|
DC:n käytöstä yli 10 000 euron korvaukset
|
|
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:
uutinen julkaistu: 1 marraskuuta, 2007
Kälviäläinen 27-vuotias mies tuomittiin eilen 31.10.2007 tekijänoikeusrikkomuksesta Kokkolan käräjäoikeudessa yli 10 000 euron korvauksiin.
Rapsut napsahtivat laittoman materiaalin jakamisesta DirectConnect-vertaisverkossa. Tuomitulla oli ollut jaossa tietokoneellaan yli 32 000 musiikkikappaletta, pelejä sekä koti- ja ulkomaisia elokuvia. Tekijänoikeuden tiedotus- ja valvontakeskuksen ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
|
Member
1 tuotearvio
|
1. marraskuuta 2007 @ 18:28 |
Linkki tähän viestiin
|
|
nyt kävi näin
|
|
1137
Newbie
|
1. marraskuuta 2007 @ 18:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Vain 32 000 musiikkikappaletta jaossa. Yksi jäi kiinni, yli miljoona nettipiraattia vielä jäljellä, joten ei muuta mitään. Itselläni on piratebayssa jaossa yli 600 000 musiikkikappaletta + paljon muuta kulttuuria. Yhteys 100/100 24/7/365 päällä. To-mafian propagandaa on tullut niin paljon, ettei tuollaiset uutiset liikuta yhtään, eikä vakuuta. Aivan sama waretus jatkuu, tekeepä to-mafia mitä tahansa, eikä to-mafia voi asialle yhtään mitään.
Näin se kulttuuri kulkee ilmaiseksi 100/100 yhteydellä alla olevassa kuvassa. Olen säästänyt reilusti yli miljoona euroa rahaa, eikä kukaan voi asialle yhtään mitään. To-mafia on täysin voimaton. En kyllä keksi mitään syitä miksi kannattaa maksaa, koska netista saa kaiken ilmaiseksi. Kyseessä on harrastukseni, joten tulee keräiltyä kaikkea kulttuuria, vaikka en kerkeä katsoa/kuunnella/kokeilla lähellekään kaikkea. No mutta isot on olleet säästöt, kun en maksa mistään mitään ja lataan netistä kaiken ilmaiseksi. Onneksi esimerkkiäni seuraa kasvava määrä ihmisiä, joten asiat vain paranee. Se on vain tyhmää maksaa mitään, kun kaiken saa ilmaiseksi. Näin internet muutti maailman. Ikinä en tule kulttuurista mitään maksamaan kiitos internetin.
http://img222.imageshack.us/img222/9189/utorrentqr5.png
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. marraskuuta 2007 @ 18:41
|
|
hape
Member
|
1. marraskuuta 2007 @ 18:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 1137: Kyseessä on harrastukseni, joten tulee keräiltyä kaikkea kulttuuria, vaikka en kerkeä katsoa/kuunnella/kokeilla lähellekään kaikkea.
Hienot on harrastukset. Eipä voi muuta sanoa.
|
Member
1 tuotearvio
|
1. marraskuuta 2007 @ 18:59 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ei helvetti!!! Joku jätkä tulee lesoo tänne sillä että se warettaa 24/7/365 kulttuuriansa... hahah.. kaikkia varmaan kiinostaa.. sen verran muakin että voisin ottaa ton mun TCP/IP Scannerin käytöö ja ottaa sun tiedot ylös ja lähettää poliisille.... ei helvetti oikeesti!!
|
|
Raattis
Junior Member
|
1. marraskuuta 2007 @ 19:03 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Onnea uuden ennätyksen haltijalle.
|
|
United
Junior Member
1 tuotearvio
|
1. marraskuuta 2007 @ 19:04 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Oho..kävi kuin Kälviällä.
|
Senior Member
|
1. marraskuuta 2007 @ 19:05 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Mitenkähän korvaukset jaetaan? Itse veikkailisin jotain tälläista:
Teosto/TTVK: 100%
Biisin tekijä: 0%
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. marraskuuta 2007 @ 19:07
|
|
Mestari81
Newbie
|
1. marraskuuta 2007 @ 19:10 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Jotenkin tuntuu että 1137 heittää vain läppä,:D jos se ei ole läppä sitten toi on varmaan suomen ennätys;D
|
|
teosto
Junior Member
|
1. marraskuuta 2007 @ 19:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ysf: Mitenkähän korvaukset jaetaan? Itse veikkailisin jotain tälläista:
Teosto/TTVK: 100%
Biisin tekijä: 0%
tätä mäkin olen päässäni pyöritellyt ja tullut samaan lopputulokseen kun sinäkin.
ehkä teostomaksujen yhteydessä tuo näkyy.. mutta ei mitenkään ylimääräisenä.
|
AfterDawn Addict
1 tuotearvio
|
1. marraskuuta 2007 @ 19:20 |
Linkki tähän viestiin
|
|
[OT]Ihan mielenkiinnosta kysyisin 1137:ltä, miten paljon sulla on kovotilaa tuolle pienelle kirjastolle?[/OT]
Sinäänsä kun ajattelee, tämä ei ole enää ihan niin mafiaa toimintaa. Kun vähän päälle 20 kappaleesta sai paljon enemmän. Mutta tuskin hän olisi kuitenkaan noita kaikkia ostanut. Että siinä mielessä.
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
1. marraskuuta 2007 @ 19:22 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Halvalla on Kälviän kaveri saanut itselleen musiikkia hyvällä laadulla ilman DRM-suojauksia ja vielä jakanutkin niitä letku punaisena..eihän tuo tee kuin 5€/albumi ja leffat sitten vielä kaupanpäälle. Toivottavasti vaan on varmuuskopiot folioon käärittynä ja perunapeltoon haudattuna, että pääsee nauttimaan "kulttuurin" hedelmistä vanhoilla päivillään?! ;D
|
|
joonas00
Junior Member
|
1. marraskuuta 2007 @ 19:28 |
Linkki tähän viestiin
|
|
|
Member
|
1. marraskuuta 2007 @ 19:31 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Varmasti antaa paljon sisältöä tuollainen harrastus elämälle.
600 000 kappaletta ei nyt sinänsä ole edes paljon. Jos laskee vaikka 10 megatavun keskiarvolla, tekee se 6 miljoonaa megatavua, joka tekee vajaat viisi teratavua. Ei mikään kummoinen tallennuskapasiteetti tänä päivänä.
|
Senior Member
2 tuotearviota
|
1. marraskuuta 2007 @ 19:38 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Tohon 1137 kommenttiin haluan sanoa, että itsekkin harrastan kulttuurin keräilyä. Mutta jos joku oikeasti kiinostaa, olen valmis siitä maksamaan.
Esimerksiki juuri latasin portalin, ei siitä mitään demoa tai vastaavaa ole tehty, joten en pysty näkemään miten kiinostava se on. Ja yleensäkkin pelejä mitä on hyllyssä, ne ovat vain kiinostaneet demon ajan, mutta ei niitä ikinä ole jaksanut pelata loppuun.
Mutta takaisin siihen portaaliin, pelasin sen läpi warena, ja nyt kun saa taas rahaa hommattua lisään, niin olen valmis kiikuttamaan orange boxsin kotiin.
|
Member
|
1. marraskuuta 2007 @ 19:45 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Eikai tuollaisissa lataus määrissä mitään järkeä ole. Lasketaan vaikkapa että nyt halvoilla 320Gt levyillä á 65€ gigatavu maksaa noin 20snt eli 20Tt kustantaisi 4000€. Tällä olisi saanut jo mukavasti laillistakin tavaraa.
Toisaalta DVD-levyillä tuo olisi 22€/100kpl*4,7Gt=22€/470Gt=5snt, eli koko satsin varastointi hinnaksi vajaa tonni. On sitä parempaa tekemistäkin kuin poltaa nelisen tuhatta levyä.
Luvut ovat pyöristyksiä ja nykyhintoja joten eivät aivan tarkkoja.
Lisäys: Nuo screenshotit kyllä vaikuttavat feikeiltä joten ehkei aivan näin typerää porukkaa sentään ole.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. marraskuuta 2007 @ 19:49
|
|
nuppi
Newbie
|
1. marraskuuta 2007 @ 20:01 |
Linkki tähän viestiin
|
|
1137 on tunnettu ruotsalainen nettipiraatti, joka tulee kehumaan hienoista saavutuksistaan aina välillä. Helppohan se on tulla tänne Suomeen kehumaan, kun Suomen lait eivät kosketa sinua. Ruotsissa nettipiratismi on niin pieni rikos, etteivät operaattorit luovuta ip-osoitteita vastaan henkilötietoja poliisille tai tekijänoikeusjärjestöille. Eli mahdoton jäädä kiinni nettipiraattien :(
|
|
henkettu
Account closed as per user's own request
|
1. marraskuuta 2007 @ 20:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti nuppi: 1137 on tunnettu ruotsalainen nettipiraatti, joka tulee kehumaan hienoista saavutuksistaan aina välillä. Helppohan se on tulla tänne Suomeen kehumaan, kun Suomen lait eivät kosketa sinua.
[ot]Ja mistän neiti Nuppi tämän tietää?[ot]
Mielestäni ihan oikein, että tuollaisesta saa maksaa.
|
|
nuppi
Newbie
|
1. marraskuuta 2007 @ 21:08 |
Linkki tähän viestiin
|
|
1137 henkilö on muutamilla muillakin foorumeilla ja hänen IP-löytyy (xxx-xxx-xxx-xxx cust.bredbandsbolaget.se myös monista TPB julkaisuista, joita hän jakaa muille. Nämä on siis selvitetty yleisesti muiden toimesta ja yleisesti hänet tiedetään ja tunnetaan ruotsalaisena elämäntapapiraattina.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. marraskuuta 2007 @ 21:09
|
|
zya
Junior Member
|
1. marraskuuta 2007 @ 21:17 |
Linkki tähän viestiin
|
|
1137 taitaa olla se sama ruotsalainen, joka oli finreactorillakin jakamassa eniten kulttuuria siitähän oli juttua uutisissakin ajat sitten. Eli kun krp tutki niin sai Ruotsin poliisilta vahvistuksen, että (1137)kyseessä on Ruotsin kansalaisuuden omaava henkilö. Sen takia ei voitu syyttää mistään, kun Suomen lait eivät koske Ruotsin kansalaisia.
|
Newbie
|
1. marraskuuta 2007 @ 21:22 |
Linkki tähän viestiin
|
|
WARETUS RULES!
Onneksi Linux distrot paranevat vuosi vuodelta ja vapaat ohjelmistolisenssit lisääntyvät.
Tekijänoikeusjärjestöt voisivat päivittää itsensä 2000-luvulle. Kehittäisivät taiteilijoiden kanssa uusia ideoita heidän liiketoimintasuunnitelmilleen. Kuka haluaa ostaa ylihintaisia cd levyjä? Ei kaikki ihmiset halua ostaa koko albumia.. netistä saa sen yhden kappaleen..
Mutta näitä uusia tapoja jakaa taiteilijoiden tuotoksia ei juuri ole laajemmin näkynyt!
Toivottavasti uusi P2P tekniikka tuo waretukseen lisää tietoturvaa.
|
|
1137
Newbie
|
1. marraskuuta 2007 @ 21:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Sellainen väärinkäsitys tuntuu olevan monella, että luullaan, että katson/kuntelen/kokeilen kaikkea. En todellakaan lähellekään. En myöskään polttele dvd levyille, koska se vie aivan liikaa aikaa. Säilytän kovalevyillä sen materiaalin minkä tiedän/olen kuullut hyväksi ja muut poistan jos tarvin tilaa. Sen takia, että joskus saattaa tulla katsottua/kokeiltua/kunneltua. Hyvä on kuitenkin, että on vara mistä valita. Muutama kone löytyy ja niissä on jokaisessa 7-10 kpl teran kovoja. Harrastukset maksavat ja kuitenkin yli miljoonan euron arvoisesta materiaalista, joka on kovoillani niin on pieni hinta maksaa sen säilyttämisestä muutamia tuhansia euroja.
Kulttuurin kopiointi ja jakaminen muille on minulle vain harrastus. Jotkut keräävät harrastuksena postimerkkejä, jotkut pienoismalleja jne. Minä kerään harrastuksen kulttuuria. Muutenkin ihmettelen tätä Suomen meininkiä, jos harrastuksena kopioit ja jaat kulttuuria (ei mitään rikollista se on vain harrastus monelle) Suomen to-mafian mukaan voit saada max 2 v vankilaa. Tulee mieleen fasisti natsi meininki Suomessa. Ei hyvänen aika sentään :/
Kulttuurin kopioimis ja levittämis harrastuksessa ei todellakaan ole kyse mistään rikkollisesta toiminnasta. Täällä Ruotsissakin sitä harrastaa noin 2.5 miljoonaa ihmistä 10 miljoonasta. Se on harrastus siinä missä mikä tahansa muukin harrastus kuten vaikka liikunta. Täällä (Ruotsissa) puhutaan kulttuurin jakamisesta/kopioimisesta. Suomessa puhutaan aina nettipiratismista ja to-mafia antaa hyvin rikollisen ja negatiivisen kuvan hienosta harrastuksesta.
Muutenkin media uutisoi nettipiratismista Suomessa erittäin puolueellisesti (negatiivisesti, to-mafian propaganda tyyliin), täällä (Ruotsissa) päinvastoin. Kulttuurin harrastajat leimataan pahoiksi rikollisiksi Suomessa aina.
Hyvä esimerkki yli 120 000 suomalaista nettirikollista --> http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/581192
Muutenkin osalla kirjoittajista tuntuu olevan rasistisia kommentteja minusta/minua kohtaan, koska olen Ruotsin kansalainen, että en olisi sen takia tervetullut tälle sivustolle :(
"Jos laskee vaikka 10 megatavun keskiarvolla" Itse laskin 4-5 megatavun keskiarvoksi musiikkikappaleilleni. Eli muutama teran kovo on varattu musalle.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. marraskuuta 2007 @ 22:32
|
|
thejammy
Senior Member
5 tuotearviota
|
1. marraskuuta 2007 @ 22:13 |
Linkki tähän viestiin
|
|
TO-mafia on hävinnyt tämän sodan jo aikoja sitten.
|
|
konne
Junior Member
|
1. marraskuuta 2007 @ 22:23 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ei tähän paljoo muuta voi sanoa, kun on se JÄNNÄ!!! Yleensä dc:eetä harrastavat jää kiinni. On se jännä
|
Member
4 tuotearviota
|
1. marraskuuta 2007 @ 22:24 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Heikosti kävi... Odotellen TPB:n ikiomaa ja ihanaa uutta lataus/jakamis softaa :)
|
|
Mainos
|
  |
|
|
aleksi61
Newbie
2 tuotearviota
|
1. marraskuuta 2007 @ 22:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti oxygenol: Heikosti kävi... Odotellen TPB:n ikiomaa ja ihanaa uutta lataus/jakamis softaa :)
Voisitko/voisiko joku valaista vähän mikä tämä uusi ja ihana lataus/jakamis juttu on?
No itse olen myös kulttuuri selityksen kannalla, jos kerää jotain voittoja not good mutta tämmöinen perustallari jolla ei ole rahaa maksaa jokaisestaan leffastaan 20e niin minkäs tekee, ja pitäähän sitä valinnanvarakin olla, itse katsonut vain pienen osan elokuvistani ja hyvä vain aina löytyy tietylle hetkelle omansa, sama kuin menisi makuuniin, ja kyllä minäkin siinä aikaani/rahaani kulutan kun noita väsäilen ja etin yms.
|