purkkeja vuosien varrella räpeltänyt ja suoraan sanoen on jäänyt sellainen "kuva", ettei softien kyhääjillä ole mielenkiintoa / aikaa tehdä todella selkeää ja toimivaa käyttistä.. näin..
Mainos
_
__

_
kolmis
Member
_
26. marraskuuta 2007 @ 14:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En tajua miten voi olla ettei yle saa toimimaan tekstejä kun kaikki muut saavat...

Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > yleltä digiboksien musta lista

Multimedia: AfterDawn.com | AfterDawnin keskustelualueet
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit | Blasteroids.com (engl.)
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | Gaming downloads | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2008 AfterDawn Oy