uus kone hiljaseksi

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi markus94 01.11.2007.

1. markus94

markus94 Guest

eli uusi kone pitäisi saada hiljaseksi kun tuulettimet pitää jotain ääntä. ajattelin mattoa ja jotain muuta. mutta mikä on suht halpa ja paras keino saada hiljaseksi.

2.  
  3. _fude_

_fude_ Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vaimennusmatot on kohtalainen tapa eristää ääntä, mutta ne voi myös aiheuttaa lämpöongelmia koneen sisällä. Paras tapa on selvittää, mikä/mitkä osat meluaa eniten ja hankkia hiljaisempia osia. Kannattaa myös tarkistaa, resonoiko koppa joidenkin osien, esim. kotelotuulettimien kanssa.

4. markus94

markus94 Guest

kotelotuulettemissa kai kaikki se ääni lähtee ja prossun tuulettimesta. ajattelin ostaa mattoa ja sit kaikkea silikooni hiljentimiä kun nuo kotelotuulettimet 120mm tuuletin edessä ja takana.
    9cm tuuletin sivupaneelissa valmistaja Thermaltake

5. pseDe

pseDe Guest

Mikä kotelo sulla siis on?

Kannattaa varmaan vaihtaa ne vakiokotelotuulettimet hiljaisempiin ennenkuin alkaa mattoja laittelemaan.

Mikä prossucooleri sulla on?

Ei ne voimennusmatot poista kotelotuuletettimen ääniä koska äänet pääsevät silti reijistä ulos.

Jos sulla vakio prossucooleri niin kannattaa vaihtaa hiljaisempaan, myös näyttiksen tuuletin voi pitää ääntä.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 01.11.2007
  6. jounis

jounis Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Asenna Speedfan-ohjelma, sillä sitten lasket kierroksia mukavammalla tasolle jos vaan lämmöt antaa myöten.
    Itse oon sillä tiputtanu prossutuulettimen varveja ja se auttoi jo paljon.

7. TheOak

TheOak Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei se säätäminen lopu niihin tuulettimiin. Ne kun saat hiljennettyä huomaat kovaleyjen pitävän ääntä (huminaa/surinaa) ja että kosketus kotelon rakenteisiin voimistaa tätä ääntä. Mulla meinas järki lähtä noitten kans enkä jaksanu lähtä rakentelemaan kuminauha viritystä, joten piti uskotella itselleni ettei ääni ole haitaksi ja onneksi onnistuin siinä.

8. markus94

markus94 Guest

minulla on soprano black ikkunalla
    jossa on valmiina 3 tuuletinta
    ja minulla on norm prossucooleri

9. jounis

jounis Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tokihan kyse on koneesta (liikkuvia osia), ja aina siitä jotain ääntä lähtee.
    Pikku säädöillä sen äänentason saa laskemaan, mutta ei sitä kokonaan pois saa.
    Hiljainen kone on myös subjektiivinen käsite, se mikä häiritsee toista niin toisen mielestä se on äänetön.
    Lienee tosiaankin tottumiskysymys jossain määrin.

10. MikroMake

MikroMake Active member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    68
    Kannattaa vaihtaa prossutuuletin ja kotelotuulettimet hiljaisempiin malleihin.

11. markus94

markus94 Guest

paljon tulis maksaa?

12. k0jootti

k0jootti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Riippuu minkälainen kone kyseessä ja minkälaista jäähdytystehoa vaaditaan.
    Hyvän ja hiljaisen prossucoolerin saa 40€:llä ja hyvät kotelotuulettimet on semmoisen 15€/kpl.

13. markus94

markus94 Guest

taidan ostella kaikkea hiljennys juttuja n.20-3o eurolla niin lähtee vähän edes hiljasemmaks. huom jos en sit totu tuohon pieneen huminaan

Jaa tämä sivu