1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Quicktime videot (.movit) kaatavat selaimen/playerin

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi geru 27.10.2007.

  1. geru

    geru Member

    Liittynyt:
    09.12.2006
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onkos kellään havaintoa tällaisesta bugista, mikä minulla on tuottanut ongelmaa jo parissa viimeisessä XP:n asennuksessa. Eli olen koittanut quicktime alternativea, ja quicktime liteä, ja molemmat tuottavat saman tilanteen. Videon kun avaa selaimessa, tai mpc:ssä, niin kuva on samantien pelkkää vihreätä ja punaista suttua, videokuvan näkyessa taustalla, ja selain/playeri kaatuaa samantien, ennen kun video alkaa edes pyörimään?

    Lieköhän tässä joku ristiriita jonkun muun filtterin kanssa (ffdshow tms), kun nuo .mov videot eivät toimi millään ohjelmalla, alkuperäista Quicktime Playeriä lukuunottamatta?

    Ongelma on siis tosiaan ollut jo kahdessa windowsin asennuksessa, eli tuo sama ongelma on tullut esiin vaikka kone on täydellisesti välissä formatoitu, ja kaikki asennettu uusiksi. Viime asennuksessa tosin ongelma tuli esiin ainoastaan selaimessa, mpc toisti .movit virheettä.
     
  2.  
  3. NUIJJA

    NUIJJA Active member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    4,410
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  4. geru

    geru Member

    Liittynyt:
    09.12.2006
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    IE, firefox, Opera, kaikilla tekee saman.

    Nyt itseasiassa huomasin kun minulla oli yksi hd-traileri tallennettu .hdmov päätteellä, niin tämä toimii normaalisti mpc:llä. Mutta sitten kun päätteen muuttaa .mov:iksi, soitin kaatuaa samantien tiedostoa avatessa. Ilmeisesti kyseessä on sitten jokin filtteri tms. joka häiritsee quicktime koodekkia, vielä kun saisi selville että mikä.

    Pitänee kai alkaa poistamaan ohjelmia, ja katsoa missä vaiheessa tuo bugi katoaa.

    Lisäys: Niin tai eihän minulla muita noita filttereitä ja ohjelmia ole kuin ffdshow, ac3filter, mpc ja quicktimen originaali, tällä hetkellä. Se tässä ihmetyttääkin, että mikä tuon ongelman nyt aiheuttaa. Ellei sitten joku noista kokeilemistani qt alternative tai qt-lite versioista ole ollut buginen, ja jäänyt taustalle kummittelemaan.
     
    Viimeksi muokattu: 28.10.2007
  5. geru

    geru Member

    Liittynyt:
    09.12.2006
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Päivitys: Poistin Quicktimen asetuksista Advanced kohdasta molemmat "Enable DirectDraw.." kohdat, ja nyt alkoi selaimessa toimimaan movit. MPC toistaa vieläkin .hdmov tiedostot, mutta kaatuaa välittmästi .moveja avatessa. Eli tuossa lienee jokin ristiriita QT-MPC-ffdshow-akselilla.

    Päivitys 2: Juu, taas kerran itse itselleni vastaten, nyt tuo sitten suostui toimimaan. Yrityksen ja erehdyksen kautta poistin nuo DirectDraw:t quicktimen asetuksista, ja sen jälkeen MPC:n asetuksista muutin Player->Formats valikosta Quicktime formaatin perässä olevan asetuksen Quicktime:sta DirectDraw:iksi. Nyt toimii selaimessa movit, ja MPC:llä .hdmovit ja .movit. :)

    En sitten tiedä mitä olen nyt kahdessa viime asennuksessa tehnyt eri tavalla kun aiemmin, että tämä bugi on ilmaantunut. Ehkäpä se johtuu noitten ohjelmien asennusjärjestyksistä tai jostain, tiedä sitten.
     
    Viimeksi muokattu: 28.10.2007

Jaa tämä sivu