järjestelmän vapaaprosessi

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi zuhi87 10.11.2007.

1. zuhi87

zuhi87 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hmm... Tehtävienhallinnassa näkyvä järjestelmän vapaaprosessihan tarkoittaa sitä paljonko suorittimen resursseista on vapaana?
    Ja ikkunan alareunassa taas näkyy suoritinkäyttö.
    Eikö silloin pitäisi olla (suoritinkäyttö+ärjestelmän vapaaprosessi)=100% ?
    vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Ilmeisesti olen, sillä ainakaan minulla tuo yhtälö ei päde :)

Voisiko joku selventää asiaa minulle?

2.  
  3. Jarska92

Jarska92 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    juu elikkä asia on silleen että kun Järjestelmän vapaaprosessi on 99-100% niin silloin Suoritinkäyttö on 0%. elikkä tuo Järjestelmän vapaaprosessi ilmaisee sitä että paljonko on vapaata suoritinkäyttöä tavallaan. jos Järjestelmän vapaaprosessi on 50% niin silloin myös suoritinkäyttö on 50% jne.

itsekin aluksi ihmettelin kun sain XP:n että miksi tuolla on yksi sovellus joka on melkeen kokoaika 100% ja se oli tuo Järjestelmän vapaaprosessi, no äkkiä kuitenkin tajusin että miten se menee :p

4. Irratium

Irratium Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Vaikka se ei kokoajan 100% se yhteistulos olisikaan niin mikään ongelma tuo ei ole. Itse tarkkailin hetken, ja koska luvut vaihtuvat sekunnin välein (välillä hieman viiveellä tuntui tuo vapaaprosessi päivittyvän) niin siinä noin 100% pyöri lukema koko ajan.

5. zuhi87

zuhi87 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ymmärrän ettei ne toki koko aikaa ole tasan 100 prosenttia.
    Mutta kun äskenkin tarkkailin noin puoli minuuttia, niin suoritinkäyttö kokoajan 50-70 % ja järjestelmän vapaaprosessi myös jotain 70-90 %.

Jotain hämärää tässä kyllä on... ja muutenkin tuo suoritinkäyttö on yleensä jossain 50-70 % tienoilla vaikkei olisi päällä muuta kuin korkeintaan nettiselain.(ja tietysti palomuuri ja virustorjunta)

6. Jarska92

Jarska92 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    no jotain hämärää tuossa kyllä on jos noin on :s kyllä sen pitäis olla ihan että Suoritinkäytön ja Järjestelmän vapaaprosessin yhteistulos olisi jotain 100% ainakin kaikilla koneilla joita itse olen käyttänyt on ollut niin.

ja voin sanoa että olen käyttänyt todella monia eri kokoonpanoja. kun jo pelkästään itsellänikin on ollut jotain 5 erilaista kokoonpanoa vähintään ja monen tutun ja kaverin konetta on tullut säädettyä kans.

7. zuhi87

zuhi87 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  8. Thor1993

Thor1993 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    on kyllä aika jännä juttu :D

Itsellä ainakin on maksimissaan joku 5 % heitto mutta lähes koko ajan on ihan oikeassa

9. Jarska92

Jarska92 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    kyllä me vaan puhutaan samasta asiasta, tuota juuri meinasin! ei sen noin pitäisi tehdä :s mikähän sitten vaivaa, ei oo kyllä tullut vastaan yhtään masinaa joka tekisi noin...

edit: onko sulla monta käyttäjää samaan aikaan päällä kun noin monta prosessia? kun itse katsoin niin kun tuon verran on se vapaaprosessi niin suoritinkäyttö pitäisi olla vaan jotain 15-16% mutta sulla se on tuossa jotain 58%.

edit2: kokeileppa muuten laittaa ruksi pois kohdasta "Näytä kaikkien käyttäjien prosessit". tuli mieleen vaan että jos se ois silleen jännästi katsonut tuon suoritinkäytön :D

Viimeksi muokattu: 10.11.2007
  10. atholn

atholn Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itellä on tuo vapaaprosessi koko ajan n.75-99% välillä jossain 60 hujakoilla. Mistä moinen? Vista ultimate on kyseessä kone gigan muistilla.

Fyysinen muisti 70% jos pelaa niin voi olla jopa 92& elikkäs lisää keskusmuistia? Ja test drive tökkii kun pelaa jossain missä on paljon kaikkea esimerkiksi kaupungissa. Johtunee kai kun vaihdoin juuri vistaan ja xp:llä toimii hienosti. Sitten ei töki kun on vaikka maalla päin.

Elikkäs vaikka tosta 2x gigan kampaa ja viel on tuo 2x 512 DC.ssä, niin 3gb. Ja kai tämmönen 32 bittinen ultimate tukee kolmea gigaa?

Jaa tämä sivu