jos joku osaisi sanoa mitä tarkoittaa kun aina välillä kun koneen aukaisen antaa ilmoituksen P/N133-P19205-02? koetin googletella tuota ja ainoa mitä sain siitä irti on että ilmeisesti joku ATI ongelma mulla on. Eli siis ongelmahan on se ettei kone käynnisty joka kerta kun sitä koetan käynnistää. onko tämä vakavakin ongelma?
Mikä näytönohjain sulla on? Antaako se tuon viestin kirjautumisen jälkeen vai millon? En saanut kunnolla selvää tuosta mitä yritit kertoa mutta kokeile vikasietotilan kautta mennä sisään ja asenna näytönohjaimen ajurit uudelleen.
joo vähän epäselvästi olin kirjottanu. eli ilmoitus tulee heti kun virtanappia painaa. vikasietotilaan pääsy ei ole mahdollista. ei auta kuin bootata kone niin monta kertaa että lähtee winukka pyörimään. Näytönohjaimena mulla on Radeon 9000 (RV250) jonka asensin juuri uudestaan mutta ei näyttänyt vaikuttavan mitenkään.
tänään sain taas koneen päälle. nyt ongelma on vain pahentunut. eli tietokone päästää alussa kolme keskipitkää piippausta ja näyttö ei reagoi mihinkään.
Toi oli jonkun biosin mukaan muistaakseni merkki että näyttis olis rikki. Katso mikä bios sinulla on ja googleta virhekoodit. Sillä pitäis selvitä. Mutta vaikuttaa vähän näyttiksen hajoamiselta. EDIT: kokeile vielä näyttistä toimivassa koneessa, jos mahdollista.
Itselleni kävi juuri äsken illalla samanlailla eli kolme piippausta ja näyttöön ei tule kuvaa. Näyttis oli rikki. Sitten tuli kysymys mieleen: ostanko uuden näyttiksen vanhan tilalle vai uusinko koko romun? Prossu: sempron 3100+ emo: k8n4-e (tai jotain vastaavaa) poweri: 350W romu Näyttis: 6600gt(R.I.P.) PCI-E tietenkin
Riippuu tietenkin paljon on rahaa käytettävissä ja mihin käyttöön konetta tarvitsee ja vielä kuinka kipeästi?