Oon nyt kellotellut tätä vajaa kolme vuotta vanhaa Fujitsu-Siemens Scaleo T:n näyttistä, ja olisi kiva tietää sen lämmöt. Näyttiksenä Ati Radeon x700SE 256Mb. Etsin kuumeisesti tältä foorumilta vertailtavaksi erilaisia lämpöjä, ja nyt huomasinkin, että itse en taida olla ollenkaan tietoinen oman näyttikseni lämmöistä. Olen käyttänyt lämpöjentarkkailussa Everest Home Editionia ja SpeedFania, mutta näyttiksen lämpöjä ei löydy. Aiemmin luulin Everestin kohtaa "Aux" näyttiksen lämmöiksi, mutta mahtaako se olla sittenkään se? Everest: Emolevy 43C Suoritin 47C Aux 40C WDC WD2500JD-55HBBO 55C (kovalevy) SpeedFan: CPU 47C Remote 40C Ambient 43C HDO 55C Alkoi siis vähän ihmetyttämään, onko tuo Aux tai Remote sittenkään näyttis, sillä sen lämmöt ei nouse rasituksessa kuin asteen tai pari. Everestissä on tuossa auxin kohdalla monitorin kuva, mitä ikinä sitten tarkoittaneekaan. Kuuluisiko näyttiksessäkin olla jokin anturi lämmöille, sillä muiden Everest osaa näyttää senkin lämmöt. Myös muilla on jonkun GPU-väylän tms. tietoja, joita minulta ei löydy.
Jep, silläkin kokeiltu, mutten löydä mistään kyseisestä ohjelmasta tietoja lämmöistä. Missä ne tiedot lämmöistä ovat? Jos joku tietää, mistä lämmöt löytyisi, niin olisin tiedosta hyvin kiitollinen.
Nyt on yritetty Rivatunerillakin etsiä lämpöjä, mutta en löydä niitä mistään. Jos joku viittis laittaa vaikka polun, mistä ne löytyis, niin olis hyvä. Joitain screenshotteja löysin rivatunerin näyttämistä lämmöistä mm. hardware monitoring -tilastohommasta, mutta itselläni ei siellä mitään lämpötilajuttuja näy. Jostain englanninkieliseltä foorumilta myös lueskelin, että lämpötila-anturin tietojen hyväksikäyttö voisi olla estetty käyttäjältä, jolloin anturin ainoa funktio on sammuttaa näyttis sen ylikuumentuessa. Jollain monimutkaisella biosin säädöllä sen sai näkyviin ainakin nvidian näyttiksissä.
http://www.playtool.com/pages/agpfix/rt1.jpg Nuolen kohdalta click ja sieltä se vika valinta. Jos siellä ei näy mitään, niin silloin sun näyttiksessä ei ole lämpöanturia.
Itse asiassa toiseksi viimeinen sieltä Kokeilin sitä viimistä ja teki jonkuu ihme homman (reload display driver) Hardware monitor.
Selvä, itsekin tuolta sitä katselin, mutten löytänyt aikaisemminkaan niitä lämpötilatietoja. Täytynee tyytyä siihen, että anturia lämmöille ei ole...