Olen aikaisemmin käyttänyt emolevyyn integroitua 7.1-äänikorttia kuulokkeideni kanssa ja olen ollut ihan tyytyväinen, mutta ainahan sitä haluaa parempaa. Päätin sitten ostaa tuon X-FI Xtremegamer Fatal1ty- äänikortin. Nyt kun käytän tätä uutta äänikorttia kuulokkeideni kanssa (Zalman ZM-RS6F 5.1 kuulokkeet), niin en saa kuulokkeita toimimaan oikealla tavalla 5.1-asetuksilla. Ainoastaan kuulokeasetuksilla (stereo). Äänikaistat ovat jotenkin "mutkalla". Eli kun yritän käyttää 5.1-setupia, niin yksi äänikanava puuttuu (satunnaisesta paikasta). Samalla kun välistä katoaa yksi kanava, niin muut kanavat siirtyvät yhden pykälän verran myötäpäivään. Eli esim. "front left" soi "front center"-paikasta ja "front center" "front right"-paikasta jne... Olen yrittänyt päätellä vian aiheuttajaa itse ja olen tullut siihen tulokseen, että vika aiheutuu subwooferille tarkoitetusta kaistasta. Kun ääntä lähetetään subwooferille, niin se ottaa jonkun muun kaistan. Vanhaa äänikorttia käytettäessä ei subwoofer-kaistalta tullut mitään ääntä. Nyt tulee ja kun bassot kerran pörähtää, niin joku muu äänikaista katoaa. Tätä olen tässä viikon verran pähkäillyt ja nyt en keksi enää mitään, jonka vuoksi ajattelin kääntyä teidän puoleenne. Ajuripäivitykset olen hoitanut ja kaikki kortin mukana tulleet softat ovat asennettuna koneelle. Onko jollain ollut vastaavanlaista ongelmaa, tai mahdollista ideaa ongelman korjaamiseksi?
Jatkanpa vielä. Eli pienen säädön jälkeen kuulokkeen FC-kanava (front center) toimii tällä hetkellä SW-kanavana (subwoofer). Näiden paikkaa pitäisi jotenkin vaihtaa. Molemmat kanavathan tulevat kortille yhteistä piuhaa pitkin, eli jostain syystä SW blokkaa FC:n, vaikka SW-kanavalta ei tarvitsisi tulla mitään ääntä.