Mitä eroa näillä 8800GTS:N merkeillä on? Ja onko ne jotenkin huomattavia tai vaikuttaako ne paljon? kun itse huolestuin hieman tilattuani uuden koneen ja otin siihen PNY 8800GTS 320MB:N niin kävin netissä katsomassa miten se eroaa aiemmin suunniteltuun MSI:HIN tai Palitiin.. huomasin että kellotus taajuudessa on aika suuri ero: MSI:N malli: http://www.jimmspc-store.fi/tuote/NX8800GTS-T2D320E-HD?classid=3 PNY:N malli: http://www.jimmspc-store.fi/tuote/GH88GTSN1F32XPB?classid=3 Elikkä kertokaa tyhmälle mitä tarkoittaa Kellotus taajuus??
Moi. Tuo MSI malli on ns. OC malli johon on jo tehtaalla nostettu kelloja... Joka taas tuo paremman suoritus kyvyn. Ei syytä huoleen, koska pystyt itse kellottamaan korttisi samoille kelloille kuin MSI:n mallikin. Mielestäni tuo PNY on ehkäpä parempikin vaihtoehto, koska miksi maksaa turhaan ylimääräistä hintaa tehdas kellotetusta näyttiksestä koska voi kellottaa myös itse.
Hömmm.... asian laitahan on sillain että en osaa kellotta en sitte alakuunkaa just ja just käsitän mitä se tarkottaa mutta eikös siinä mene takuutki? olen kyllä kuullut että kellotusta ei voi todistaa tavallaan?
Juu meneehän siinä... mutta kun järjen rajoissa kellottelee niin ei siinä kortti rikki mee! Kellotus apua saat foorumeilta jossa ylikellotuksesta puhutaan. Esim. näyttiksen kohdalla voit apua kysyä täältä EDIT: eli juuri tällä samaisella alueella!
Noh noh.. jos toi MSI on kerta yli kellotettu niin onko tuota sitte nimen omaan kohtuuden rajoissa ylikellotettu vai vähän enemmän?
No nuo Jimmsin PNY:n kortille ilmoittamat kellotaajuudet muistien osalta on päin seiniä jostain syystä. Ei tee edes tiukkaa päästä noihin MSI:n tehdaskellojen lukemiin. PNY siis hyvä valinta, itellä sama. edit: Itellä siis 24/7 käytössä 600/900(1800MHz) kellot.
kertokaas että mikä olisi nyt hyvä merkki 8800gts kortille,sellaisen asian huomasin verkkokaupan sivuilla että MSI antaa vain 36kk takuun kortille. itse en aio kelloittaa mutta takuu saisi olla 36kk. asus olis varmaan järkevin? 296e ja club3d 282e....
eipä noissa eroja ole muuten kuin paketin sisällössä.. mulla on asus ja olin ihan tyytyväinen paketin mukana tuleviin juttuihin. 2 peliä, 3dmark06 ja sit sellanen mihin saa levyjä... mikä sen oikea nimi nyt onkaa
Kun nyt tuli puhe tuosta mitä kaikkea osien mukana voi tulla niin voiko olla mahdollista että jos ei itse kasaa konetta, sen kasaava liike pitäisi tuommoiset pelien tapaiset lisukkeet tms. itsellään? vaikka nehän kuuluu asiakkaalle?
Lainaan törkeästi topiccia, en viitsi suoltaa turhaa paskaa tekemällä jokaiselle kysymykselle uutta topiccia. Nvidia Win Fast 8800GTS 320mb -kortti kyseessä. Lämmöt idlenä 65-69C, rasituksessa (esim. HL2 pelatessa) 78-82C. Täysin vakio kokoonpano, Nexus Caterpillar kotelo kahdella kotelotuulettimella. Onko normaalia että noin korkealla lämmöt? Huoneen lämpötila noin 24C. Nvidian oma ohjelma jolla kurkin nuo lukemat. Sen mukaan tuuletin pyörii 675 RPM, kuulostaa vähältä? Antakaa mielenrauha...
Ite kyllä veisin takuuseen tms. ei kuulosta todellakaan normaalilta. luulenpa että näytönohjaimessasi on joku vika.. mutta odota ilmanmuuta muidenkin mielipide ensin asiasta.
Ja 8800 sarja käy muutenkin kuumana...Muistan lukeneeni joltain foorumilta, että 80 astetta on aivan normaali lämpötila pelatessa.. Jos olet kellottanut korttia, niin tuommoiset lämmöt eivät ole mikään ihme. Tuulettimen nopeudensäädöllä selviää siitä kuitenkin mallikkaasti. Ainakin rivatuner -ohjelmalla saa loistavasti säädettyä nuo tuuletinnopeudet. Voi asettaa homman toimimaan niin, että kun lämpötila nousee, nostaa kortti automaattisesti tuulettimen nopeutta -- kun kortti on jäähtynyt tiettyyn pisteeseen, vähenee tuulettimen pyörimisnopeus. Tuossa ohjeet rivatuneriin http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/421078 ja tuolla niistä tuulettimien säädöstä http://www.vaguesoft.com/users/dwood/blog/tutorials/rivatuner
Huomatkaa nyt myös että idlenäkin lämmöt vajaat 70C! minun mielestä ei ole enää normaalia.. teidän? ja liekkö sitte kellotettu kortti?
Vakiokelloilla, sekä näyttis että prossu. Ja kyllä, vien koneen huoltoon huomenna. En tosin näyttiksen vuoksi, vaan emolevyn hajoamisen takia. Samalla sanon että hoitakoon näyttiksen kuntoon. Kiitos neuvoista.