1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

apua tarvitseva wlan

Viestiketju WLAN ja lähiverkot -osiossa. Ketjun avasi colazo 10.11.2007.

  1. colazo

    colazo Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2004
    Viestejä:
    272
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    moikka kaikille. eli olen nyt hankkimassa uutta nettiä ( nebulazone basic ADSL 3m/1m ja haluaisin langattoman verkon ku on kuitenkin kaksi kannettavaa ja kaksi kotikonetta. koska nebula pyytää 90e tosta wlan päätelaitteesta niin enkö voi ostaa esim verkkokauppa.comista halvemmalla ite sitä ? ja pystynkö mä liittämään niihin myös kotikoneet joissa ei ole wlan korttia? (tavallinen verkkokortti) vai tarvitseeko ostaa niihin uudet langattomat kortit.

    joissan laitteissa on reititin ja silta yhdessä. mitä se oikeen tarkoittaa?

    entä onko salauksen asentaminen vaikeaa?
    kun noissa tukiasemissa on eri nopeuksia niin käykö mulle kaikki vai joku tietty nopeus kun netin nopeus oli se 3/1 ?

    mitä mieltä tästä: Buffalo AirStation WHR-G54S-2 125Mbps Smart ADSL/Cable Wlan Router. ja voiko olla noin paljon halvempaa kuin mitä nebulassa pyytää alle 50e je nebula alle 100e

    kertokaa mikä mun kandee ostaa ja onko mulla yleensäkään mitään toivoo saada se itse asennettuna ikinä toimimaan.

    toivottavasti jaksatte auttaa. kiitos ciao
     
  2.  
  3. Jampetsu

    Jampetsu Member

    Liittynyt:
    09.07.2007
    Viestejä:
    83
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itsellänikin on tuo Buffalo Airstation WHR-G54S-2... hyvin toimii ja helposti sain otettua käyttöön.. Tällä hetkellä siinä on kytkettynä yksi pöytäkone langallisesti, yksi läppäri langattomasti ja psp:kin langattomasti. eli ei pitäisi olla mitään ongelmia kunhan seuraa käyttöohjeita. Itse ainakin suosittelen.
     
  4. colazo

    colazo Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2004
    Viestejä:
    272
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ai no hyvä tietää. eikö siinä ole joku yhden napin salauskin ? ettei muut pääse luvattomasti nettiin. on nimittäin semmonen käsitys että sitä salausta on muuten vaikea asentaa ja toi asentais sen helposti. onko muita suosituksia ?

    ciao
     
  5. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,407
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Eipä tuo salaus ole hirveän paha asentaa. Katsot boksin ohjeista, miten asetuksia pääsee selaaman nettiselaimella. Etsit välilehden wireless, katsot että on päällä, wpa-psk tai wpa2-psk valittuna, asetat salasanan ja ruksit ok. Nuo on yleensä mahdollista asettaa myös ohjatusti.

    On käyttis linux, windows, tai mäkki, langaton verkko kysyy yhdistettäessä asetettua salasanaa ja salaustapaa (yleensä tunnistaa oikein).
     
  6. colazo

    colazo Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2004
    Viestejä:
    272
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mitä wlan tukiasemaa suosittelet ?
     
  7. colazo

    colazo Regular member

    Liittynyt:
    25.01.2004
    Viestejä:
    272
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mä olin ilmeisesti väärässä. mä tarviin näköjään tämmösen: ADSL-päätelaite jossa on wlan mahdollisuus.
     
  8. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,407
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Tarvitset adsl-modeemin ja erillisen wlan-tukiaseman tai tosiaan tuollaisen yhdistelmälaitteen. Itsellä on kokemusta vain seuraavasta laitteesta, toiminnasta ei ole moitteen sanaa:
    http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/51174
     

Jaa tämä sivu