1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Mese virus

Viestiketju Virukset ja haittaohjelmat -osiossa. Ketjun avasi Roope87 17.11.2007.

  1. Roope87

    Roope87 Guest

    Menin tänään sitten lataamaan kaverilta pics06.zip tiedoston mesen kautta. Ajattelin tietty sinisilmäisenä että siinä on jotain viime vuoden bilekuvia tai jotain.. Fiksuna kaverina tietysti tein virus tarkistuksen zipille ja kiinnitin huomiota siihen että perässä luki pics06.exe. Loppuhuipennuksena vielä menin klikkaamaan sitä tiedostoa, vaikka varoituskellot kilisivätkin sisälläni. Olen lukenu täältä noita manuaalisia keinoja madon poistamiseen kuten mm. , mutta en löytänyt mitään printers- nimistä rekisterieditorista. RegCleaner löysi kuitenkin paljon kaikkea paskaa rekistereistä..Poistin sen kaiken sonnan ja boottasin. Luulin jo voittaneeni ongelman kun käynnistin koneen uudelleen, ja norton internet security toimikin aivan normaalisti. Poistin vielä c:\windows kansiosta sen pics06.zipin.. luulin jo voittaneeni ongelman kun sitten päätin kokeilla että sainko todella sen paskan pois. Boottasin koneen uudestaan ja tsekkasin sen c:\windows kansion.. siellä se pics06.zip oli taas.Toimiiko jos käynnistän safemode-tilassa ja pyöritän nortonilla tarkistuksen vai mikä nyt eteen? Neuvokaa fiksummat. :)
     
  2.  
  3. Jannejt

    Jannejt Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    5,045
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    118
    kaverilla oli tuo sama ongelma, poistin itse ensin windows kansiosta sen zipin jonka jälkeen ajoin avg anti-spywaren full scannin läpi, se löysi ja poisti sen ja bootatessa se ei enää tullut takaisin.
     
  4. sande81

    sande81 Guest

    Kuinkas sen viruksen saa sitte pysymään poissa? Meinaan, että kavereiden meset sitä lykkää jatkuvasti tulemaan, vaikka yritin fiksuna laittaa Mesen asetuksiin, että estä tiedonsiirto automaattisesti... mutta eipä oo tainnu auttaa. Ja sitä mietin, että mikseihän F-Securen virusohjelma löydä tota picsiä?? Kertokaa te viisaammat. Kiitoooos.
     
  5. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Yksi pätevä vaihtoehto on käyttää toista ohjelmaa mesettämiseen, ei mainoksia ja ihan suomen kielellä:
    http://pidgin.im/download/windows/

    Mikään virustutka ei tunnista kaikkia viruksia ja niiden variantteja. Kai F-Secure on päivitetty ajantasalle?
     
  6. sande81

    sande81 Guest

    Kyllä F-secure on ajantasalla ja täytyy vielä selventää, että ko. ohjelma ei ala pyörittämään mitään tarkistusohjelmaa. Mistäköhän sekin mahtaa johtua. Turhastako tässä maksan :eek:)Mutta täytyy yrittää nyt vielä jotain.
     
  7. Roope87

    Roope87 Guest

    Jees, ite oon vetäny nortonilla full scannin, mutta ei se ainakaan mitään löydä.. taitaa olla aika p*ska etten sanoisin koko norton. Takasin sinne c:\windows kansioon se picsXX.zip tulee.. tosin tänään sen nimikin on jo muuttunu.. eilen sain sen "olevinaan" pois.. sitten kaverilta tuli sama paska uudestaan mesessä, mutta en nähny vaan sitä liitetiedostoo ollenkaan, suljin vaan keskustelu-ikkunan, mutta kohta alko taas ruudut vilkkumaan.. Alkaa pää levitä kun ei saa tota kuriin.. Tossa HJT:n lokissakaan ei näyttäis olevan mitään muuta erikoista. Tosin yks kummallinen juttu pisti silmään kun avasin ton järjestelmän kokoonpanonhallinnan. Siellä oli käynnistettävien ohjelmien seassa vieläkin messenger, vaikka poistin koko hoidon eilen. Poistin sen sieltä. Mutta pitää laittaa se HJT:n loki esille tonne taas viisaammille katottavaks. Apua kaivataan vieläkin!
     
  8. MiGeh

    MiGeh Member

    Liittynyt:
    21.11.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla tuli mesen kautta toi sama virus :S onnistuin sit kans käynnistää sen ja koneenhan se alko sammuttaa ja uudestaan käynnistämään mut sit vedin ite virran pois päältä ja käynnistin koneen ite. No poistin tiedoston ja en sitä enään löydä, mutta tän jälkeen en oo päässy meseen kirjautumaan ku ei saa yhteyttä siihen ja sit kans hotmailiin kirjautuessa jostain varmenteesta kyselee ja varmistelee et onhan päivämäärä ja kellonaika oikein...tämä tapahtuu kyllä muutamassa muussakin sivussa kuin hotmailissa.

    Tiedä mikä sit on :S Ei tota meseäkään pysty uudestaan asentamaan ku ei saa sinne "serveriin" yhteyttä, mutta kyllä netti toimii moitteettomasti ja ei oikeestaan muuta oireilua ookkaan ton jälkeen näkyny...virus etsinänkin pari kertaa pyöräyttäny käyntiin eikä se löydä enää sitä. Oisko antaa mitään vinkkejä millä ton mesen ja noi muutamat nettisivut sais skulaamaan normaalisti??
     
  9. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
  10. mariase

    mariase Member

    Liittynyt:
    30.11.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    itelläni tuli joku ihme linkki josta näki ketkä on sut mesessä estäny... tietty innostuin et jipii, nyt näkee neki paskiaiset ja aukasin sivuston. siitä asti se on lähettny sitä linkkiä muille mesessä oleville. miten saan tämän pois?????
     
  11. djcovered

    djcovered Guest

  12. skooba

    skooba Member

    Liittynyt:
    13.08.2007
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onko kellää mitään hajuu miten saa sen meseviiruksen pois joka laittelee sitä netti osotetta eteenpäin ja loggailee samalla ulos mesestä ?
     
  13. djcovered

    djcovered Guest

    Se mese virus on saanut sun messenger osoitteen haltuun, näin saat sen takaisin toimimaan... Mene sinne sähköpostiisi mitä käytät mesessä ja tee täysin uusi salasana ja kirjaudu uudestaan meseen tällä salasanalla niin johan toimii :)
     
  14. Divisor

    Divisor Regular member

    Liittynyt:
    09.12.2007
    Viestejä:
    120
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo mulla kans oli toi sama "mese virus" joka vaan siis lähetteli samaa osotetta kaikille mun tietämättä. Sain sen pois helposti vaan vaihamalla salasanaa. Sitten niitä osotteita onkin vain tullut kavereiltani, ei enään minulta ;) Ja muuten kaikki muut keillä on tuo kyseinen "mese virus", niin kertokaa niille keneltä se on tullut, että hänellä on virus ja , että hän vaihtaa salasanan.
     
  15. demon55

    demon55 Member

    Liittynyt:
    14.12.2007
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla oli kans ongelmii mesen kans. joku on laittanu liikkeelle viruksen joka lähettää kaikille kavereillesi yhtä tiettyä linkkiä ja sen avattuasi saat viruksen ja niin edespäin. linkistä aukeaa joku sellanen sivu mistä näkee et ketkä on poistanu sun meseosotteen omalta listaltaan. menin sitten avaamaan sellasen linkin pari kertaa. sain viruksen.
    ongelma pitäis nyt olla hoidettu ku ladattii koneelle CCleaner ja avira ANTIVIR. niillä kun skannaa koneen ni homma pitäis selvitä.itse skannasin noilla molemmilla koneeni ja löytys jotai haittaohjelmii ja kolme Troijan Hevosta. ne on nyt poistettu.

    eli suosittelen lataamaan CCleaner ja avira ANTIVIR ohjelmat. molemmat löytyy Googlesta.
     
  16. demon55

    demon55 Member

    Liittynyt:
    14.12.2007
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ja salasanan vaihdoin kans
     
  17. Noup

    Noup Guest

    Miten saan poistettua mesestä saadun viiruksen ? Avasin jonkun tiedoston jossa luki " Oletko sinä tässä ja sitten se linkki" nyt kun menen meseen niin se alkaa heti lähettelee kaikille kavereille jotain shittiä. Ja kun yritän poistaa sitä kuvaketta niin siihen tulee ei ole käyttöoikeuksia =S Mutta jos joku osaa auttaa nii voitko vastata tähän viestiin :D
     
  18. Akutsi

    Akutsi Member

    Liittynyt:
    28.09.2006
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuli ihan samanlainen linkki avattua '' Oletko sinä tässä? Lol '' no nyt olen kyllä poistanut sen monta kertaa ajanut virustorjuntoja mutta se tulee aina uudestaa kun käynnistän tietokoneen... Mikäs avuksi?
     
  19. Akutsi

    Akutsi Member

    Liittynyt:
    28.09.2006
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuli ihan samanlainen linkki avattua '' Oletko sinä tässä? Lol '' no nyt olen kyllä poistanut sen monta kertaa ajanut virustorjuntoja mutta se tulee aina uudestaa kun käynnistän tietokoneen... Mikäs avuksi?

    Tämmöistä tietoa avast! antaa:


    Tiedosto: C:\Windows\System32\fccywVLC.dll
    Haittaohjelman nimi: Win32:VunDrop [Drp]
    Haittaohjelman tyyppi: Pysäyttäjä
     
  20. RedBeast

    RedBeast Member

    Liittynyt:
    30.05.2008
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ihan sama ongelma. Avast kertoo saman minkä edellisellä kirjoittajalla. Olen ajanut Ad-awaren, spybotin ja avastin checkaukset läpi, mutta en vain saa virusta poistettua mikä avuksi.
    Arvostaisin apua.
     
  21. mando41

    mando41 Member

    Liittynyt:
    08.01.2008
    Viestejä:
    70
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No joo mulle tuli myös tuo kyseinen virus/troijalainen eilen koneella ja yhdessä ketjussa käskettiin poistamaan joku tiedosto system32 kansiosta mutta sitä ei löydy,saatto kyllä skannatessa lähtee pois.Mutta ongelma on se että se virus ilmeisesti luo jonkin bot nimisen tiedoston c:\ asemaan, ja vaikka tiedoston poistaa niin se luo sen n. tunnin päästä uudelleen.Mikä neuvoksi?
     

Jaa tämä sivu