Elikkäs apu olisi tarpeen.. Sain lahjoituksena IBM thinkpad T42:sen ja tahtoisin vähän paivitellä kyseistä konetta, kun sattuu sellaisenaan olemaan aika roska. Itselläni ei ole mitään hajua kannettavista ja kyseessä on ensimmäinen kannettavani joten kysymys kuuluukin, mistä saisin ostettuja agp4x tai 8x näytönohjaimen koneeseen, taitaa olla tällä hetkellä joku 64mb mobility radeon jolla ei nyt satu tekemään juuri mitään.. Olisi mukavaa jos jotkut pelit pyörisivät koneella. Normaali agp väyläinen kortti ei taida kannettavaan sopia joten voisikos joku viisas listata joitain läppäriin sopivia kortteja? Emo taitaa olla Intel® 855PM jos tuo tieto nyt mitään auttaa. Tiedän, että t42 rupeaa olemaan jo vanha koira jonka päivittäminen aika turhalta touhulta tuntuukin, mutta pieni piristys ei nyt silti olisi pahitteeksi, muuten kun kannettava on ihan toimiva masiina. kiitos jo etukäteen.
Offtopic; samaan koneeseen olisin vähän muistiakin lisäämässä, "Support for up to 2 GB of DDR 333/266/200 memory technology" Ei taida tavallinen kampa sopia läppäriin, minkä tyyppistä muistia hankin? "512MB PC2700 DDR SDRAM " <- tuollaista pitää ilmeisesti nyt sisällään.. Verkkokaupassa oli DDR ja SDRAM erikseen ja olen ihan pihalla..
Ei taida saaha vaihettua näytönohjainta koska se melko varmasti integroitu emoon, muisti täytyy olla SO-DIMM:iä.
Muistin suhteen voit katsella käytettyjä, ainakin mulle töissä sanottiin että IBM:n T4X- mallit syö kaikki samoja muisteja. Kuulemma ei merkitystä vaikka ostaa DDR2- muistia. Käytettynä olen nähnyt myytävän 512 MT 10-15 euroa. Näytönohjainta tuskin voi edes vaihtaa, hyvin harvoissa muita kuin integroituja. Tuskin kyseisessä koneessa edes paikkaa erilliselle n-ohjaimelle.