Elikkäs olen htpc konetta kasaamassa ja ongelma on että laittasinko koneeseen atin hd 2600 pro/xt kortin vai ostasinko suoraan emon missä ois hdmi liitäntä? koneessa 2x4000+ prossu 2 gigaa muistia ja riittävä poweri.eli mitä etuja saavutan jos laitan ton atin kortin?Mistä tiedän varmasti että tosta kortista ne äänet saan ulos hdmin kautta koska läheskään kaikkilla se ei ole onnistunut?Koneen kasaan antec fusion v2 koteloon.
Itse en ainakaan ole kuullut että kellään olisi pahemmin ollut vikaa tuon HDMI audion kanssa. Kyllä sen pitäisi toimia ihan normaalisti, koska onhan sitä niin kovin mainostettu. Tuon erillisen näyttiksen etuna on se että siinä on rautapuolen tuki HD matskulle ts. prossua ei tarvitse käyttää 720p tai 1080p tavaran toistoon. Integroidulla näyttiksellä et myöskään saa ääntä HDMI:n läpi. Ota vaikka HD 2400 pro, sekin on aivan riittävä HTPC:seen.
Itse kasailin eilen tällaisen kokoonpanon: Intel Core2Duo E6750 2.6GHz Socket775 1333MHz bus in a Box Gigabyte GA-G33M-S2H m-atx emo jossa hdmi/dvi/vga Sapphire HD2600XT 256 gddr3 näyttis Kingston HyperX 2g kit 800mhz CL5 muistit dual channel tilassa Silverstone sugo SG02 m-atx kotelo Silverstone ST50EF-Plus SC 500w virtalähde Samsung 20x dvd+/-RW SATA väylä Samsung kovo 500gb 7200rpm 16mb välimuistilla SATA2 väylä Windows XP pro asentui levyn sisäänlaiton jälkeen 9 minuutissa ja kone on aivan sairaan nopee. Tänään ajan 3Dmark06 ja laitan scoren. BIOS:ta en ole vilä kellottanut laitoin vain extreme asetuksen päälle emosta, jolla siis bios itse nopeuttaa toimintoja. Toi näyttis ajaa asiansa vallan mainiosti, mutta aina täytyy muistaa näillä kokoonpanilla käyttää riittävän suurta virtalähdettä. Aiemmin toi sama näyttis oli mulla shuttlen sb86i barebonessa jossa poweri oli 275W ja meinasin hajottaa tuon näyttiksen siinä, ei kestänyt pelata kuin 30min ja kone sammu. Tuon HDMI:n kautta ääni kyllä toimii kun lataa ati.com sivuilta HD2900 series hdmi ajurin ja sen AUU bus driverin. Eli pelkkä näytönohjaimen ajuri ja catalyst control center ei riitä. Pitää mennä sinne erillisien ajureiden osastolle.